Fångstrapport Mälaren runt Järfälla/närområde - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångstrapport Mälaren runt Järfälla/närområde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HannesFisk Visa inlägg

Oavsett hur skicklig sportfiskare man är så är det väldigt svårt att regelbundet fånga 10-plussare i hårt/sönderfiskade vatten...

Av ren nyfikenhet, när tog du en "av de stora 13 kilo+ Monstergäddorna" sist? (försökte få med en glad smily här men det gick icke...)
    ----------------------------------------------

Hej Hannes Fisk;n 2559552;

För att inte göra oss andra Gäddfiskare här på Fiskesnack besvikna är det hög tid att du själv visar några egna bilder på dina egna 10-plussare så att vi alla kan njuta av dem...

Old Firehand
    Leif Engström

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Kommentera

Hej Old Firehand du som dokumenterar dina fångster så väl. Kan inte du ladda upp en bild på gäddan?
      Jag trollade mkt i mälaren och gös fanns det gott om men det var ont om 10+ för att inte tala om 13,5kg. Största jag hörde talas om (i modern tid) var en 12kg februarigädda. Måste ha varit ett riktigt monster.

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
        Hej Old Firehand du som dokumenterar dina fångster så väl. Kan inte du ladda upp en bild på gäddan?
        Jag trollade mkt i mälaren och gös fanns det gott om men det var ont om 10+ för att inte tala om 13,5kg. Största jag hörde talas om (i modern tid) var en 12kg februarigädda. Måste ha varit ett riktigt monster.
        -----------------------------------------------------------------------------

Hej Gabbu;

Nej, någon bild på just den Gäddan kan jag inte "ladda upp" eftersom jag inte hade någon kamera med mig när min älskade Ulla-Britt (in memoriam) och jag var ute på Mälaren för att trolla Gös...
        Ulla-Britt har aldrig fotograferat vad jag minns. Däremot är min äldsta dotter Cecilia Engström som bor i Flen en otroligt skicklig fotograf.. Hon skriver och fotograferar ofta hästar. Läs och se här..https://www.facebook.com/cecilia.karamelll ...

Den ena efter den andra av mina gamla fiskekompisar som Birger Kvarnälv och Paul "Palle" Sandberg har gott bort under senare år....

Old Firehand
        Leif Engström

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2020-09-14, 11:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av jacobw, 2010-05-05, 08:30
        6 svar
        3 995 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Luthman
        av Luthman