Nybörjare, misslyckas med fisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare, misslyckas med fisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Santosez
    replied
    Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
    Som många tidigare sagt, mycket svårt fiske nu på vintern, i min egen erfarenhet är det mer eller mindre lönlöst att fiska efter abborre förrän framemot slutet av april. Ja, om det inte blir is förstås, på pimepl brukar det gå att lura upp några.
    Tack för svar!

Lämna en kommentar:

• Sdw
    replied
    Som många tidigare sagt, mycket svårt fiske nu på vintern, i min egen erfarenhet är det mer eller mindre lönlöst att fiska efter abborre förrän framemot slutet av april. Ja, om det inte blir is förstås, på pimepl brukar det gå att lura upp några.

Lämna en kommentar:

• Santosez
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Fiskar endel i Mälaren & utgår från Slagsta med båt så det händer att man passerar Sätra.
    Antar att det är borre du fiskar, försök att hitta kanter med sten, typ vid fyren efter Sätrabadet & sen fortsätt längsmed kanten bort mot Sätra båtklubb.
    Efter Mälarhöjdsbadet finns det en stor betongbrygga där har vi fått några borrar.

Att fiska från land är svårt, speciellt nu när borren ställer sig på botten & trycker & hugg perioderna är korta.
    Personligen hade jag begett mig in stan där finns det betydligt bättre ställen att fiska från, nedanför Cementa i Liljeholmen kan vara riktigt bra, både mängd & storleksmässigt & det finns många ställen att kasta från både på Södermalm sidan & Liljeholmsidan.
    Ska finnas en tråd om streetfiske i Stockholm med massor av bra tips på ställen man kan fiska från.

Tipset om Gömmaren är inte dum, det kan bli dyrare att jigga borre pga alla bottennapp.
    Bra, tusen tack för hjälpen!

Lämna en kommentar:

• esox88
    replied
    Ursprungligen postat av Santosez Visa inlägg

Tack för tipset, enda nackdelen är att det är dyrt, 180 per dag.
    Hade det bara kostat 180kr för o fiska i P&T vatten i mina trakter hade jhag nog fiskat betydligt mer i sådana.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Fiskar endel i Mälaren & utgår från Slagsta med båt så det händer att man passerar Sätra.
    Antar att det är borre du fiskar, försök att hitta kanter med sten, typ vid fyren efter Sätrabadet & sen fortsätt längsmed kanten bort mot Sätra båtklubb.
    Efter Mälarhöjdsbadet finns det en stor betongbrygga där har vi fått några borrar.

Att fiska från land är svårt, speciellt nu när borren ställer sig på botten & trycker & hugg perioderna är korta.
    Personligen hade jag begett mig in stan där finns det betydligt bättre ställen att fiska från, nedanför Cementa i Liljeholmen kan vara riktigt bra, både mängd & storleksmässigt & det finns många ställen att kasta från både på Södermalm sidan & Liljeholmsidan.
    Ska finnas en tråd om streetfiske i Stockholm med massor av bra tips på ställen man kan fiska från.

Tipset om Gömmaren är inte dum, det kan bli dyrare att jigga borre pga alla bottennapp.

Lämna en kommentar:

• RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Santosez Visa inlägg

Nu är inte jag från Stockholmstrakten men Google Earth är gratis, Eniro kartor, sjökort m.m oxå gratis och de är alla grymma hjälpmedel till att hitta bästa fiskeplatserna.

Lämna en kommentar:

• Santosez
    replied
    Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
    Hej,

Från och med idag är Gömmaren i Huddinge öppen för försäljning av dagkort. Åk dit, börja från klubbstugan och gå längst kanten och kasta med spinnare så har du stor chans för röding. Alternativt kan du gå till grisviken i andra änden av sjön och meta med maggot för regnbåge.

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• ajoan
    replied
    Hej,

Från och med idag är Gömmaren i Huddinge öppen för försäljning av dagkort. Åk dit, börja från klubbstugan och gå längst kanten och kasta med spinnare så har du stor chans för röding. Alternativt kan du gå till grisviken i andra änden av sjön och meta med maggot för regnbåge.

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• Santosez
    replied
    Ursprungligen postat av John A Visa inlägg
    Enligt min erfarenhet är det mycket svårare rent generellt att få fisk på vintern. De går djupare och är inte lika aktiva.
    Mot mitten/slutet av Maj är det mycket lättare.
    Ja det är inte lätt nu

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Enligt min erfarenhet är det mycket svårare rent generellt att få fisk på vintern. De går djupare och är inte lika aktiva.
    Mot mitten/slutet av Maj är det mycket lättare.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
448 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
525 visningar