Vårrapporter - Umeå med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårrapporter - Umeå med omnejd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Togs en kilos borre i täfteå igår och en and blev gäddmat

    Kommentera


    • #22
      Två ynkliga gäddhannar på mörrumspinnare i Fårskärssjön .
      Lekplask överallt i sjön , de måste triggats igång av spöregnet .

      Kvällens behållning blev ett uttermöte , den kom "gående" in på 5-6 meters avstånd innan den förstod vad den stillastående gubben var för något , då dök den i vattnet och simmade långt över 100 m innan den kom upp igen .

      Ruskigt vad stora de är uttrarna , ett maffigt rovdjur !
      Spiggpimplare

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
        Två ynkliga gäddhannar på mörrumspinnare i Fårskärssjön .
        Lekplask överallt i sjön , de måste triggats igång av spöregnet .

        Kvällens behållning blev ett uttermöte , den kom "gående" in på 5-6 meters avstånd innan den förstod vad den stillastående gubben var för något , då dök den i vattnet och simmade långt över 100 m innan den kom upp igen .

        Ruskigt vad stora de är uttrarna , ett maffigt rovdjur !
        Ja ibland kan ospektakulärt fiske kompenseras av observationer av intressanta djur
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #24
          Täfteå igår, lågt vatten, regn och inte ett enda hugg

          Kommentera


          • #25
            Täfteå 05/25 - regn, näst intill ingen vind - 3-4st abborrar och 1 gädda... skulle stannat hemma med en kopp kaffe istället.

            Kommentera


            • #26
              Är det fortfarande dött i tätfeå? Tänkte ta med lillbrosan dit på lördag

              Kommentera


              • #27
                Halloj! Tänkte väcka tråden till liv igen!

                Jag studerar här uppe men kommer från Norrköping så jag har inte järnkoll på var vårfisket brukar vara bäst men jag letar mig fram. Tänket höra om nån vet hur det ser ut med fiskekort i Täfteån som verkar vara isfri? Jag hittar ingenting online. Någon som har koll på isläget i Tavlefjärden? Tänkte försöka pricka in förleksfisket på gädda där. De brukar leka i början av maj där?

                Kan bidra med några israpporter:
                Har spanat en del den senaste veckan. Längs kusten verkar det vara öppet längst ut på alla uddar där viden ligger på (Vitskärsudden, Holmsund utomskärs bron till Obbola, Kvarken fisk, Skeppsvik är på god väg, m.m) och det börjar öppna upp sig inne i vikarna också. Det är nog bara en vecka bort. Isfritt i stora delar av Umeälven centralt i Umeå. Is på Nydalasjön och de vikarna inomskärs i Holmsund.

                Skitfiske!

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Krongig Visa inlägg
                  Halloj! Tänkte väcka tråden till liv igen!

                  Jag studerar här uppe men kommer från Norrköping så jag har inte järnkoll på var vårfisket brukar vara bäst men jag letar mig fram. Tänket höra om nån vet hur det ser ut med fiskekort i Täfteån som verkar vara isfri? Jag hittar ingenting online. Någon som har koll på isläget i Tavlefjärden? Tänkte försöka pricka in förleksfisket på gädda där. De brukar leka i början av maj där?

                  Kan bidra med några israpporter:
                  Har spanat en del den senaste veckan. Längs kusten verkar det vara öppet längst ut på alla uddar där viden ligger på (Vitskärsudden, Holmsund utomskärs bron till Obbola, Kvarken fisk, Skeppsvik är på god väg, m.m) och det börjar öppna upp sig inne i vikarna också. Det är nog bara en vecka bort. Isfritt i stora delar av Umeälven centralt i Umeå. Is på Nydalasjön och de vikarna inomskärs i Holmsund.

                  Skitfiske!
                  Hej!
                  Inget fiskekort behövs i täfteå, däremot om du skall fiska på ”insidan” i Skeppsvik, men det finner du information om på nätet.

                  Har varit ute 2 korta svängar, och is låg senast i helgen på tavlefjärden. Var dock nedanför så vet inte hur det ser ut högst upp, där ”strömmar” det ju lite, men i detta vädret går det fort.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Sib Visa inlägg

                    Hej!
                    Inget fiskekort behövs i täfteå, däremot om du skall fiska på ”insidan” i Skeppsvik, men det finner du information om på nätet.

                    Har varit ute 2 korta svängar, och is låg senast i helgen på tavlefjärden. Var dock nedanför så vet inte hur det ser ut högst upp, där ”strömmar” det ju lite, men i detta vädret går det fort.
                    Allright, tack! Jag var nere och vände vid Tavelfjärden härom dagen, isfritt så långt jag kunde se. Nu har isen på Nydalasjön äntligen börjat ge sig också.

                    Kommentera


                    • #30
                      Hej hopp

                      Jag var ute idag och rekognoserade. Gäddan leker nu för fullt i Nydalasjön och Tavlefjärden. Det lär nog pågå ett par veckor till minst.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X