Imorgon börjar havsöringssäsongen ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Imorgon börjar havsöringssäsongen !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Craw
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Du är en modig rackare i denna kylan

Denna tiden på året brukar det leverera från sista utbuktningen på betong-fundamentet om du står och fiskar av i en halv-cirkel utåt, annars om du ställer dig på tallriken och kastar längst med piren ut mot spetsen av piren,,,

Jag brukar ha bra utdelning på mörk-röda kust-wobblers denna tiden på året, gärna även ta hem lite långsammare och djupare en när det är varmt i vattnet......

Nu kan vi för din del hoppas att det inte ligger is där ute...

Skitfiske
    Nej det blir inte så länge,, var ute en gång i 13 minus flör 2 år gick 1 timme sen palla man inte mer, och rullen klyddade som fan..
    Vilken lina brukar ni ha till kust fiskeoch vilken mm??

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Hörde av en kille idag på sportfiskegiganten, att han hade hitta ställe där han fick 4 st HÖ en på 4,2 kg eller 3,2 kg kommer inte ihåg.. Så jag kan inte hålla mig ska ut och prova imorgon på ön
    Du är en modig rackare i denna kylan

Denna tiden på året brukar det leverera från sista utbuktningen på betong-fundamentet om du står och fiskar av i en halv-cirkel utåt, annars om du ställer dig på tallriken och kastar längst med piren ut mot spetsen av piren,,,

Jag brukar ha bra utdelning på mörk-röda kust-wobblers denna tiden på året, gärna även ta hem lite långsammare och djupare en när det är varmt i vattnet......

Nu kan vi för din del hoppas att det inte ligger is där ute...

Skitfiske

Lämna en kommentar:

• Craw
    replied
    Hörde av en kille idag på sportfiskegiganten, att han hade hitta ställe där han fick 4 st HÖ en på 4,2 kg eller 3,2 kg kommer inte ihåg.. Så jag kan inte hålla mig ska ut och prova imorgon på ön

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Strix funkar också fint, finns i många färger och är lite billigare en övriga...

Lämna en kommentar:

• Barramundi
    replied
    Jag gillar särskilt den minsta modellen. Men behöver man kasta långt kan det vara bra med någon av de större, eller om man fiskar på lite djupare vatten. Färg beror på vattenförhållanden. Bäst att ha både naturtrogna och lite skrikigare varianter att välja mellan.

Lämna en kommentar:

• GangVa_Fiske
    replied
    Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Eller menar du skillnad i hur betena är att fiska med? Vicke är bättre och dessutom billigare.
    Mmm, Exakt Då jag ska köpa in nya HÖ beten och har blivit rekommenderad vicke eller spöket. Vilka färger och vikter borde jag välja av vicke? Tackar för svar

Lämna en kommentar:

• Barramundi
    replied
    Eller menar du skillnad i hur betena är att fiska med? Vicke är bättre och dessutom billigare.

Lämna en kommentar:

• nerylf
    replied
    ca 3gr i den lilla modellen. Vicke 15 spöke 18

Lämna en kommentar:

• GangVa_Fiske
    replied
    Någon som vet ifall det är någon stor skillnad mellan kustWobblerna vicke och spöket?

Tackar för svar

Lämna en kommentar:

• Slappe
    replied
    Hur går det med HÖ? Någon som har några fina rapporter att komma med?

Har varit ute 2ggr i barsebäck nu sista tiden men inte lyckats lura nån än.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
158 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
198 visningar
0 gillar