Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bjeverödsdammarna

    Tjena!

    Skulle bara meddela att den lilla dammen är numera enbart för flugfiskare. Den är nyligen tömd och rensad på massa skräp.
    Djuphålan i dammen var 5 meter djup och där var en massa fina stenrösen i dammen. Knappt någon dy, bara sand och stenbotten.
    Veckan innan vi tömde dammen togs en båge på 4,7 kg. Trist att den inte fotades!
    Annars finns all info på www.bjeverod.se
    Vi försöker uppdatera så ofta som möjligt.

    /Conny

  • #2
    Hej!

    Toppen att du / ni städat den lilla dammen! Också bra med en separat "flug fiske damm".

    Hemsidan är perfekt! Har tidigare saknat en regäl sådan för Bjeveröd när man snackt om dammarna med kompisarna.

    Hur är torr fluge fisket i dammarna just nu?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-02, 12:00.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

    Kommentera


    • #3
      Tjena!

      Ja en riktig hemsida var ett måste.
      Har precis spenderat hela dagen vid damamrna o satan vilket drag det varit idag! Såhär varmt så trodde jag aldrig det. Det kom upp en båge på ca 1.5 kg och den hade perfekta fenor! Så himla kul o se. Foto kommer läggas upp på hemsidan.
      Torrflugefisket har kommit igång nu när värmen kom, dock inte perfekt än men helt ok. Kvällarna är dock magiska, rent själsligt o fiskemässigt. När dimman stiger över dammarna runt 22 är det så himla underbart.

      //Conny

      Kommentera


      • #4
        Hmm, Låter klart som om att man ska ta och titta dit en kväll snart!

        Hade ett super kul fiske för ca 3 veckor sedan i Bjeveröd på ytligt fiskade gröna nymfer. Men torr fluge fisket är trots allt no 1.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-02, 16:56.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • #5
          Jasså för 3 veckor sen? Då missade jag dig minsann!
          Jag har för mig att jag hade ett riktigt trögt fiske då, tur där finns folk som vet hur man fiskar. Ja inget slår torrflugor!
          Förra veckan gick det ganska bra o fluga på danicor.

          Kommentera


          • #6
            Ja, jag såg inte till dig då.

            Jag prövade det mesta faktiskt. Det enda som funkade var ytligt, sakta fiskad flickslände nymf med marabou stjärt storlek 12. Fick 2 och tappade 1 båge. Men ingen stor dock.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • #7
              Var på väg hem från Blekinge igår och passade på att köra inom Bjeverödsdammarna för att kolla läget och dels få en uppfattning om dammen är värd att fiska i. Jag stod och tittade ut på den större dammen och under dom 5 minuterna jag stod där hoppade det Regnbåge säkert 10 gånger. Jag överdriver inte, sjukt ställe. Har inte sett en damm i med ädelfisk såhär aktiv. Jag vet inte vad dom gjort med dammarna men där verkar krylla med Regnbåge och... Abborre

              Såg en ENORM firre, kunde dock inte avgöra om det var en båge eller karp. Men stor så satan var den i alla fall. Du som äger dammarna nu får gäran berätta mer vad du gjort? Jag är IMPAD!

              Vad funkar bäst.. Fluga eller Spinn?

              Kommentera


              • #8
                Hur kommer det sig att man inte få spinnfluga med ett drag, sen en fluga eller tyngd och sen fluga i dammen där spinnfiske är tillåtet självklart.

                Kommentera


                • #9
                  Tjena Solid!

                  Vad som funkar bäst just nu är fluga utan tvekan. Flugorna som går bäst iaf senaste dagarna är superkaninen oliv stl 8. Otroligt fiske med den.
                  Ja vår fisk är jäkligt akitv, den visar gärna upp sig. Det först vi gjorde var att byta fiskleverantör från Spångabäckens fisk till Tommy Svenssons fisk uppe i Norrefors. En stor klar skillnad på fenorna!
                  Ja abborren finns där, eftersom dom kommer ifrån sjön en bit ovanför sjön blir det svårt o bli av med dom. Fast nu har vi iaf fixat så fisken inte kan gå up eller gå ner i dammarna från inloppet. Det har dom fått göra hur som helst i många år.

                  //Conny

                  Kommentera


                  • #10
                    Tjena!

                    Jag hade en fiskare som hade fiskat i många år med spinnfluga eller liknande när vi tog över detta. Han frågade mig om han fick fortsätta med detta eftersom han gjort detta i 20 år i dammarna., Jag sa att det är ok fast det är förbjudet, tills folk kommer och klagar. Folk började klaga ganska snart efter.
                    Spinnfluga eller fiska med kastdobb är förbjudet, som i dom flesta pu and take vatten.

                    //Conny

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 821 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 861 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                    7 svar
                    13 060 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mijni
                    av Mijni
                     
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    442 svar
                    66 919 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    560 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Arbetar...
                    X