Gös & Abbore fiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös & Abbore fiske ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gös & Abbore fiske ?

    Hej
    Jag är nybörjare på att fiska i Uppsala områden så har ni några/något tips på ett bra fiskeställe där man kan fånga gös och abbore? Och vilket bete skulle ni rekommendera att fiska med?

    Tack i förväg!

  • #2
    Från land eller båt? Ekoln är väl det enda vettiga gös vattnet. Aborre kan du få överallt ink fyrisån (finns förvisso även gös där)

    Kommentera


    • #3
      Jag har en liten plastbåt, förra året testade jag att fiska i Ekoln men det är svårt att hitta gös när det är så djupt och inte vet bra platser där att fiska på. Jag tror den båten jag har är ganska liten för att vara på en sådan stor sjö och när det blåser blir det ganska svårt att hålla båten stilla, även fast jag har en ankare. Det här året har jag min båt på Bredsjön. I den sjön är det svårt att hitta gös för det är ganska platt på botten.

      Kommentera


      • #4
        Ja ekoön kräver sin båt...
        Bredsjön i järlåsa alltså? Där finns gös vad jag hört men har fiskat där så få gånger så kan egentligen inte säga något om beståndet. Däremot kanske du kan svara på hur fisket generellt är i den sjön då jag tänkt fiska där från min lilla alubåt flera gånger. Är gäddfisket Bra? Aborrfisket?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lillgäddan90, 2023-05-17, 20:14
        0 svar
        110 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lillgäddan90  
        Startad av Fiskare Bob, 2023-06-28, 12:04
        5 svar
        327 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg Gräslök  
        Startad av pikeman59, 2024-03-24, 15:42
        4 svar
        212 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Rospigg
        av Rospigg
         
        Arbetar...
        X