Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långsjön, Malmsjön, Exarbysjön, Tärnan, Messormen, Storsjön, Lillsjön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långsjön, Malmsjön, Exarbysjön, Tärnan, Messormen, Storsjön, Lillsjön?

Någon som fiskar i nån av de ovannämnda sjöarna, ute mot norrtälje/brottby-hållet?

Vore kul att se vad folk fått i dom i år än så länge, håller själv till i Storsjön men har upplevt det enormt svårfiskat hittills i vår, knappt ett napp förutom en 4kg gädda, den enda på 3 turer i veckan. Provat med allt som brukar funka efter både gädda och abborre, bottenmete med löja och med mask, flötmete med samma, jiggar i alla färger, dropshot, sink and draw, etc. inte ett liv.

börjar bli frustrerad, vad är det som ska till? varmare väder?

Ursprungligen postat av jacobw Visa inlägg
    Någon som fiskar i nån av de ovannämnda sjöarna, ute mot norrtälje/brottby-hållet?

Vore kul att se vad folk fått i dom i år än så länge, håller själv till i Storsjön men har upplevt det enormt svårfiskat hittills i vår, knappt ett napp förutom en 4kg gädda, den enda på 3 turer i veckan. Provat med allt som brukar funka efter både gädda och abborre, bottenmete med löja och med mask, flötmete med samma, jiggar i alla färger, dropshot, sink and draw, etc. inte ett liv.

börjar bli frustrerad, vad är det som ska till? varmare väder?
    Hej!

Kul med folk som fiskar i mina trakter Jag har båt i långsjön där jag har aft mycket bra fiske på bara ett år. Tog mitt pb där i höstas, gädda på 10.1. Även en del fina abborrar med topp på 1.2

Har inte varit ute i långsjön så jätte mycket i vår men har iaf metat upp två små snipor. Ska till svulten imorgon, har hört att det ska vara ett hyfsat fiske där.

Vart bor du någonstans?

Kommentera

har sommarstuga vid storsjön sen många år tillbaks. brukar få mycket grov abborre på sommaren (topp runt 1.3 kg), men nu på våren är det fan hopplöst.

kanske är för kallt i vattnet fortfarande, det var 12,5° igår, får du ngn abborre ännu?

Kommentera

Var nyss ute till svulten. Fick iaf två gäddor, en på 1.5 o en på ca kilot.

Hur brukar du ta abborrarna? Jag har de största på flötmete med betesfisk. Har du fått någe fisk i Malmsjön förresten? Är lite sugen på att testa där.

Har inte fått nå abborre hittills fast har mest fiskat efter gädda.

EDIT: Vilken storsjön har du stuga vid? Verkar finnas två nära varandra.
        Senast ändrad av ludde863; 2010-05-14, 17:44.

Kommentera

Är det någon här som vet vad som gäller gällande fiske i dessa sjöar? Är det fritt fiske, krävs fiskekort eller är det bara på privata marker osv? Om fiskekort krävs, var kan man köpa det? Är sugen på att prova lite nya sjöar nämligen

Kommentera

EDIT: Vilken storsjön har du stuga vid? Verkar finnas två nära varandra.
            hemligt

getabock: vet faktiskt inte exakt vad som gäller, tror det är privata vatten.

Kommentera

Gaaaaammal tråd, men jag gör ett försök. Är det någon som har koll på hur det ser ut i området nu för tiden. Enligt svärfar som fiskat i krokarna en del har förhållandena ändrats vad gäller vilka sjöar man får fiska i. Hersen och Storsjön är ju kortvatten, men hur är det med Malmsjön och Exarbysjön? Och Svulten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av jacobw, 2010-05-05, 09:30
              6 svar
              3 339 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Luthman
              av Luthman