Någon som har fiskat i åsljungasjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som har fiskat i åsljungasjön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som har fiskat i åsljungasjön?

    Jag och en polare hade tänkt och dra till åsljungasjön nästa vecka och testa, någon som har varit där och kan dela med sig av lite tips och trix, samt ifall man kan hyra båt där?

    Mvh

  • #2
    bump bump

    Kommentera


    • #3
      jag funderar också på o sticka dit o testa! men har inte fått någon direkt info om hur där e!

      Kommentera


      • #4
        Nej vore bra om någon kunde upplysa, det är i första hand gösen vi åker dit för, så lite gösfisketips hade inte suttigt fel eftersom varken jag lr min polare har fiskat gös förr

        Kommentera


        • #5
          I närheten

          Har inte fiskat mycket nog i Åsljungasjön just för att kunna tipsa om den, men Hjälmsjön som inte ligger långt därifrån har emellanåt hyfsat gösfiske. Vi tog flera stycken runt 3-4 kilo i fjol. Man kan lägga i en båt som inte är allt för jäkla stor om man kör ner mot sjön precis sidan om Hjämsjö camping. Ingen "riktig" ramp, men en ganska lagom sluttning ut i sjön. Du går då ut i en liten del av sjön som vi kallar "Lillsjön". Vet inte om det är ett vedertaget namn. Precis där Lillsjön går över och blir "Resten-av-sjön" har någon förbannad roddklubb sin målgång och därifrån och rakt över sjön går ett stråk med bojar som utgör deras banor. Jävligt irriterande eftersom de sitter ihop med wire över hela längden på sjön, men man kan hålla sig sidan om. Har man riktig tur har de tävling när man kommer dit och då ror de fram och tillbaka, ibland med en motorbåt sidan om där föraren skäller på dem att de ror för sakta. Då gäller det nog träning iof. Ganska kuperad botten som går ner till ca 11 meter som värst. Dock någon förädisk nacke som helt plötsligt dycker upp så det inte är mer än 1,5 meter eller så, för att sedan falla ner till runt 9-10 meter igen. Och på vänster sida om bojarna (om man kommer från Lillsjön) finns Vassön, en vassklädd grynna som på sommaren kan ligga så grunt som en halvmeter eller så. Kan finnas bra med aborre där. Väldigt trevlig sjö om jag får säga det själv, bara man är beredd på att det helt plötsligt kan ligga en stor sten eller något sådant ute i kanterna av sjön. Och så de här förbannade roddarna då så klart. Gott om smågäddor med. Ordentligt djupgående Rapala i ganska mörka färger och vita Stormjiggar har gett resultat för mig iaf. Prova gärna.

          Kommentera


          • #6
            Lyfter denna. Någon som varit där?? G1zmo, var du där???

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av xlptr Visa inlägg
              Lyfter denna. Någon som varit där?? G1zmo, var du där???
              Nej det blev aldrig av. Är dock sugen på att testa lite nya vatten. Är dock lite jävligt o dra båten med 30 släp ända till örkelljunga

              Kommentera


              • #8
                Jag försöker väcka liv i denna tråden igen många år senare. Är det någon som har fiskat i åsljungasjön och har lite tips och trix. Och även om var någonstans kan sätta i sin båt? Har ni lite tips o trix om hjälmsjön är även dem välkomna
                MVH

                Kommentera


                • #9
                  Ingen som vet något alls?

                  Kommentera


                  • #10
                    Testat en sista gång

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 822 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 861 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    442 svar
                    66 923 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    560 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Shurdas, 2023-04-09, 09:36
                    4 svar
                    237 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Shurdas
                    av Shurdas
                     
                    Arbetar...
                    X