Båtramp Pengsjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtramp Pengsjön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtramp Pengsjön?

    Hej!
    Finns det en båtramp eller ett annat ställe där man kan sätta i en båt eller kajak in Pengsjön?
    Wolf

  • #2
    Känner inte till nån ramp, men det finns ett ställe där hyrbåten ligger där det eventuellt är möjligt att sjösätta en båt. Kajak borde definitivt funka. Det är i så fall vid denna markör; https://www.hitta.se/kartan!~63.8530...85306:19.63867
    All you need is Lubb.

    Kommentera


    • #3
      Kanon! Tack för din hjälp!

      Kommentera


      • #4
        Jag har ett riktigt fint minne från Pengsjön. Jag hade gett mig fan på att få skriva upp Gös på min lista över arter jag umgåtts med. Många timmar i båt på Pengsjön blev det innan det äntligen släppte. Närmare bestämt i trettionde Gösfisketimmen, på det kanske fjärde eller femte besöket i sjön. Min första och hittills enda Gös(inget monster men ingen dvärg heller, 2,9kg) som förärade mig ett besök en solig sommarkväll 2014 är utan tvekan min mest efterlängtade fiskeseger än så länge i karriären. Jag minns det som igår. Ett trevägslekande med päronsänke så att min Bomber 15J Firetiger trollades strax över botten över djupen i de östra delarna av sjön gjorde susen. Naturligtvis fick den simma tillbaka även om det hade varit en utmärkt matfisk. En arbetskamrat(mycket sympatisk, dock ej sportfiskare) tyckte att jag var en riktig knäppgök som släppte tillbaka en fisk som det ligger så mycket slit bakom. Jag svarade; "Aldrig att jag kan slå ihjäl en fisk som gjort mig så lycklig!"

        Efter detta har jag nog besökt Pengsjön två till fyra gånger till, i hopp om fler Gösar, men förgäves. Antingen är jag en usel Gösfiskare eller så är beståndet i sjön inte så stort. Mitt timmar per hugg-ratio för kustöring från land ser avsevärt bättre ut än mitt bedrövliga timmar per hugg-ratio för Gös...


        All you need is Lubb.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Johaanpersson, 2023-04-13, 22:32
        0 svar
        78 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Johaanpersson  
        Arbetar...
        X