Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av madmoose Visa inlägg
    Låter som om jag får tänka om och leta på andra ställen, har fått för mig att jag hellre vill få tag i borrarna utanför kanalen, en dykande kompis berättade att han sett abborre ute vid ön, kanske man ska prova mete där , eller vad tror du om jigg där ute ? man är ju inget fiskeproffs direkt och mina fångster brukar vara glest fördelade under året så jag måste börja prova olika saker.
    Även runt Kallis och de andra bryggorna vid ribban har jag sett fin borre. Problemet är väl att komma åt dem, lagom populärt att börja fiska bland badarn. Sen har jag själv fiskat på någon enstaka stor borre vid gröna räcket under fisken där på somrarna förr. De verkar dock sjukt svårflörtade.

    När jag var liten metade jag faktiskt abborre på cementafundamenten på ön, någon gång funkade det. Överlag är abborrarna svårlokaliserade i våra hamnar men det finns stora fina ex. Svårt att veta var man ska rikta sitt fiske. Har sett abborrar gå i grupper och jaga tobis i ytan i industirhamnen så de finns lite överallt. Det är bara att köra på där du fått tips av dykarpolare och liknande och hoppas på att de är där. Du kanske hittar nån plats som visar sig produktiv och stabil flera turer och inte bara ibland.
    KNÆK OG BRÆK

    http://trosansfiske.blogspot.se/

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av madmoose Visa inlägg
      Var ute och testade i eftermiddagsvärmen i en hel halvtimme igår mellan 15.30 och 16.00, det är nog inte lönt att fiska sådana dagar verkar det som, jag tyckte ju redan att det var för varmt så fiskarna hade nog samma tankar, såg dock att ett antal gubbar satt och metade i hamnbassängen, längst framme vid gatan, undrar vad de var ute efter ,jag kom alldrig till att fråga men kanske det ger något vid den här årstiden och jag ska fortsätta att forska i ämnet. det har inte med limhamn att göra men tar ändå upp det när jag nu skriver här, har funderat på att testa mete bakom kokum fritid det kanske kan finnas några abborrar eller id där ? Abborrana måste väl ha någon väg in i kanalen ? återkommer med rapport när jag har varit på ön igen, tycker detta är en mycket interessant tråd som måste hållas vid liv
      Vart ute i fredags för att fiska vid Ön.Fanns säkerligen 35-50pers som meta vid
      bassängen.Detta var vid kl21-23.Undrar också vad dem meta för något.Gissar dock på makrill.
      Var mycket folk ute denna fredag.Ute vid lampan på ön vart det fullt även på betongbryggan.
      Vi ställde oss där Pelle båten bruka stå innan.Blev inga napp men gott väder och lite kaffe =)

      Kommentera


      • #13
        Det är makrill dom sitter och metar där inne och vissa dagar har dom fått rätt bra. Är det någon av er som fiskar där nere som vet om där är tobis nu??
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
          Även runt Kallis och de andra bryggorna vid ribban har jag sett fin borre. Problemet är väl att komma åt dem, lagom populärt att börja fiska bland badarn.
          ja jag drog upp stora fiskar vid kallisbryggan som barn (tror det var id) det var inte populärt kan jag minnas

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
            Det är makrill dom sitter och metar där inne och vissa dagar har dom fått rätt bra. Är det någon av er som fiskar där nere som vet om där är tobis nu??
            Vet du vad dem använder som bete ?? Räka?

            Kommentera


            • #16
              Har aldrig fiskat på ön tidigare, hur hittar man dit och var är det bra att stå? Vad för utrustning bör man använda?

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Tosun Visa inlägg
                Vet du vad dem använder som bete ?? Räka?
                Sillstrimmla eller småtobis. Stagg (småsill) är populärt längre upp på västkusten men går inte att få tag på här.
                KNÆK OG BRÆK

                http://trosansfiske.blogspot.se/

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
                  Sillstrimmla eller småtobis. Stagg (småsill) är populärt längre upp på västkusten men går inte att få tag på här.

                  Då får man köpa lite sill och prova meta.
                  Någon aning om hur djupt betet skall ligga och rekomenderad storlek på krok?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg
                    Har aldrig fiskat på ön tidigare, hur hittar man dit och var är det bra att stå? Vad för utrustning bör man använda?
                    ?????

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg
                      ?????
                      Vad ska man säga , kör till malmö, följ skyltar in till limhamn sedan till ön, stå där alla andra står, det fiskas med häcklor efter sill och makrill, tyligen mete efter makrill, bottenmete efter plattfisk i bassängen, olika drag efter havsöring och torsk, och vid lektid horngädda, periodvis tas mycket sill och vad jag förstår även mycket plattfisk på vintern, så ut och prova bara.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 001 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 091 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X