Fiske i FORSMARK - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i FORSMARK

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i FORSMARK

Har hört talas om att det ska finnas stor abborre någonstans utanför forsmark, har själv aldrig varit där så skulle uppskatta om någon som vart där delar med sig av sin/sina fisketur(er).
    Skulle också gärna vilja veta om det går att lägga i båt i närheten av de "heta" fiskestället!

Tack på förhand.

Dom "heta" fiskeställerna du har hört talas om är inom forsmarks skydds område. Finns säkert nånstans du kan släppa i båten, men då måste du förmodligen jobba som väktare för forsmark. Erfarenheter nej men sett bilder på borrar därifrån och de är skapliga pjäser (förmodligen pga varmvatten året runt så fisken har gott om föda året runt)
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Japp, stället som det syftas på är inom Forsmarks skyddsområde. Där får INGEN fiska förutom de forskare som håller till där. Resultatet av tjuvfiske blir 6000 kr böter och att du förlorar dina prylar. Att fiskarna blir så stora är pga att varmvatten från Forsmark 1 & 2 släpps ut i biotestsjön. Det bidrar till en vattentemperatur som konstant håller 11C högre temp än normalt. Ska man fiska utanför biotesten så är det en bufferzon på 300 meter runt hela biotesten. Att fiska innanför det området resulterar tyvär också i böter. Har själv många gånger kollat på fiskarna som håller till där och kan säga att det inte alls är ovanligt att se borrar på 2kg.

Kommentera

Men för övrigt är fisket STRÅLANDE bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
          Men för övrigt är fisket STRÅLANDE bra.
          Click image for larger version

Name:	Blinky_Art.png
Views:	1
Size:	35,8 KB
ID:	1773420

Kommentera

Efter Greenpeace 'besök' på verket är skyddsområdet utökat och bevakningen förstärkt. Det är nog Sveriges sämsta ställe för tjuvfiske just nu..

Kommentera

Men testa vetja, kan be polarn som jobbar som väktare där och ta det lite lugnt med låsgreppen och batongen :P

Har pratat med han om just fisket där och han skulle se om de fanns nån möjlighet o ta med sig en "gäst", men de verkar vara kört. Han vill gärna behålla jobbet
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Just nu sitter jag här på Forsmark. Har fiskat många år här men jag har tröttnat fullständigt på dom heta ställena för borre!
                Det är liksom för enkelt. Visserligen har jag inte fått någon 2kilos men men......

Det jag kan säga är att om du kommer med båt o fiskar så vet jag inte vad som skulle hända, tror inte vakterna har mer än en roddbåt alt. ringa kustbevakningen för att stoppa fiskeboven. Och för att ta sig in i området för att sjösätta en båt eller fiska från land utan tillträde kan vara svårt! Visst går det men jag tror nog inte att det är lämpligt att jag tipsar om mina ideer.

Hursom, om du e ute efter stor borre som du ska va stolt över att ha överlistat på ett seriöst sätt så ska du inte välja Forsmark i mitt tycke, det är som att fiska i ett akvarium. INGE SPORT!
                Men det är kul, inge snack om saken.
                Men va på din vakt om du åker hit!
                Hade
                Senast ändrad av Schlangen; 2014-05-08, 19:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av Schlangen Visa inlägg
                  Visst går det men jag tror nog inte att det är lämpligt att jag tipsar om mina ideer.

Hursom, om du e ute efter stor borre som du ska va stolt över att ha överlistat på ett seriöst sätt så ska du inte välja Forsmark i mitt tycke, det är som att fiska i ett akvarium. INGE SPORT!
                  Välj dina ord lite bättre herr Slang. Du öppnar dörrar som inte ska öppnas. Du har med dina inledande ord talat om för hela sverige att det finns ideer på hur man ska göra, bara det att du inte vill nämna dom. Hade varit klart bättre om du valt att inte uttala den meningen. För i den avslöjar du hur seriös du är som sportfiskare, du har dina ideer du som inte kan nämnas, JÄ.... BRA JOBBAT !

I andra stycket så fortsätter du i samma stil. Utan att nämna det ordagrant så är undertonen att det finns hur mycket grov abborre som helst i forsmark. Det är ord som dina som TS har hört. Det finns ett akvarium, biotestsjön som är just en testanläggning för att se hur det marina livet reagerar på det varma vattnet. OCH DET ÄR TOTALT FISKEFÖRBUD DÄR, TÄNK INTE ENS TANKEN.

För övrigt är fångsterna av abborre runt forsmak (övrigt vatten) ingen skillnad från andra vatten efter kusten (Kalmar - Gävle)
                  Senast ändrad av Exxet; 2014-05-08, 20:44.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Försöker gaska liv i den här gamla tråden trots den finska stämningen :-)

Min flickvän har landställe i Stenskär och vi tillbringar allt mer tid här. Samtidigt så har jag ett pågående projekt att få henne hooked på fiske, för att kunna ha lite roligare på fritiden än vanligt. Vi har även båt, vilket förenklar, men fiskbeståndet i skärgården jobbar ju dock tyvärr inte direkt med oss för att så ska bli. De få tillfällen vi fiskat ihop har vi riktat mot gädda, på sommaren, vid alldeles för bra väder(som hon gillar).

Med det sagt så ska jag ställa om till aborrfiske innan min chans att få henne hooked går förlorad.

Vad gäller egentligen för fiskeregler vid/runt Forsmarks kärnkraftverk/biotestsjö? Hur nära får man ligga med båt? Och vad utgår man ifrån? Har nån en karta över zonen som inte får beträdas kanske?

Har även förstått att vattnet blir lite väl varmt under sommaren i biotestsjön? Är det då extra hett fiske i närområdet kring Forsmark?

Alla tips för ett lyckat aborrfiske i krokarna kring Forsmark/Stenskär mottages varmt!

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X