Gäddfiske kågefjärden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske kågefjärden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske kågefjärden

    Tjena nyinflyttad Skellefteåbo här!
    Har under våren och sommaren försökt hitta åt gäddorna i kågefjärden utan resultat...endast några snipor utanför någon grundvass som jag lyckats lura. Om de finns någon här som brukar lägga ned mycket tid i kågefjärden, får han hemskt gärna dela med sig av tips. Här eller på pm!

  • #2
    jag har inte lagt mycket tid i kågefjärden (0timmar för att vara mer ärlig) trots jag är skellhell inavel-14fingrar-9tår-född å uppvuxen i skellet...
    däremot så togs en del hyfsad gädda i kågeälven när man var ung iaf, men det hela kanske mest var ett resultat av att man var båtlös=lättare å komma åt från land i älven?

    är numera sen länge utflyttad men ska en del ikring skellet-trakten under hösten pga jobb, så, vem vet, kanske vi kunde göra en gemensam insats och hitta nån gammal gris ihop om det råkar tajma sig väl?
    annars hoppas jag nån annan kommer med lite matnyttiga tips för ditt fiske dära!

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #3
      Fiskat en del i kågefjärden då jag var yngre, dock har gäddfisket försämrats markant de senaste åren så mitt tips skulle nog vara att testa något annat vatten med bättre förutsättningar!

      Mvh/ Linus

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
        jag har inte lagt mycket tid i kågefjärden (0timmar för att vara mer ärlig) trots jag är skellhell inavel-14fingrar-9tår-född å uppvuxen i skellet...
        däremot så togs en del hyfsad gädda i kågeälven när man var ung iaf, men det hela kanske mest var ett resultat av att man var båtlös=lättare å komma åt från land i älven?

        är numera sen länge utflyttad men ska en del ikring skellet-trakten under hösten pga jobb, så, vem vet, kanske vi kunde göra en gemensam insats och hitta nån gammal gris ihop om det råkar tajma sig väl?
        annars hoppas jag nån annan kommer med lite matnyttiga tips för ditt fiske dära!

        mvh/peter
        Tack för tipset!! Jo men varför inte, vore trevligt!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Linte Visa inlägg
          Fiskat en del i kågefjärden då jag var yngre, dock har gäddfisket försämrats markant de senaste åren så mitt tips skulle nog vara att testa något annat vatten med bättre förutsättningar!

          Mvh/ Linus
          Okej, men är du sugen på dela med dig utav vart du fiskade förr när du var yngre?
          Mvh

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Gäddjägarn_ Visa inlägg
            Tjena nyinflyttad Skellefteåbo här!
            Har under våren och sommaren försökt hitta åt gäddorna i kågefjärden utan resultat...endast några snipor utanför någon grundvass som jag lyckats lura. Om de finns någon här som brukar lägga ned mycket tid i kågefjärden, får han hemskt gärna dela med sig av tips. Här eller på pm!
            Min info är gammal men ja tror att ja vet vat du ska leta ....Fast nu är det sen höst och då var det annat att gör ..Men starta våren med att gå ut mellan broarna fiska lillälvsidan ..Fast vadare på eller om du åker båt kan du ta klart bästa platsen först...Mellan Inre Björkågrundt och hamnens håll finns en gammal grävd kanal ... De nappar... Sen är ju småbåtshamnen mot sågen kallades gamla spill kajen....Sen att inte glömma Grytsundet fatt att där kan det vara sjukt en stund om du kommer rätt det behöver inte vara just efter leken funkade lika fint i Augusti . När havet står som lägst stannar många fiskare hemma men om vattnet går så lågt att det blir stopp i utloppet ett par dagar .. Då..
            Sen om du väntar till någon v före midsommar så test mellan Oxholmen och Måsön (lokaltkallad) skulle tro att satsa på ca 3-6m

            Finns massa mera ...tex Kåge älven under forsen eller Prick grundet enda mot Ytterst holmen !!

            Hoppas det nappar

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Johaanpersson, 2023-04-13, 22:32
            0 svar
            78 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Johaanpersson  
            Arbetar...
            X