Några nyheter på Öringfronten?? Vindarna i Trelleborg är fortfarande inte bra och temperaturen faller!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
havsöring nu..
Collapse
X
-
jag har flyttat till ystad nyligen.. så ida tog jag o spana från nybro strand ner till abbekås.. men de känns som "alla" heta ställen är istäckta just nu..Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggNågra nyheter på Öringfronten?? Vindarna i Trelleborg är fortfarande inte bra och temperaturen faller!!
o blåste som satan osså- hade dock inte fiskegrejorna med mig..
Kommentera
-
Föräldrarna har sommarhus i abbekås så jag provade både lördag och söndag. Fint väder, men ingen fisk. Var tvungen att ställa mig ute på stenarna i hamnen, för stranden var täckt med is ca 30-40 meter ut. Vetefan, kanske är det lite för kallt i vattnet än.
Testade svart/grå vickewobbler och ett par olika röd/svarta skeddrag utan minsta naffs.
Kommentera
-
Tack för info! Hoppas det hinner smälta undan lite till helgen. Kvicksilvret orkar ju i alla fall en bit över nollan på dagarna hela veckan.Ursprungligen postat av kimska Visa inläggFöräldrarna har sommarhus i abbekås så jag provade både lördag och söndag. Fint väder, men ingen fisk. Var tvungen att ställa mig ute på stenarna i hamnen, för stranden var täckt med is ca 30-40 meter ut. Vetefan, kanske är det lite för kallt i vattnet än.
Testade svart/grå vickewobbler och ett par olika röd/svarta skeddrag utan minsta naffs.
Hur var sikten i vattnet? Var det mycket gojjs?
Kommentera
-
Sikten var okej. Lite gojjs var det väl, men ändå ganska klart. Blåste frånlandsvind, så det låg också en del små isflak som drivit ut i vattnet.
Vet inte, men kanske håller öringarna runt ystad/abbekås-trakten till
i någon av åarna (skivarp/nybro) eller strax utanför fortfarande. Bara en teori, eftersom vattnet fortfarande är ganska kallt.
Förresten, är det någon som vet hur öringarna reagerar på sjöfåglar i sin närhet?
Var fullt av änder, sothöns och en och annan skarv runt hamnen.
Skarven kan man ju förstå om fisken håller sig borta ifrån, men resten? Änder och sothöns är ju inga kända fiskätare vad jag vet..
Kommentera
-
Testade idag igen i Abbekås. Isen är fortfarande kvar, men det finns en del luckor längs stranden så jag ställde mig där. Bra med vind från söder och hygglig temperatur. Förutsättningarna fanns till en hygglig dag.
Gick ändå fisklös igen, så nu behöver jag lite råd. Testade alla dragen i lådan. Vicke, Toby, Sandgrävling, Snaps ja allt. Vattnet var ganska grumligt idag, finns det någon färg som är lite hetare då?
Sen det här med stenar. Är stenar nära stranden bra öringsmiljö?
Antar att det är lite åt det hållet, men det är ju så himla tråkigt att behöva fastna hela tiden.
Uppriktigt sagt behöver jag lite hjälp och info om fisket på sydkusten/abbekås. Vore hyggligt om nån ville dela med sig av sina erfarenheter.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
144 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg