Fiske vid Stäket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid Stäket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske vid Stäket

Jag har nyligen lagt min båt vid Stäkets bryggor och ska ut för första gången på dessa vatten och fiska till helgen.
    Tänkte se efter ifall det finns några "bättre" områden att hålla sig till för att lyckas få fisk på kroken. Gädda, Gös, Abborre kvittar. Jag vill känna hugg, that's it!

Bifogar här under en bild på området så kanske ni kan rita dit "spots" på kartan och skicka tillbaka eller försöka förklara lite enklare här i kommentarsfältet!
    Gul pil = Där båten ligger
    Svart pil = Det håll jag vill åka och fiska åt
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Tack på förhand

PS: Alla tips är välkomna!

Jag skulle åkt åt andra hållet. Vilken art är du ute efter?

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
      Jag skulle åkt åt andra hållet. Vilken art är du ute efter?

Varför just andra hållet om jag får fråga?
      Jag har så pass liten båt, så kanske kan bli för mycket sjögång åt det hållet? Det är vad jag hört iallafall! Jag är mest ute efter gädda, men gös och abborre är givetvis även det välkommet att gästa båten!
      Senast ändrad av Adam Johansson; 2016-08-10, 19:24.

Kommentera

För att det är bättre däråt helt enkelt. Du har bra trollingvatten för gös i lövstafjärden efter reningsverket men då är det TDA-kort som gäller. Abborren får andra svara på som kan bättre vilket djup som gäller nu. Gäddan finns lite överallt.

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
          För att det är bättre däråt helt enkelt. Du har bra trollingvatten för gös i lövstafjärden efter reningsverket men då är det TDA-kort som gäller. Abborren får andra svara på som kan bättre vilket djup som gäller nu. Gäddan finns lite överallt.
          Okej! Vart någonstans på den sidan skulle du rekommendera? Jag har bara en 410 stor båt så inte ultimat för öppet vatten om det blåser på! Jag har tillgång till elmotor till trolling, men det borde fungera lika bra åt andra hållet? Jag är mest ute efter gädda ändå! Vill även hitta bra områden att stå och kasta jigg och jerka loss lite!

Kommentera

Ska du fiska gädda så har du ettriktigt bra område runt foderholmen , det finns en grynna där ca 250 m norr ut om själva ön mellan den grynnan och lilla ön utanför foderholmen hittar du ett flak som är relativt stort och jämngrunt, ca 4 -5 meter.
            Sen har du askskären som har en grynnan utanför ön oxå .
            Ca 100 meter från ön mot svartsjö/ Ekerö , där har du mer snabb sluttande botten men massa olika strukturer på , kan ge bra gös fiske samt stora abborrar .

Jag har fiskat väldigt mkt runt dessa ställen när jag var ung och det var ca 20 år sedan när jag hade båten liggandes i viksjö båthamn .

Ger gärna mer tips men skall ut själv nu och fiska gös i Mälaren

Mvh Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av Johan.N Visa inlägg
              Ska du fiska gädda så har du ettriktigt bra område runt foderholmen , det finns en grynna där ca 250 m norr ut om själva ön mellan den grynnan och lilla ön utanför foderholmen hittar du ett flak som är relativt stort och jämngrunt, ca 4 -5 meter.
              Sen har du askskären som har en grynnan utanför ön oxå .
              Ca 100 meter från ön mot svartsjö/ Ekerö , där har du mer snabb sluttande botten men massa olika strukturer på , kan ge bra gös fiske samt stora abborrar .

Jag har fiskat väldigt mkt runt dessa ställen när jag var ung och det var ca 20 år sedan när jag hade båten liggandes i viksjö båthamn .

Ger gärna mer tips men skall ut själv nu och fiska gös i Mälaren

Mvh Johan

Tack för riktigt bra tips! Hoppas kunna pröva dessa under morgondagen om vinden inte ställer till det allt för mycket!
              Har du några erfarenheter av andra sidan bron, den sidan min pil pekar åt på bilden jag länkade! Har som mål att försöka vara en del där då det är mer stilla vatten där, som passar min mindre båt bättre!
              Hoppas du fick upp lite gös idag iallafall!

Kommentera

Ursprungligen postat av Adam Johansson Visa inlägg
                Jag har nyligen lagt min båt vid Stäkets bryggor och ska ut för första gången på dessa vatten och fiska till helgen.
                Tänkte se efter ifall det finns några "bättre" områden att hålla sig till för att lyckas få fisk på kroken. Gädda, Gös, Abborre kvittar. Jag vill känna hugg, that's it!

Bifogar här under en bild på området så kanske ni kan rita dit "spots" på kartan och skicka tillbaka eller försöka förklara lite enklare här i kommentarsfältet!
                Gul pil = Där båten ligger
                Svart pil = Det håll jag vill åka och fiska åt
                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Tack på förhand

PS: Alla tips är välkomna!
                Hej Adam;

Förr fångade vi i Team Saida många stora Gäddor och Gösar runt grynnorna på Sigtunafjärden, men ingen var lika stor som den "som Thomas Törnbergs från Upplands Väsby fångade 23 april 2003 ute i Sigtunafjärden när storgösen högg. Utan varken håv eller huggkrok lyckades han få in Gösen i båten. Gösen som högg på en BOMBER 16ALEF10 (Papegoj) vägde 9,815 kg och var 94 cm lång. Se Gösen på bild här.. http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm .."

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Adam;

Förr fångade vi i Team Saida många stora Gäddor och Gösar runt grynnorna på Sigtunafjärden, men ingen var lika stor som den "som Thomas Törnbergs från Upplands Väsby fångade 23 april 2003 ute i Sigtunafjärden när storgösen högg. Utan varken håv eller huggkrok lyckades han få in Gösen i båten. Gösen som högg på en BOMBER 16ALEF10 (Papegoj) vägde 9,815 kg och var 94 cm lång. Se Gösen på bild här.. http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm .."

Old Firehand
                  www.trumman.com
                  Underbar gös han fick på kroken den dagen! Och kul att det finns så stor fisk i våra vatten!
                  Jag antar att man i stort sätt kan fiska både gös och gädda exakt vart som helst, men har du/ni någon gång fiskat närmre än detta? I närheten av Stäkets bilbro tex.

Kommentera

Hej igen !

Jag har fiskat rätt mkt i själva kanalen med båt och haft grymt bra abborrfiske där med just i kanalen så var det natt fiske som gällde , detta var innan dom byggde om järnvägsspåret. Belysningen där var lockande för stora abborren att jaga på natten , fisket mitt på dagen har inte funkat för min del alls .
                    Men du har pelarna från motorvägen på den sidan där du vill fiska som har gett både gös och stora abborrar , samt fortsätter du en bit norrut mot ängsjö hållet så kommer det komma ett hamnområdet mellan ängsjö och stäket , under den sista bryggan har jag haft riktigt sjukt bra fiske aefter abborrar ( jag menar riktigt sjuktbra fiske ) , men där är det riktigt tidig morgon som gäller , kommer ihåg att shadjiggar i naturfärger samt en helt neon röd vanlig twintail va bäst där . 5 cm upp till 10 cm jiggar med 15 grams skalle va melodin där .

Gällande gös fisket och gäddfisket på den sidan av staket har ja tyvärr ingen info om förutom det du kan läsa dig till här på FS , sigtuna fjärden osv ..
                    Men om du skall åka ut mot Kallhäll, görväln, hummelmora , Ekerö , svartsjö så har jag rätt många spots som jag kan tipsa om .

Du beskrev att du har en mindre båt , den jag hade på den tid jag fiskade där var en cresent 410 och 20 hk suzuki och klarade mig riktigt bra med den .

Hör av dig om du behöver mer tips .

Skitfiske // Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    476 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    558 visningar