fiskekompisar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekompisar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fiskekompisar

    Det är tungt när man flyttar och alla "gamla fiskekompisar" är kvar nere i södern. Men man ska väl inte klaga, vi har ju sveriges bästa fiske här i norrland

    Men som nyinflyttad umebo så behöver jag ju få lite kontakt med folk som har koll på flugfisket här i kring så jag hoppas att vi har lite umebor som behöver sällskap när isen börjar släppa

    Btw kan jag ju passa på o fråga, är det blixt som gäller här i umeå eller har vi någon annan schyst butik?

  • #2
    Ursprungligen postat av yoohan Visa inlägg
    Det är tungt när man flyttar och alla "gamla fiskekompisar" är kvar nere i södern. Men man ska väl inte klaga, vi har ju sveriges bästa fiske här i norrland

    Men som nyinflyttad umebo så behöver jag ju få lite kontakt med folk som har koll på flugfisket här i kring så jag hoppas att vi har lite umebor som behöver sällskap när isen börjar släppa

    Btw kan jag ju passa på o fråga, är det blixt som gäller här i umeå eller har vi någon annan schyst butik?
    Hej Johan.

    Flugfisket kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, blir mest spinnfisket för mig å då efter gädda.
    När det gäller Blixtsport så är dom riktigt bra, handlar det mesta där.
    Fråga efter Jonas eller Sören där.

    /marcus
    -------------------------------------------------------------------------------------
    >>> http://fiske.makkes.se <<<

    Kommentera


    • #3
      härligt härligt blir nog en tur o börja testa ut lite simmsvadare imorgon så de blir nice!

      Kommentera


      • #4
        Hej igen.

        Vilka fiskar är du ute efter?
        Gädda, öring, regnbåge.... ??

        /marcus
        http://fiske.makkes.se
        -------------------------------------------------------------------------------------
        >>> http://fiske.makkes.se <<<

        Kommentera


        • #5
          Blixtsport är den enda fiskebutiken just nu i umeå men snart kommer fiskecentrum som jag personligen gillar väldigt mycket och tycker dom har betydligt bättre priser ibland med.. så det blir lite konkurans och det är väl aldrig fel för oss fiskare eller plånboken för den delen rickleån ca 4½ mil ovanför umeå norröver håller mycket hög medelvikt på havsöring om det är det som du letar ! man går sällan tomhänt ! gädda finns det överallt , skeppsvik går bra med flugspö tycker jag , norrut till sävar sen svänger man av mot holmön typ ! annars båge finns i nydala som är en usel sjö oftast men några gånger har jag varit där och fått på i princip varenda kast helt sjukt , varit mitt BÄSTA och SÄMSTA regnbågsfiske !

          du skrev aldrig vad du fiskar så jag brainstorma bara lite ! hojta bara till så kan jag visa några inte allt för hemliga ställen med kanske

          Kommentera


          • #6
            tjatja! fan va jag legat på latsidan på sistone... nä fett med jobb har det varit nu. Men fisket jag gillar är ju ganska litet fiske i 0,5-5kg-klassen typ så allt från bäcköring-harr-röding-regnbåge. Vem vet, har ni flugtips för gädda så vore de kul o testa på ju.
            Jag hoppas att de finns någon vänlig själ som säger: åhh johan kom med o fiska! i vår/sommar tack för svaren

            Kommentera


            • #7
              Nu på våren då gäddan går in på grundare vatten inför leken kan du hitta den i Täftefjärden, Tavlefjärden och Österfjärden.

              Vill du fiska regnbåge tycker jag du ska testa Håltjärn. Lite längre bort och lite dyrare, men samtidigt har du chans att få större bågar än i tex nydala. Kan tillägga att det endast är tillåtet med flugfiske och att flytring är förbjudet. Detta kan inte understrykas nog då forumet även riktar sig till utövare av de mindre ädla formerna av fiske

              Kommentera


              • #8
                Stod nere mitt emot Bölesholmarna tidigare ikväll och såg lite firrar som va vid ytan och jagade/skrämde upp fisk underifrån så nog börjar det va dags.

                Tips på vad man ska köra med för drag nu när det är såhär grummligt och kallt i vattnet därikring?

                (är väl öringen som är på gång eller har jag fel?)

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Trollapan Visa inlägg
                  Stod nere mitt emot Bölesholmarna tidigare ikväll och såg lite firrar som va vid ytan och jagade/skrämde upp fisk underifrån så nog börjar det va dags.

                  Tips på vad man ska köra med för drag nu när det är såhär grummligt och kallt i vattnet därikring?

                  (är väl öringen som är på gång eller har jag fel?)

                  Hej Ola.

                  Om de va kring Lundåkern (småbåtshamnen) du stog så kan de mycke väl ha vare borre som jagade, det är ett känt ställe för å pimpla upp betesfisk på vintern. Funkar säkert också att meta där på sommarn. 20kr för ett dagskort där å 100-200kr (eller va de nu va) för ett årskort.
                  Brukar kunna va brutala mängder småmört/stäm/löja där.


                  /marcus
                  http://fiske.makkes.se
                  -------------------------------------------------------------------------------------
                  >>> http://fiske.makkes.se <<<

                  Kommentera


                  • #10
                    om de e någon som är sugen på att fiska i hörnefors i helgen så hojta!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johaanpersson, 2023-04-13, 22:32
                    0 svar
                    78 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaanpersson  
                    Arbetar...
                    X