Vaxholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vaxholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vaxholm

Hello! Snart börjar isen släppa och båten är påväg ner, MEN! Bor i Vaxholm och har fiskat här i rätt så många år nu, folk har alltid pratat om att fiskevattnet här ska va bra? Har fått några enstaka gäddor och gösar nu när jag börjat intressera mig mer för fiske på riktigt,men tycker att de borde finnas mer, nu för tiden är det mer vanligt och åka ut en dag oh inte få nånting än att faktiskt få fisk, finns det någon som är van fiskare i Vaxholm eller har några fina tips på platser i närområdet där gäddan/fisken brukar finnas?

Må väl!

Jag fiskar också i Vaxholm sedan ett par år och kan konstatera samma sak, fisket är svårt. Allmänt dåliga fiskbestånd och mer eller mindre fritt nätfiske bidrar ju inte positivt. Men har du fått gös så har du lyckats bättre än jag. Gädda finns från och till i vassarna, det går inte att peka ut platser som alltid funkar utan det är vind och temperatur som avgör.

Kommentera

Fisket kring Vaxholm är inte lätt! Bästa tipsen är att tro på de man gör och kolla väder och vind dagarna innan fisket!

/Alex

Kommentera

Uppväxt i Vaxholm och fiskat mycket där, men som föregående talar säger så beror det på hur vinden ligger osv. vart fisken står. Vad jag har hört så har väl fisket blivit sämre med åren men fisk finns nog fortfarande.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Skönt att det inte bara är jag som tycker fisket är trögt iaf, är också uppväxt i Vaxholm och tycker alltid att man har hört om hur mycket fisk det är i vattnet här "VAR f** då undrar jag?" Finns ju alltid klassiska ställen här runtomkring men där är man ju inte direkt ensam

Mvh

Kommentera

Ofta drömmer man ut platserna utan att tänka på att en själv gör fel. Ser det ofta uppe i furusunds skärgård. sk fiskecowboys som kör in i vikarna i 20 knop slänger i ankaret med full kraft står och skriker i båten.
            Dom förstör inte bara för sig själv utan även för oss andra.
            När Johan Broman ägde Broman/Odell spelade han in en fiskfilm bla i Vaxholm och det var inga små fiskar dom fick så visst finns det fisk. Men skärgården är alltid svårare än ex en insjö.

Kommentera

Lägger ett till inlägg för att se om någon har fiskat i Vaxholms området (gädda) med några roligare resultat 2017?

Kommentera

Jag körde några gäddpass direkt när isen släppte men fick bara snipor så fokuserat på havsöring de få gånger jag lyckats ta mig ut sedan dess.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                1 svar
                476 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                3 svar
                558 visningar