havsöring nu.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring nu..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Krokodiljägaren
    replied
    ingen som är sugen på en tur om en timme eller två någon stans mellan nybrostrand till abbekås?`så jävla tråkigt o fiska själv

Lämna en kommentar:

• ogio
    replied
    Tydligen haft bra fiske vid Åhus idag!
    Haft bra fiske i Fårrabeck hela veckan med 13 landade fiskar (c&r) varav 3 hemtagna!
    Hade själv ett tapp där idag, men svårfiskat pga vinden! Annars kammade alla 0 idag!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    För mig är Havsöringen årets höjdpunkt här nere, kan inte förklara det men den känslan man får när dom hugger är nästan obetalbar! Jag sparar en del öringar när dom ligger på en acceptabel storlek, när ni får för mycket hornpellar i Malmö så kör söderut, Gislövs hamn / Trelleborg och neråt brukar va bra vid denna tiden på året, och så slipper ni det sprattlande gräset på kroken när ni kastar! (horngädda)

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Finns några fiskare som håller på med nät runt inloppet, dom har gjort det sedan en helvetes massa år tillbaka så det är bara att skita i.
    Du hittar deras prylar utanför viken också om du kollar när det är tid för horngädda.

Lämna en kommentar:

• Wooodie
    replied
    njaa det går in nån fin i pisseviken ibland också, det gäller bara att hitta rätt tid och rätt plats. Att det inte är någon storlek på dom som går in rör inte mig faktiskt, lika kul för det. sköna hugg och grymt fina fiskar - absolut inget att klaga på även om sizen e liten kanske. dom ska ju ändå tillbaka för min del, höhö!

Lämna en kommentar:

• Flinus
    replied
    Testa sydkusten idag, men utan direkta resultat.

Trist med nät i pisseviken!

Lämna en kommentar:

• kimska
    replied
    Nja, jag kan väl inte påstå att jag kan vilka regler som gäller, men om mannen har tillstånd är det inte mycket att diskutera.

Däremot kan jag inte förstå värdet av pisseviken ur fiskesynpunkt eftersom de flesta öringar ligger under måttet där. Men vem vet, det kanske inte är öring han är ute efter. Sen vår- sommartid vimlar det av feta abborrar i pisseviken.

Lämna en kommentar:

• Wooodie
    replied
    Hallå! Hoppar in som ny i tråden och tänkte mest höra om någon vet regler angående 'nätfiske' (!!)

Såg att pisseviken blivit nämn i tråden, i vilken jag själv står i nu i början på HÖ säsongen. Däremot fick jag mig en otroligt tråkig syn när jag såg en man plocka upp nät som låg vid inloppet i viken och en stäcka ner in i viken.... Det kan för fan inte vara möjligt att man kan få lägga ut nät INNE i pisseviken? Att han ens gör de gör mig förtvivlad och än värre är att de flesta öringar (nästan alla) i pisseviken ligger UNDER minimum måttet! Om ingen vet regler eller så, får ni hemsk gärna skriva vart man hittar regler eller kan ta kontakt för vidare frågeställning ang. detta.

Tack på förhand

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Kommer mycket folk som fiskar fluga där senare, dom drar gott om småöring som åker tillbaka men det kommer upp en och annan bra firre också.

Har stått där med plastkula och flugor typ pattegrisen förr nu brukar jag ställa mig längre ut, har inte testat Trelleborg/Gislöv detta året men det kommer nog inom en vecka, vill bara slippa ha vinden rakt i ansiktet när jag står där!

Fortsatt skitfiske på dig

Lämna en kommentar:

• kimska
    replied
    Tack! Jo, den var skaplig. Har försökt ta en havsöring tre helger i rad i Abbekås utan resultat och lustigt nog får man en fisk på premiärturen i pisseviken.

Kan ändå inte rekommendera pisseviken om man spinnfiskar. Sjukt mycket tång som fastnar på dragen hela tiden. Ganska irriterande. Flugar man är det väl hugget som stucket, antar jag.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
177 visningar
0 gillar