Fiska i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i Malmö

Tjena..

Jag ska nu börja plugga i Malmö till hösten, kommer då självklart ta med mina fiske grejer. Är det någon här som fiskar mycket i malmö? (finns för sig inte som många fiskevatten har jag hört, men det skulle va kul om man fick lite tips var man kan fiska.

Skulle även va kul att lära känna lite folk inom samma intresse för fiske...

Mvh Emil fåglefelt

Skicka gärna ett pm. Kanalen är inte helt oäven - utforskar den ännu... gott om mört, ål och även en del id. Har sett en del som ligger misstänkt nära 3 kilo (men fått som störst på 1,24 kg). Du gillar ju abborre - det finns det mycket av i kanalen... även en del över 1 kilo. Lite snipor + en och annan större gädda kommer upp men ganska sällan.

Arriesjön är riktigt kul... men tyvärr lite skräpigt där. Annars så finns Östra Dammen i Lomma om du är ute efter karp.

______

Finns en del fiskevatten inte så långt bort (t ex Häckeberga) sen har du alltid Öresund.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2007-07-17, 22:14.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

hur är fisket i Arrie nuförtiden??

Fiskar gärna med UL utrustning, något att leka med där? Förr så var det ju ett fiskevårdsvatten, men vem sköter det nu? har på omvägar hört att det inte är lönt att köpa fiskekort eftersom pengarna inte går till fiskevård och ingen kollar vattnet längre.

Hoppas på att detta inte stämmer, för Arrie ligger ju bra till och det vore kanon om det sköttes och gav ett bra fiske.

Kommentera

Jag fiskar i Arrie lite då och då. Funkar bra för mig. Får gäddor var varannan gång. Tog en i förra veckan på 5 kg. Dock är detta nog ovanligt.

Många som fiskar där. Skräpigt.
        Vill inte vara rasistisk nu, men närheten till Malmö gör att det ofta är familjegrillfester där vissa inte tar med sig något skräp hem alls. Tråkigt.
        Menar dock inte att alla Malmöbor är nedskräpande högljudda busar.
        De flesta brukar meta. Om det får något det vet jag inte. Har inte sett någon dra upp någon fisk. Dock brukar det ibland ligga döda fiskar lite här och där, så någon lär ju få fisk ibland.
        Jag jerkar och det funkar. Dock är det riktigt grunt i hela sjön, så räkna med en del bottennapp.
        Om det är fråga om någon fiskevård, det vet jag inte. Står på deras hemsida att de ibland sätter ut öring. Men det tror jag inte på förrän jag ser någon öring. Jag har efter runt 30 fisketurer i Arrie, aldrig visat upp mitt fiskekort för någon. Så riktig koll på sitt vatten har de i alla fall inte.
        en uppskattning är att en hel del av de som fiskar inte har fiskekort.

Kommentera

Ganska grumsigt vatten.
          Skulle dyka där men sikten var inget vidare

Karp ska finnas i sjön och det är säkert ett potent vatten dock hör man aldrig några rapporter eller fiske av karp där.

De mindre dammarna är väl fiske förbjudet,vet ej vad dammarna håller för fisk.

Kommentera

fiskeplatser i malmö

Hej!

Det finns gott om havsöringsställen runt om i skåne. I Malmö kan du ta dig till brofästet och få fisk. Det ligger en vik på höger sida om bron sett från Sverige som ofta håller öring. Annars så har hela syd och östkusten grymt bra öringsfiske. Österlen på östkusten och runt Ystad på sydkusten.

Jag har även fiskat en del i kanalen och lyckats få torsk och abborre. Oljehamnen är ett annat bra ställe för just torsk och abborre.

Lycka till

Kommentera

ok..man tackar för dt ni skrivit,, jag ska kolla upp dom ställerna lite bättre..

Kommentera

Arrie är OK förrutom skräpet. Sutare har jag fått och stor sarv. Har försökt få karp men beståndet är nog inte det bästa...

Större borrar finns det. En snubbe drog en på halvkilot senast... helt OK.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Varför inte pröva att fiska i Segeå under senhösten till våren, bra med abborre, hyfsad gädda samt fina vitfiskar. Har själv tagit både stor id, braxen och faktiskt en och annan sutare i Segeå. Sedan har du ju olika sorters fiske efter plattisar i hamnarna (var exakt vet jag inte men det kommer upp stora skrubbor vart år) och på sommaren kan du ju köra makrill från limhamn, eller gamal kockumsområdet. På sommaren finns det även mycket multe runt om malmös hamnar, pirar etc och vid de långsträckta stränderna utanför Lomma och Bjärred även om det nu för tiden är ganska mycket nät som ligger misstänkt när stranden.
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Glömde att nämna att man trots det misstänkt skitiga vattnet i Segeå finns potential att fånga fina havsöringar där, liksom i bukten precis norr om fredningsområdet (alltså lommabuktens södra del).
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    177 visningar
                    0 gillar