Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska dra ditt ikväll för se hur mycet folk där är kommer med en rapport i natt

    Kommentera


    • Hej är stor behov av tyngder till dropshot, jiggar och beteslås hör av är om ni har till salu köper det för en bra peng

      Kommentera


      • Instämmer, har aldrig sett så mycket folk där ute som det är nu. Och jag gillar det inte alls. Att stöta på en eller annan sportfiskare när man spatserar runt är ju bara trevligt, men att försöka hitta lite rimligt kastutrymme bland catch and kill-fiskarna... Njä, då förlorar fisket sin charm i mitt tycke.

        Tur att man kan komma iväg på lite annat fiske utanför staden i alla fall. Idag blev det både gädda och torsk på kroken för min del.

        Kommentera


        • Trögt inatt, men polaren slog sitt pb fick en på 1 kg

          Kommentera


          • Nästa helg tänker jag byta fiskemetod och starta med jigg, resultatet med mask var ok men inte mer på 3 turer, ca;450 borrar med ett högra på ca:0,7-0,8 nu blir det jigg-fiske, jag hatar folk-samlingar med folk som inte kan fiska, man kan stå några stycken och prata skit och dricka kaffe under tiden man fiskar så länge dom man fiskar med vet vad dom gör och kastar rakt, annars är det inte kul och då flyttar jag mig.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Nästa helg tänker jag byta fiskemetod och starta med jigg, resultatet med mask var ok men inte mer på 3 turer, ca;450 borrar med ett högra på ca:0,7-0,8 nu blir det jigg-fiske, jag hatar folk-samlingar med folk som inte kan fiska, man kan stå några stycken och prata skit och dricka kaffe under tiden man fiskar så länge dom man fiskar med vet vad dom gör och kastar rakt, annars är det inte kul och då flyttar jag mig.

              Tjena vi kan ju träffas en dag/kväll och fiska lite??

              Kommentera


              • Jag har lite jobb idag, vi kan köra en runda nästa helg, lörd / sönd vilket fördrar du natt eller dagfiske , hoppas på västliga vindar då är det gott om fisk och bra fart på dom....

                Någon här som vet en butik som har dom billiga jigg-skallarna 10gr i svart? jag har kollat fiske och fiskar,beoutdoors och sjöbergs där var dom slut eller finns inte, dessa skallar är lite beroendeframkallande vid jigg-fisk

                Jag har köpt några ofärgade men dom kostar 15kr styck och det kan bli dyrt när jag jiggar, har en förmåga att testa kasta överallt där det känns intressant så jag räknar med att förlora 10 jiggar per tur
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-10-16, 10:09.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Jag har lite jobb idag, vi kan köra en runda nästa helg, lörd / sönd vilket fördrar du natt eller dagfiske , hoppas på västliga vindar då är det gott om fisk och bra fart på dom....

                  Någon här som vet en butik som har dom billiga jigg-skallarna 10gr i svart? jag har kollat fiske och fiskar,beoutdoors och sjöbergs där var dom slut eller finns inte, dessa skallar är lite beroendeframkallande vid jigg-fisk

                  Jag har köpt några ofärgade men dom kostar 15kr styck och det kan bli dyrt när jag jiggar, har en förmåga att testa kasta överallt där det känns intressant så jag räknar med att förlora 10 jiggar per tur

                  Jag kan vilken dag som helst nästan,, brukar köra 1 timme innan det mörknar sen kör jag typ hela natten max till 2.30 sista bussen går 02.40Lördagen är nog bäst..
                  Jag hittade svarta skallar, köpte typ 3 st i olika storlekar har bara en kvar den kan väga ca 10 g.. Har ej använt

                  Kommentera


                  • Vi inriktar oss på nästa helg sen får vindarna bestämma vilken dag, Jag brukar åka buss jag också när jag fiskar så jag slipper springa runt halva stan för att hämta bilen, det är bara att avsluta vid Centralen för mig så är allt lugnt.

                    Du har inte så svårt att hitta mig, jag är nog ensam pip-rökare i området just nu, jag rökar alltid pipa när jag fiskar, vet inte varför det är en dålig gammal vana

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Vi inriktar oss på nästa helg sen får vindarna bestämma vilken dag, Jag brukar åka buss jag också när jag fiskar så jag slipper springa runt halva stan för att hämta bilen, det är bara att avsluta vid Centralen för mig så är allt lugnt.

                      Du har inte så svårt att hitta mig, jag är nog ensam pip-rökare i området just nu, jag rökar alltid pipa när jag fiskar, vet inte varför det är en dålig gammal vana
                      Haha
                      Men skicka ett pm med ditt nummer, så skickar jag mitt till dig

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 821 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 861 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      7 svar
                      13 061 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mijni
                      av Mijni
                       
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      442 svar
                      66 920 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      560 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X