Ursprungligen postat av Sdw
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjare, misslyckas med fisket
Collapse
X
-
Som många tidigare sagt, mycket svårt fiske nu på vintern, i min egen erfarenhet är det mer eller mindre lönlöst att fiska efter abborre förrän framemot slutet av april. Ja, om det inte blir is förstås, på pimepl brukar det gå att lura upp några.
Lämna en kommentar:
-
Bra, tusen tack för hjälpen!Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggFiskar endel i Mälaren & utgår från Slagsta med båt så det händer att man passerar Sätra.
Antar att det är borre du fiskar, försök att hitta kanter med sten, typ vid fyren efter Sätrabadet & sen fortsätt längsmed kanten bort mot Sätra båtklubb.
Efter Mälarhöjdsbadet finns det en stor betongbrygga där har vi fått några borrar.
Att fiska från land är svårt, speciellt nu när borren ställer sig på botten & trycker & hugg perioderna är korta.
Personligen hade jag begett mig in stan där finns det betydligt bättre ställen att fiska från, nedanför Cementa i Liljeholmen kan vara riktigt bra, både mängd & storleksmässigt & det finns många ställen att kasta från både på Södermalm sidan & Liljeholmsidan.
Ska finnas en tråd om streetfiske i Stockholm med massor av bra tips på ställen man kan fiska från.
Tipset om Gömmaren är inte dum, det kan bli dyrare att jigga borre pga alla bottennapp.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Hade det bara kostat 180kr för o fiska i P&T vatten i mina trakter hade jhag nog fiskat betydligt mer i sådana.Ursprungligen postat av Santosez Visa inlägg
Tack för tipset, enda nackdelen är att det är dyrt, 180 per dag.
Lämna en kommentar:
-
Fiskar endel i Mälaren & utgår från Slagsta med båt så det händer att man passerar Sätra.
Antar att det är borre du fiskar, försök att hitta kanter med sten, typ vid fyren efter Sätrabadet & sen fortsätt längsmed kanten bort mot Sätra båtklubb.
Efter Mälarhöjdsbadet finns det en stor betongbrygga där har vi fått några borrar.
Att fiska från land är svårt, speciellt nu när borren ställer sig på botten & trycker & hugg perioderna är korta.
Personligen hade jag begett mig in stan där finns det betydligt bättre ställen att fiska från, nedanför Cementa i Liljeholmen kan vara riktigt bra, både mängd & storleksmässigt & det finns många ställen att kasta från både på Södermalm sidan & Liljeholmsidan.
Ska finnas en tråd om streetfiske i Stockholm med massor av bra tips på ställen man kan fiska från.
Tipset om Gömmaren är inte dum, det kan bli dyrare att jigga borre pga alla bottennapp.
Lämna en kommentar:
-
Nu är inte jag från Stockholmstrakten men Google Earth är gratis, Eniro kartor, sjökort m.m oxå gratis och de är alla grymma hjälpmedel till att hitta bästa fiskeplatserna.Ursprungligen postat av Santosez Visa inlägg
Tack för tipset, enda nackdelen är att det är dyrt, 180 per dag.
Lämna en kommentar:
-
Tack för tipset, enda nackdelen är att det är dyrt, 180 per dag.Ursprungligen postat av ajoan Visa inläggHej,
Från och med idag är Gömmaren i Huddinge öppen för försäljning av dagkort. Åk dit, börja från klubbstugan och gå längst kanten och kasta med spinnare så har du stor chans för röding. Alternativt kan du gå till grisviken i andra änden av sjön och meta med maggot för regnbåge.
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Hej,
Från och med idag är Gömmaren i Huddinge öppen för försäljning av dagkort. Åk dit, börja från klubbstugan och gå längst kanten och kasta med spinnare så har du stor chans för röding. Alternativt kan du gå till grisviken i andra änden av sjön och meta med maggot för regnbåge.
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Ja det är inte lätt nuUrsprungligen postat av John A Visa inläggEnligt min erfarenhet är det mycket svårare rent generellt att få fisk på vintern. De går djupare och är inte lika aktiva.
Mot mitten/slutet av Maj är det mycket lättare.
Lämna en kommentar:
-
Enligt min erfarenhet är det mycket svårare rent generellt att få fisk på vintern. De går djupare och är inte lika aktiva.
Mot mitten/slutet av Maj är det mycket lättare.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
448 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg