Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
    Tjena Solid!

    Vad som funkar bäst just nu är fluga utan tvekan. Flugorna som går bäst iaf senaste dagarna är superkaninen oliv stl 8. Otroligt fiske med den.
    Ja vår fisk är jäkligt akitv, den visar gärna upp sig. Det först vi gjorde var att byta fiskleverantör från Spångabäckens fisk till Tommy Svenssons fisk uppe i Norrefors. En stor klar skillnad på fenorna!
    Ja abborren finns där, eftersom dom kommer ifrån sjön en bit ovanför sjön blir det svårt o bli av med dom. Fast nu har vi iaf fixat så fisken inte kan gå up eller gå ner i dammarna från inloppet. Det har dom fått göra hur som helst i många år.

    //Conny
    Abborren, är väl inte så farlig? Möjligen litet irriterande då små borren, ibland sänker ens torr fluga lol.

    Bågen, i dammarna är kondtions starka figurer vill jag lova! Som sagt, bra fisk leverantör.

    Och du har bra ordning på stället i största allmänhet Conny! Rent och snyggt både ute och på muggarna + grill platser. Rena paradiset gämfört med innan du tog över.

    Hoppas att du kan få igång flug fisket i den sträcka av Kvesarums ån som hör till Bjeveröd också snart.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-06, 09:16.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Abborren, är väl inte så farlig? Möjligen litet irriterande då små borren, ibland sänker ens torr fluga lol.

      Bågen, i dammarna är kondtions starka figurer vill jag lova! Som sagt, bra fisk leverantör.

      Och du har bra ordning på stället i största allmänhet Conny! Rent och snyggt både ute och på muggarna + grill platser.

      Nä att den finns där stör mig inte så mycket, men den stör vissa väldigt mycket. Fast det är inget man direkt kan göra någonting åt.
      Sitter fortfarande o väntar på en bunke foton där en annan fiskare fotade som fasen härrom dagen. Han fick riktigt många bra bilder på vår fisk.
      Ja att där ska vara rent o fint tycker jag det ska vara.
      Men som sagt, vi har precis börjat med detta. Allt ska vara perfekt om 1,5 år. Den tiden har vi gett oss för att få upp ryktet på stället. För usch va dåligt rykte Bjeveröd har haft sen förra ägaren. Men det ska bli bättre. Men Rom byggdes inte...

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Abborren, är väl inte så farlig? Möjligen litet irriterande då små borren, ibland sänker ens torr fluga lol.

        Bågen, i dammarna är kondtions starka figurer vill jag lova! Som sagt, bra fisk leverantör.

        Och du har bra ordning på stället i största allmänhet Conny! Rent och snyggt både ute och på muggarna + grill platser. Rena paradiset gämfört med innan du tog över.

        Hoppas att du kan få igång flug fisket i den sträcka av Kvesarums ån som hör till Bjeveröd också snart.

        Mssade det sista du skrev. Jo fiske i ån kommer bli av. Men inte iår. Där är rent för mycket jobb som vi ska hinna med. Allt ska rensas upp. Poolerna ska fixas till. Så till nästa år ska vi ha nåt slags av exklusivt smygfiske med strikt catch n´release. Har även hittat en odlare som har samma stam av öringen som går där.

        Kommentera


        • #14
          Ja visst blev hemsidan bra! Det tog lite tid att få fram den men jag lyckades till sist..
          Och jag håller med folket i tråden. Dammarna sköts riktigt bra av Conny & CO..

          /Totte

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Myzqo Visa inlägg
            Ja visst blev hemsidan bra! Det tog lite tid att få fram den men jag lyckades till sist..
            Och jag håller med folket i tråden. Dammarna sköts riktigt bra av Conny & CO..

            /Totte
            Ska framför allt tacka Mojje o Totte för allt hjälp. Utan er hade det blivit svårt med allt. Men det vet ni om!

            Kommentera


            • #16
              Nä, borren är ju där den är. Den lyder nog inte om man skriker SCHAS! Aldrig så mycket.

              Skulle vara kul att se de där fotona sedan! Kanske du kan lägga ut några här?

              Ja huvva!

              Den förra ägaren gjorde inte många knop för att hålla stället i skick inte!

              Ibland, när man kom dit var stora dammen igengrodd nästan helt av vatten växter på sen sommaren. Och som du vet florerade tjuv fisket i stor skala.

              Det såg ju ut som en sop tipp runt omkring förut också. Och så den "brillianta ide'n" av förra ägaren att släppa båge i ån bakom dammen uppe på det!

              Jag tycker att av de P&T vatten jag fiskat i denna del av Skåne. Så är det Bjeveröd och Björka som det är riktig klass på. Men du har ju då betydligt trevligare kort pris ska tilläggas.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-06, 09:36.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Nä, borren är ju där den är. Den lyder nog inte om man skriker SCHAS! Aldrig så mycket.

                Skulle vara kul att se de där fotona sedan! Kanske du kan lägga ut några här?

                Ja huvva!

                Den förra ägaren gjorde inte många knop för att hålla stället i skick inte!

                Ibland, när man kom dit var stora dammen igengrodd nästan helt av vatten växter på sen sommaren. Och som du vet florerade tjuv fisket i stor skala.

                Det såg ju ut som en sop tipp runt omkring förut också. Och så den "brillianta ide'n" av förra ägaren att släppa båge i ån bakom dammen uppe på det!

                Jag tycker att av de P&T vatten jag fiskat i denna del av Skåne. Så är det Bjeveröd och Björka som det är riktig klass på. Men du har ju då betydligt trevligare kort pris ska tilläggas.
                Nä inte fan försvinner den! Inte hugger bågen heller om man skriker HUGG! Den blir liksom bara rädd o sticker där ifrån. =)
                Fotona ska läggas upp!
                Ja jag fattar inte va hon höll på med, hon o hennes gubbe byggde skiten. Borde man inte vara mer rädd om det då?
                Ja nån båge ska inte få vara i bäcken. helst inte nu när vi har hittat odlad Björkaöring.

                Visst det är egentligen inte vårt jobb o hålla rent o snyggt där, men visst gör man det ändå. Ser ju så grisigt ut annars, för vissa har ju inte sunt bond förnuft o slänger sakerna i soptunnorna.

                Kommentera


                • #18
                  Ja, man tycker ju att de skulle ha varit mer intresserade av skydda sin investering? Och borde ju ha varit medvetna om att dåligt rykte.... liksom bra, sprider sig som en skogs brand i våra kretsar.

                  Grymt! Björka Öring är ju mumma det!

                  Tyvärr, finns det ju miljö svin som fiskar också. Det är ju SÅÅÅÅ jobbigt att gå några meter till soptunnan och slänga en burk eller vad det nu är för skräp? Men orka stå och svinga ett spö i timmar, det orkar de trots allt. Undrar om de gör så hemma också? Kastar skiten bakom soffan typ?

                  Iof, en del av skräpet kommer nog från folk som vandrar i området också om man ska var rättvis.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-06, 09:58.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                  Kommentera


                  • #19
                    Gjorde ett besök på Bjeveröd idag efter jobbet. Fick en Båge på 2.5kg, en riktig fajter, perfekta fenor. Gör nog ett besök till helgen igen. Det skulle inte sitta fel med ett ordentligt ösregn som kyler ner dammen lite. Blir ganska varmt i vattnet när solen steker som den gör.

                    Kommentera


                    • #20
                      Tjena!

                      Kul att du fick fisk! Vilken damm fiskade du i? Ska dit nu och rensa upp den lilla dammen på löst skit o sätta upp en skylt. Ja lite ösregn hade inte skadat alls. Det är varmt så det snurrar. Lägger även upp en bild från härrom dagen. En riktigt fin på ca 1,5 kg. Har lite problem med o ladda upp bilder. Men här finns dom.
                      http://bjeverod.se/news_arkiv.asp?newsID=18



                      Ursprungligen postat av solid Visa inlägg
                      Gjorde ett besök på Bjeveröd idag efter jobbet. Fick en Båge på 2.5kg, en riktig fajter, perfekta fenor. Gör nog ett besök till helgen igen. Det skulle inte sitta fel med ett ordentligt ösregn som kyler ner dammen lite. Blir ganska varmt i vattnet när solen steker som den gör.
                      Senast ändrad av Chifenix; 2010-07-07, 15:50.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 822 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 861 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      442 svar
                      66 923 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      560 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Shurdas, 2023-04-09, 09:36
                      4 svar
                      237 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Shurdas
                      av Shurdas
                       
                      Arbetar...
                      X