Höstfisket Sthlm skärgård(gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstfisket Sthlm skärgård(gädda)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höstfisket Sthlm skärgård(gädda)

Nån som har koll på läget där ute?
    Ska ut i helgen, runt ljusterö/insida möja.

Vart står fisken nu? har den kommit in i vikarna?
    Enligt SMHI så e de ca 8grader varmt där nu.

Tänkte köra jerk å vanligt spinnfiske. Eller ska jag kanske prova metet?

Hur e de med havsöringen? E de "för varmt" än?
    Kanske gör ett par kast efter den med..

/
    Crazy

Ingen på hela forumet som varit ute i skärgården i fiskat nu i närtiden?
    Konstigt

Kommentera

Joo, Vi fiskar så vi har inte tid att svara.... haha..

Tjenis. Jovisst finns det gädda.. Har varit ute ett par vändor denna vecka runt Muskö, södra skärgården. Igår tisdag tog vi upp ca 8 st, toppnotering på ca 6,5kg.
      Idag tog jag 3st på lunchrasten..... alla tog på meterdjupt vatten. Så jag tror de e på väg in i vikarna..
      http://team-akuten.blogspot.com/

http://www.minhembio.com/poyboy/101566/

Kommentera

...eller så ger du dig ut och prövar som endel andra
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av poyboy Visa inlägg
          Joo, Vi fiskar så vi har inte tid att svara.... haha..

Idag tog jag 3st på lunchrasten..... alla tog på meterdjupt vatten. Så jag tror de e på väg in i vikarna..
          WTF?!?!?!?!? Hur hinner du fiska på lunchrasten?

Förövrigt är väl H-Ö riktigt på g i skärgårn nu. Hörde senast om 2 grabbar som fått 4 öringar vid ljusterö färjeläger på 4-6kg. På fluga. Sanningen i den historien kan jag dock inte bekräfta....
          http://www.silverbums.com

Kommentera

Jag snor den här tråden lite, hoppas det är ok.

Vi fiskar en hel del runt Möja, Harö, Storö och hela vägen in på andra sidan Kanholmsfjärden. Sommarfisket har varit helt fantastiskt måste jag säga och vi har funnit ett antal platser som verkligen levererar. I slutet av Oktober dog det helt med bara ett par landade gäddor per dag. Känns som vi provat allt för att få det att funka, fiskat sakta på branterna, sakta i vikarna (dit madammerna skulle komma in på hösten) men inte en storgädda, inte äns ett följe. Är det någon som har ett tips i området, var runt Svartsö i helgen men det var lika dött. Är det någon som vet var de står? Jag undanber mig verkligen svar såsom: ut o prova själv osv. det kan jag lova att vi gjort, nött alltså. Och jag kan gärna dela med mig av de ställen som jag hittat som levererat bra under sommar och tidig höst om någon är intresserad.

Tacksam för svar, nästa helg kan vara min sista

/O

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Vad ska man säga...

Tjena !

Har fiskat en del runt Waxholm/Ljusterö även Svartsö/Grinda osv. Hösten har varit riktigt dålig med några ljusglimtar då vi har fått bra med fisk. Har tyvärr inget bra svar att ge dig men min teori är att kylan kom tidigt i år och det gjorde att gäddorna drog sig ner på djupet igen. Hur eller hur nu säger prognosen att det skall bli lite varmare det gör kanske att gäddorna drar sig in på grunt annars är det nog bara att acceptera att denna höst inte var något vidare.

Själv funderar jag på att invänta våren och vara riktigt laddat till dess.

Kommentera

stockholms vatten

Måste tyvärr hålla med en del av er. Fisket är inte så där vidare i höst. Jag har iofs börjat med jerk och kanske inte riktigt bemästrar det. Har också börjat fiska i andra vatten än tidigare höstar. Har mest gått efter öring då i södertörn. Men polarna är totalt hjärntvättade att fiska gädda. bara att bita ihop om man ska få med sig sällskap i båten hä på re hegge/abbe!
                Nu har man blivit fiskebiten mer än tidigare så det spelar mindre roll vad vi fiskar och kommer nog fiska året runt som det ser ut. Lägger sig isen så blir det att leta fram borren och införskaffa isfiskeprylar.

Vi gled förbi den trånga passagen mellan storön utanför kairo ( väsby ) och kungsängensidan och där, där!!jag säger DÄÄÄÄÄRRRR!!! gav lodet utslag på fett mycket fisk på ca:6-7 meters djup( 14 meter till botten där ). Detta är ett bra tips till er som fiskar runt dessa vatten . Lite svårt att fiska av det utan djuprigg. Vi gjorde några tappra försök med tunga jigg och djupgående wobblers men inget. Själv hade jag kunnat suttit där ett tag och nöta men demokrati är bättre än muteri så vi gled över till närmsta vass stråk.
                Totalt 3 landades den dagen med 3kg som top catch.
                Better to look good losing than looking bad winning.

Kommentera

z28rikard den platsen gav bra med fisk för 2 veckor sen då var jag och team gram där vi trollade med ailen eal och bull dawg .riktigt mycke fisk på liten yta kul att fler hittade fisken där jag ska köra en repa på lördag .någon annan somska ut ???
                  Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

passagen

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
                    z28rikard den platsen gav bra med fisk för 2 veckor sen då var jag och team gram där vi trollade med ailen eal och bull dawg .riktigt mycke fisk på liten yta kul att fler hittade fisken där jag ska köra en repa på lördag .någon annan somska ut ???
                    Kul som sagt att fler vet om det. Fick ni upp nått? Om du har lust kan du väl underrätta mig hur det gick. Eller rent av så ses vi där på lördag/söndag. Kanske ska testa en insjö ( hemlig ort :-p) om isen har släppt där.
                    Better to look good losing than looking bad winning.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    423 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    492 visningar