Är det besvärlig botten och grunt är bombarda med fluga ganska tacksamt. Såhär års gärna i grälla färger skulle jag tro, t.ex. en rosa Pattegrisen. Imorgon ska jag också ut och testa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
havsöring nu..
Collapse
X
-
Okej, men tyvärr har jag ingen av dessa prylar. Spinn är det enda jag har att tillgå. Får helt enkelt försöka hitta ett lite mera stenfritt- och tångfritt område så länge.
Kan man förresten börja veva lite snabbare nu eller är vattnet fortfarande för kallt?
Kommentera
-
Var en sväng ute vid hamnen i Klagshamn idag. Det var en mindre lyckad tur, med vansinniga mängder sjögräs och inte en antydan till fisk. Som grädde på moset så började oljevarningslampan i bilen tjuta på hemvägen, så det fick bli en tur till biltema också och köpa dyr olja... Epic fail, som dagens ungdomar skulle kalla det. Får hoppas att resten av fiskeåret blir bättre än min premiärtur...
Kommentera
-
Idag i Vikhög och Barsebäck var det kav lugn spegelblank havsyta. Inte en antydan till vind och helt isfritt(utom inne i hamnen). Inte heller en massa sjögräs och väldigt klart vatten.
En helt underbar fisketur om man inte räknar antalet hugg, landade fiskar eller kontakter.
De får vänta till nästa gång!
Kommentera
-
ah grattis! Du menar den gamla stenpiren vänster om stranden? Är själv riktigt sugen på att bege mig ut där en dag
Kommentera
-
Tack! Det stämmer. Tog dom på ett svart/koppar atom drag. Fick ett tips av en annan fiskare att det ska vara svarta drag som gäller och det enda jag hade med mig var ett atom.
Var ute 4 timmar, efter 3 timmars fiske = inget napp.
Sen fick jag tipset och då satt dom där.
Om det är färgen eller tur, vet jag inte.Senast ändrad av stefan63; 2011-03-15, 14:32.
Kommentera
-
Nu blir jag förvirrad, ligger inte piren till höger om man står på stranden? Tänkte själv åka ut och testa en sväng idag. Blir nog mer åt bron.Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
144 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg