Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Hehe....så har UmeGurra bjuckat på ännu ett spot.....

....här kommer en idé till den som inte vet var han skall fiska.....starta en tråd här på FS....kalla den Gissa spoten......posta några bilder i skärgårdsmiljö.....langa med ett bete eller nåt i första pris.....och vips! .....plötsligt är det ingen som länge saknar Tonyex's Google Map-karta...

/S

Hahha ja varså go public hotspots for the world..

i de här fallet spelar de ju ingen rulle.. campingen finns redan på tonyxkartan..asså ehela stäckan redan allmännt kännt.
    Senast ändrad av umegurra; 2013-02-27, 10:16.

Kommentera

• Synd på bom men såg ut att ha varit en fin dag i ytterskärgårn . Såg ni några vak eller liknande?
      http://www.silverbums.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
        Hahha ja varså go public hotspots for the world..

i de här fallet spelar de ju ingen rulle.. campingen finns redan på tonyxkartan..asså ehela stäckan redan allmännt kännt.
        Allvarligt talat, umegurra, så måste man vara såväl skarpsynt som väl förtrogen med platsen ifråga för att kunna identifiera den med ledning av mina bilder. Snö- och isformationerna förvillar en hel del. Dessutom har jag valt bildvinklar som inte tar med de mer välkända karaktäristika/markörerna. Då är, som Long John Silver redan påpekat, den information du själv lämnar i dina kommentarer betydligt mer avslöjande.

Nästa gång tänker jag avslöja Blidö...

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Tydligen så såg du alltså var vi befann oss (och så är det, vilket jag påpekat tidigare, med de flesta välkända hemliga fiskeställena). Vad gäller kvadratmetrarna så lyckades vi i går inte hitta någon eller några sådana som var bättre än de övriga. Men vi hade en skön eftermiddag.
          bra att ni hade en skön da. de verka ni sätta mest värde på.. inge fel påde! men tänk att de finns antagligen?!flera än ja som tänker helt olika om de hära. å så blir man rätt trött när man kollar in nån gång i veckan å ser dina poster"bom på umegurras spott"..å andra sidna helre de än foto å platsnamn..
          nää nu tar ja bort namne på ""din hemliga pärla..även omde inte hittas me enirosök åså skitfiske påer! eftermidda i strömmen me räka.

Kommentera

• Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
            Synd på bom men såg ut att ha varit en fin dag i ytterskärgårn . Såg ni några vak eller liknande?
            Såg ingenting i det ginklara vattnet. Hade ett tydligt påslag och några sekunders öringsprattel (som fick upp pulsen några snäpp) i mitt tredje kast för dagen. Därefter absolut ingenting.

Kommentera

• Ok. En typisk vinterdag med andra ord. Bara att ta nya tag. Rätt lågt vatten nu också har jag en känsla av? Iaf sist jag var ute.
              http://www.silverbums.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
                bra att ni hade en skön da. de verka ni sätta mest värde på.. inge fel påde! men tänk att de finns antagligen?!flera än ja som tänker helt olika om de hära. å så blir man rätt trött när man kollar in nån gång i veckan å ser dina poster"bom på umegurras spott"..å andra sidna helre de än foto å platsnamn..
                nää nu tar ja bort namne på ""din hemliga pärla..även omde inte hittas me enirosök åså skitfiske påer! eftermidda i strömmen me räka.
                Äsch, jag bara småretas i all vänskaplighet. Tar du illa vid dig så ska jag naturligtvis sluta med det. Förresten kanske vi kan ge oss ut tillsammans och leta kvadratmetrar och tjöta litet om öringsfiske framöver? Jag är ingen avig j*vel och du verkar inte heller vara det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                  Jag och Janne (Jeke) var ute vid Strömmen och körde en heldag i lördags, från kanske 06:30 till 14:30, där runt Riksdan och omkring. Riktigt trevligt fiske måste jag säga, och underbart med perfekt sällskap som är lika fisketokig som jag är! Cityfiske var faktiskt inte alls så illa som jag hade föreställt mig, och omgivningen störde oss aldrig. Smidigt att även kunna göra en break mitt i allt, och dra till Lundgrens för att köpa på sig några nya prylar. Lär definitivt hänga vid Strömmen snart igen, så fort man hittar lite tid.

Hur som helst. Jag bommade tyvärr som jag alltid gör men Janne lyfte faktiskt en fin blank HÖ någonstans efter lunch! Strax under måttet, men ändå riktigt fin! Den fick självklart simma tillbaka efter några snabba foton. Det var kul att få hjälpa till med håvningen också. Grattis Janne!

Träffade även på Semir där ett par gånger under dagen. Annars var det ändå inte många fiskare ute den dagen, konstigt nog.
                  Jag är riktigt glad över att ni fick känna lite fisk, det var ju ganska trögt den dagen. Men som sagt första gången för mig med i strömmen men verkligen inte sista, hoppas man stöter på lika trevligt sällskap varje gång

Kommentera

Allvarligt talat, umegurra, så måste man vara såväl skarpsynt som väl förtrogen med platsen ifråga för att kunna identifiera den med ledning av mina bilder. Snö- och isformationerna förvillar en hel del. Dessutom har jag valt bildvinklar som inte tar med de mer välkända karaktäristika/markörerna. Då är, som Long John Silver redan påpekat, den information du själv lämnar i dina kommentarer betydligt mer avslöjande.

Nästa gång tänker jag avslöja Blidö...
                    ja håller me.. man måste vart i närheten för å känns igen. men hade du skrivit ut området precis som för "umegruras" spott tillsmmans me bilder därfrån krävs ingen ggeek för å få koll me nätkartor mm utan å vari där.. ja e väl som du haar inga problem å ge info när de ändå inte e de ställen som ja vill hålla opublikt...bra att du tänker på bildvinklar men du mena att masten å parkering e inte karaktärisk..

blidö jasså du tror fortfarande inte man ser var fotot e..här står en bil N xx° 58.368', E xx° 5x.295'
                    du gör somdu vill gör en hel blidöguid så blir nog alla lata glaa..
                    Senast ändrad av umegurra; 2013-02-27, 11:32.

Kommentera

Äsch, jag bara småretas i all vänskaplighet. Tar du illa vid dig så ska jag naturligtvis sluta med det. Förresten kanske vi kan ge oss ut tillsammans och leta kvadratmetrar och tjöta litet om öringsfiske framöver? Jag är ingen avig j*vel och du verkar inte heller vara det.
                      nä självklart samma här.. inge ont menat. vi lär nog dyka på varan väldit snart som de låter.. då bygger vi ljugarbänk.
                      sticker te polen på jobb om nåra veckor där e läget me öringarna väldigt anorlunda. så de här e väldiga inteproblem jämfört.

vi ses.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                      1 svar
                      423 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                      3 svar
                      492 visningar