Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vart ska man fiska i stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vart ska man fiska i stockholm?

Hej!

Har senaste tiden tagit några fisketurer till nedre rudan, strömmen och karlbergskanalen/ulvsundasjön, men tyvärr inte fått något annat än mört.
    Har nu tagit och skaffat mig sportfiskekortet för att vidga på fiskemöjligheterna. Men vart ska man fiska?
    Vart finns det mest fisk? Eftersöker allt möjligt större; gädda, abborre, brax, gös, havsöring, öring.
    Tips?
    Senast ändrad av tapzaa; 2018-08-20, 02:04.

Mitt förslag är att du anlitar en av de många bra fiskeguider som är verksamma i Stockholmstrakten. Det ger alltid resultat.
    Fiskar du från land? Då är min erfarenhet att det är svårfiskat i Stockholm, men ibland har man tur ...
    Gråt inte...
    båten ligger i vassen still
    full med gäddor och braxar
    full med ålar och laxar
    (Alice Tegnér)

Kommentera

Tänkte damma av den här tråden, då jag är ny i forumet och lite nyfiken på samma sak som trådstartaren. Bor i Högdalen och tar mig gärna med bil en bit. Fiskar nästen bara från land och trivs med det så var finns det bra ställen att hänga på? Gålö har jag testat men det måste finnas mer ställen?

Kommentera

Ursprungligen postat av framför_flötet Visa inlägg
        Tänkte damma av den här tråden, då jag är ny i forumet och lite nyfiken på samma sak som trådstartaren. Bor i Högdalen och tar mig gärna med bil en bit. Fiskar nästen bara från land och trivs med det så var finns det bra ställen att hänga på? Gålö har jag testat men det måste finnas mer ställen?
        Jag bor i Bandhagen och fiskar ibland i Magelungen. Om du går av vid farsta strand och sen går mot sjön så kommer det en bygga rätt direkt där man kan stå och kasta, funkar bäst vid lite sämre väder då det ofta är mycket folk där annars.

Fiskekort till magelungen köper du i videobutiken i centrum, kostar 100 kr för ett halvår har jag för mig.

Kommentera

När jag fiskar från land då använder jag Eniros sjökort för att se var det kan finnas struktur, bor på Kungsholmen & fiskat endel runt ulvsundasjön & bryggor & struktur är ställen jag hittar fisk på .
          När man jiggar efter abborre då kan vad som helst hugga .
          Från land i Ulvsunda sjön har jag tagit gädda på 8,5kg , borre 980gr , gös 2kg & havsöring 1,5kg .

Här är ställen jag brukar fiska på https://kartor.eniro.se/m/wSx6M

Kommentera

Ursprungligen postat av arvidolsn Visa inlägg

Jag bor i Bandhagen och fiskar ibland i Magelungen. Om du går av vid farsta strand och sen går mot sjön så kommer det en bygga rätt direkt där man kan stå och kasta, funkar bäst vid lite sämre väder då det ofta är mycket folk där annars.

Fiskekort till magelungen köper du i videobutiken i centrum, kostar 100 kr för ett halvår har jag för mig.
            Tackar för tipset!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              När jag fiskar från land då använder jag Eniros sjökort för att se var det kan finnas struktur, bor på Kungsholmen & fiskat endel runt ulvsundasjön & bryggor & struktur är ställen jag hittar fisk på .
              Från land i Ulvsunda sjön har jag tagit gädda på 8,5kg , borre 980gr , gös 2kg & havsöring 1,5kg .

Tackar för tipset!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

Inte för att jag vet om jag kommer få nån tid över (eller tar med några fiskegrejer) under dom fem veckorna jag ska jobba i stockholm (åker dock hem de flesta helger och kan ibland jobba in fredagarna så det samt att det är Juli kanske kan ursäkta att jag nog kommer missa/skippa gäddfisket den månaden i år), men, oavsett vilket så är nog dessa tips det bästa och finaste jag sett hända på internet på bra länge!!!
                Hatten av och ett stort gilla till Cosmoz 08 för det!!!

Otroligt fint och bra och ovanligt att se sådana härligt konkreta tips, vem som än må glädjas av dem.
                Känns som du har en inställning likt min, jag har inga problem att ge ytterst konkreta tips på ställen att fiska där jag fått bra fiskar.

Kul att se och läsa!!!

mvh/ peter
                Senast ändrad av Gädd-jos; 2019-06-28, 12:38.
                https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av patrika, 2011-10-19, 14:25
                2 296 svar
                363 399 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg woxna