Spraktjärn/Skalltjärn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spraktjärn/Skalltjärn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spraktjärn/Skalltjärn

    Hej alla glada värmlänningar, har en liten fråga.

    Jag kommer att ha en heldag att slå ihjäl i Munkfors trakten i mitten på nästa vecka och vad är då bättre än att fiska lite?
    Regnbåge hade jag tänkt mej och undrar då vad ni som varit där tycker om fisket i Spraktjärn och/eller Skalltjärn?

    Spraktjärn är mitt på förhand första val, men om Skalltjärn eller någon annan liten put & take sjö i trakten rekommenderas som bättre är jag självklart inte sämre än att jag kan ändra mina planer.

  • #2
    Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
    Hej alla glada värmlänningar, har en liten fråga.

    Jag kommer att ha en heldag att slå ihjäl i Munkfors trakten i mitten på nästa vecka och vad är då bättre än att fiska lite?
    Regnbåge hade jag tänkt mej och undrar då vad ni som varit där tycker om fisket i Spraktjärn och/eller Skalltjärn?

    Spraktjärn är mitt på förhand första val, men om Skalltjärn eller någon annan liten put & take sjö i trakten rekommenderas som bättre är jag självklart inte sämre än att jag kan ändra mina planer.
    Tja

    Vet inte hur det ser ut där uppe på skalltjärn men där har du ju även öring och röding. Annars har fryken levererat en del rengbåge man kan stå nere vid björkafors vid mynningen, det har man iaf kunnat gjort eller i närheten där.

    Kommentera


    • #3
      Enligt alltfiske.se finns det öring och röding i spraktjärn oxå.
      Glömde fråga om isläget, men det borde väl inte vara ett problem fortfarande, eller? Här i norra västmanland gick isarna förra veckan.

      Fryken ska jag kolla upp lite, tack för tipset.

      Kommentera


      • #4
        Spraktjärn har jag aldrig provat, men skalltjärn har jag vart till flera gånger.

        Både sommar o vinter, riktigt trevlig sjö som jag gillar!

        Fina rödingar vintertid!!

        Jag har även haft finfint torrflugefiske sommartid, har faktiskt tagit en öring på 67cm på torrt. Långsmal gammal fisk men tyngde vågen till ca 2,5 nånting har jag för mig.
        alldeles inne bland näckrosorna, blev en riktigt resa innan den låg i håven.

        Tycker du ska kolla isläget innan du drar?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
          Enligt alltfiske.se finns det öring och röding i spraktjärn oxå.
          Glömde fråga om isläget, men det borde väl inte vara ett problem fortfarande, eller? Här i norra västmanland gick isarna förra veckan.

          Fryken ska jag kolla upp lite, tack för tipset.

          Japp dom finns där. Vet inte hur isläget är där uppe men på vissa sjöar här omkring ligger det is än. Har inte varit vid skalltjärn sen i tidig vinter. Det kanske dom har koll där dom säljer fiskekort

          Kommentera


          • #6
            Mejlade turistbyrån men dom visste inget om isläget, ingen annan som vet?

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Fiskado, 2023-07-17, 11:28
            0 svar
            126 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Fiskado
            av Fiskado
             
            Startad av franzen90, 2023-09-18, 12:06
            0 svar
            127 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg franzen90  
            Arbetar...
            X