Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av kimska Visa inlägg
    Var ju rätt poppis att mörkerfiska för något år sedan. Hade själv faktiskt rätt stor framgång med det. Trodde inte alls på det från början eftersom jag aldrig hört att abborren skulle hugga när det är mörkt. Men jag hade fel. Någon som har provat att mörkerfiska ännu?
    Saken är ju den att det aldrig blir riktigt mörkt inne i kanalen inne i stan pga all belysning, så det är ju en av anledningarna att kanalen inte riktigt funkar som andra vattendrag. Att jigga efter abborre en kall höstnatt i valfri skogssjö ute på vischan misstänker jag kan vara ganska ineffektivt.

    Kommentera


    • 4 bomturer. Inte ett enda hugg. Frågade andra. Inga hugg och bara någon enstaka som fick idag. Håll tummarna för stormen i morgon fyller kanalen med vatten.

      Kommentera


      • 4 bomturer. Inte ett enda hugg. Frågade andra. Inga hugg och bara någon enstaka som fick idag.
        Förvisso har vädret inte varit någon höjdare för fiske senaste tiden men var fiskar du och har du koll på hur det går för dom som metar ?

        Senast jag var där var mask både mete och Ds helt överlägset jiggar och drag.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
          4 bomturer. Inte ett enda hugg. Frågade andra. Inga hugg och bara någon enstaka som fick idag. Håll tummarna för stormen i morgon fyller kanalen med vatten.
          Jag och polaren kom äntligen loss och tog oss in för lite abborrjakt igår. Dropshot och jiggande, men det var som du sa segt. Jag fick dock på en torsk och kompisen fick en liten men väldigt fin abborre.
          Kul var det vilket som så det får bli tätare besök framöver! Är det bara dammarna i parkerna och vallgraven runt naturhistoriska som det är förbud i eller fler ställen?

          Kommentera


          • Vattnet tillbaka i kanalen och högt vattenstånd. Fisken på gång igen.

            Fin storlek på dem. Mellan 6 och 9 hekto. Tappade en fin bit över kilot. Ett tag var där hugg på varje kast. Troligen smått som nafsa i jiggens stjärt.

            Sen blev det svårfiskat när 5 personer omringade en och till slut gick det nästan inte kasta. Folk som inte har fiskevett. Som om det bara fanns fisk där jag stod. Men ändå fick de inget. Sen avtog huggen, så de kan stå där och harva.



            Kommentera


            • Imorgon bär det av till Malmö igen i jobbet så tänkte kolla hur fisket är i kanalen nu? Körde i Göteborg i helgen, och det var det sämsta jag varit med om på länge.

              Vidare om ni har någon vettig plats som man kan stå vid? Brukar ställa mig vid Hovrätten, men alltid trevligt att prova lite andra platser.
              Vill ni inte dela med er av platserna i tråden av någon anledning, så tar jag gärna emot dom i PM.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                Imorgon bär det av till Malmö igen i jobbet så tänkte kolla hur fisket är i kanalen nu? Körde i Göteborg i helgen, och det var det sämsta jag varit med om på länge.

                Vidare om ni har någon vettig plats som man kan stå vid? Brukar ställa mig vid Hovrätten, men alltid trevligt att prova lite andra platser.
                Vill ni inte dela med er av platserna i tråden av någon anledning, så tar jag gärna emot dom i PM.
                Det gäller att hitta stimmen, jag brukar inte stå vid en plats hela tiden om fisken inte är där, provar alltid dom "4 hörnorna"....

                Brukar oftast börja vid Hovrätten sen fortsätter jag upp till Suellshamnen (vid Bagers bro och Suellsbron) sen upp till Roddklubben (längst upp i början av Norra Vallgatan, hörnan där) och sen svänger jag ner till Polishuset (hörnan där vid Carolibron, där Östra & Södra promenad vägarna möts). Får du inget napp så finns inte något levande där helt enkelt / eller så använder du dig av lite fel drag/metod, jag brukade köra med dropshot (mörk eller ljus jigg) men nu är det bara kärlek för flugfisket (om du flugfiskar så funkar det också i kanalen, en snabb sjunklina med booby eller fiskimitationer/streamers gör susen).

                Lycka till!
                Senast ändrad av darthfly; 2015-11-18, 10:26.

                Kommentera


                • Någon som varit ute fiskat kanalen efter isen försvann senaste veckan?

                  Kommentera


                  • Här är en som fiskar i Kanalen

                    Saxat från FishEco:

                    Houtan Atashpour - Årets första kilosabborre!!

                    http://www.rapalaproguide.se/2016/02...kilos-abborre/

                    Kommentera


                    • Houtan Atashpour fortsätter att nöta i Kanalen

                      http://www.rapalaproguide.se/2016/02...e-och-storrst/

                      och här är några till saxat FB - gruppen - " Fiskare i Skåne "

                      Trodde ni Malmö kanal hade dåligt fiske? Här bevisar vi motsatsen med stort PB

                      https://www.facebook.com/groups/294235590589862/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 877 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 986 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X