Fiska från land runt Bålsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska från land runt Bålsta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska från land runt Bålsta

    Hej!

    Jag är nyinflyttad i Bålsta och skulle gärna få tips på olika sjöar runt Bålsta eller ställen kring mälaren som passar bra för att fiska från land. Främst abborre och gädda är av intresse men även andra fiskarter kan vara intressant. Jag kan ta mig runt med bil men håller mig gärna i närheten för att smidigt kunna ta mig iväg när barnen sover på kvällen och fiska några timmar.
    Har letat runt på forumet och hittat lite information kring vissa ställen och sjöar men kände att det saknas en tråd som tipsar om fiskevatten runt hela bålsta och i närheten och inte bara enskilda trådar för specifika sjöar.

    Tack för er hjälp!

  • #2
    Vet inte alls hur det ser ut uppe i Norrland med fisket i städerna men jag fiskar mycket från land och har gjort under större delen av mitt liv.
    Åar är bra. Broar, fundament och sådana saker.
    Man når mycket från land i åar, och är det trångt kan man bara gå en bit för att hitta lite mer öppet.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      För abborre så bron vid Varpsund samt gamla banvallen från Krägga till Ekolsund

      Kommentera


      • #4
        Sen finns spången i lilla Ekilla badet.

        Kommentera


        • #5
          Tack för tipsen!
          K1M, har du något tips för gädda så här på vårkanten?

          Kommentera


          • #6
            Gå runt ett varav på Biskopsarnö finns några ställen man kan kasta ifrån

            Kommentera


            • #7
              Tack för tipset! Har du fiskat något i lillsjön där dom ska bygga ICA Maxi? Har väldigt bra erfarenhet av sådana sjöar i dalarna där jag kommer ifrån så blev nyfiken.

              Kommentera


              • #8
                Aldrig bara badat där som barn :P

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av pettern Visa inlägg
                  Hej!

                  Jag är nyinflyttad i Bålsta och skulle gärna få tips på olika sjöar runt Bålsta eller ställen kring mälaren som passar bra för att fiska från land. Främst abborre och gädda är av intresse men även andra fiskarter kan vara intressant. Jag kan ta mig runt med bil men håller mig gärna i närheten för att smidigt kunna ta mig iväg när barnen sover på kvällen och fiska några timmar.
                  Har letat runt på forumet och hittat lite information kring vissa ställen och sjöar men kände att det saknas en tråd som tipsar om fiskevatten runt hela bålsta och i närheten och inte bara enskilda trådar för specifika sjöar.

                  Tack för er hjälp!
                  Hej Pettern;

                  Det är många privata sjötomter och bryggor kring Bålsta och det fordras markägarens tillstånd för att få fiska från hans tomt. Där det är allmänning ner till stranden får du fiska med spö....

                  Det finns gott om Abborre, Gädda och Gös i Mälaren utanför Bålsta. Abborren nappar bra på mask, spinnare samt marabou- och gummijiggar. Vita, gula och rosa maroboujiggar tillhör mina egna favoritjiggar vid jigfiske efter Abborre och Gös...

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Senast ändrad av Old Firehand; 2019-03-29, 18:15.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                    Hej Pettern;

                    Det är många privata sjötomter och bryggor kring Bålsta och det fordras markägarens tillstånd för att få fiska från hans tomt. Där det är allmänning ner till stranden får du fiska med spö....

                    Det finns gott om Abborre, Gädda och Gös i Mälaren utanför Bålsta. Abborren nappar bra på mask, spinnare samt marobou- och gummijiggar. Vita, gula och rosa maroboujiggar tillhör mina egna favoritjiggar vid jigfiske efter Abborre och Gös...

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm

                    Tack för dina tips Old Firehand!
                    Vet du några ställen man kan stå på rak arm? Tänker tex uppe vid lastberget eller liknande, är väldigt svårt när jag kollar kartor att förstå vart man kan stå och inte då det kan vara höga klippor osv.
                    Tänkte ta mig iväg några timmar på eftermiddagen och kasta lite. Tror du att det är värt att gå efter abborren redan nu eller bättre att rikta in sig på gädda så här års om jag skulle försöka vid mälaren?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lillgäddan90, 2023-05-17, 20:14
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lillgäddan90  
                    Startad av Fiskare Bob, 2023-06-28, 12:04
                    5 svar
                    319 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Gräslök  
                    Startad av pikeman59, 2024-03-24, 15:42
                    2 svar
                    138 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg pikeman59  
                    Arbetar...
                    X