Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Oj, har du Main Coon? De är väldigt vackra och trevliga katter! Stora är de oftast med som sagt.

    Har självt en halv långhårig, kol svart europe katt fröken. Skulle vilja ha en Sibirisk katt också. Men de är dyra! 3.500:- - 4000:- ca. Enda katt som har väldigt låg allergi framkallning eftersom den saknar enzymet i huden som normalt framkallar päls allergier. Stor och kraftig kisse detta också. Väldigt snälla sägs det.

    Sibirisk katt:



    För att koppla ihop katter och fiske litet? Ta tillvara det hår du får när du kammar / borstar din kisse. Blir fin, fint dubbing material till flug kroppar! Ni katt ägare som nu binder flugor vill säga?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-17, 19:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

    Kommentera


    • Nej för tusan! Det har jag inte. Men katt har jag, 3 st.
      Jo katter är dyra. Köpte en Norsk Skogskatt till min tjej för 10-12 år sen. 3500:- kostade den!
      Det sjuka är, att den blev uppäten av en räv! =)

      Kommentera


      • Snacka om ironi nu när vi snackar om Mikaela!

        Detta foto på henne taget på ca 3m håll med mobil kamera.

        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
          Tjena!
          Om du är sugen på att fiska skulle jag rek. att du kommer om ca 14 dagar om vädret håller i sig. Då lär det nog börja bli bra drag igen.//Conny
          Tack Conny
          Kan ärligt säga att jag struntar rätt så mycket i "draget hos fiskarna". Fiske för mig är tänkt som lite rekreation, avkoppling och stillsamhet. Visst, det är kanske dumt att börja fluga då eftersom jag inte lär förstå om jag gör rätt eller inte men men, fick semester nu 3v fram så jag tror det blir både en eller två turer nästa vecka. Ser du en vilsen, rakskallad snubbe som inte verkar veta vad han pysslar med så har du mig

          Jock:
          Sibiriska är fina, men inget slår en maine coon. Mina två är hårbollar som det skriker om så vill du ha kattpäls så finns det till miljontals flugor he he

          För att göra alla avskräckta skall jag länka till vad jag tror är den största kissen jag sett på bild:


          Och jag tror jag åker till dammen bara för att få se räven

          Kommentera


          • He, he, he! En regäl kisse det det där! Vem behöver en vakt hund om kissen är i storlek av ett mindre Lejon?

            Ja, Main Coon är en mycket trevlig ras! Norsk Skogkatt är inte så dum den heller btw.
            Tackar för erbjudandet! Vilken färg är det på håret?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-21, 10:04.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • Hur e det med fisket??

              Katterna verkar ju funka för er iaf

              Kommentera


              • Angellove:
                Jo det börjar bli bättre. Den lilla dammen har det varit ok idag. Båda dammarna är där tyvärr 20 grader i fortfarande. Men i utloppet är där 17 grader så det borde snart vända. Väl mött nästa vecka!

                Nerylf:

                Kolla ovan!
                Jo där är bra drag i rävarna iaf! =)

                Kommentera


                • Skönt att höra! Med dagens ösregn och rätt kalla vindar så finns det hopp. Hoppas några klart kalla nätter inträffar snart också.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                  Kommentera


                  • Alltså ser ju jävligt fint ut, måste åka dit och testa, har inga schyssta regnbågsvatten här omkring, samt verkar ju vara seriöst folk som håller i det . Vad är möjligheterna att få ett årskort?

                    Kommentera


                    • Jag säger bara fi fan vilket drag det varit ikväll! Helt sinnes. Åkte ut direkt efter ösregnet. Fy satan vad det högg. Huggsexa kan jag säga! Gult var dagens färg. Torrt, nymf, hittepå gula streamers o gula poppers! Har det lossnat nu? Hoppas det.

                      G1zm0:

                      Ja kom o testa.
                      Årskort kommer vi avveckla. Kunde inte ta bort det för dom som haft det innan har haft det i 20 år. Ville inte skaffa ovänner direkt. =)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 889 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 042 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 098 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X