Havsöringsfiske längs Västerbottenkusten, UMEÅ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsfiske längs Västerbottenkusten, UMEÅ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Snart är det dags igen! Av smhi:s nuvarande isprognos att döma så kanske det rentav är värt ett försök efter helgen!
    All you need is Lubb.

    Kommentera


    • #22
      Du får gärna rapportera isläget om du åker ut och tittar, jag har många vikar som ska avverkas
      PB

      Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av ChristerUmeå Visa inlägg
        Du får gärna rapportera isläget om du åker ut och tittar, jag har många vikar som ska avverkas
        Om inget sätter käppar i hjulen för mina planer så blir det en sväng till vanliga stället under morgondagen. Ger då en rapport i pm.
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #24
          Äntligen
          PB

          Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

          Kommentera


          • #25
            Jag använder aldrig tafs vid kustfiske. Det förstör gången på betet så i mitt tycke är det inte nödvändigt att använda tafs för havsöring.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av EmME93 Visa inlägg
              Jag använder aldrig tafs vid kustfiske. Det förstör gången på betet så i mitt tycke är det inte nödvändigt att använda tafs för havsöring.
              Jag kör med 0,35 fc tafs med relativt blygsamt beteslås. Har varit nöjd med gången på det otaliga antal modeller skedar jag hunnit testa än så länge. Sen känns det gött med nåt som tål nötning mot stenar bättre än vad flätlina gör.
              All you need is Lubb.

              Kommentera


              • #27
                Nu är dom här!

                Började vid 11:20, första hugget kom vid 11:40 på en relativt långsamt hemtagen(med nåt vevstopp då och då)bombardafiskad Gulp Sandworm.
                0,51kg.
                Click image for larger version

Name:	051.jpg
Views:	1
Size:	636,0 KB
ID:	1784055

                Sen knatade jag runt lite och testade lite olika ställen, sen gick jag tillbaka dit där jag fick napp och jag tror det var på andra kastet efter återkomsten till brottsplatsen(c:a 13:40 tiden)som det var dags för nästa. Först högg det och släppte, sen slutade jag att veva och sen högg den igen och då satt den.
                0,65kg.
                Click image for larger version

Name:	055.jpg
Views:	1
Size:	867,5 KB
ID:	1784056

                Strax därefter blev det ett missat hugg nära land, den var ungefär i samma storlek som 0,65:an.

                Fortsatte med Gulp Sandworm på bombarda till kanske 14:15, sen körde jag en halvtimme med lite snabbare fiskad sked(inga hugg)sen var det dags att bege sig hemåt. Mulet under hela fisketiden, mycket svag vind(omsöm från nord, ömsom från syd), bara lite krusningar.

                Kollade vattentempen också; c:a 4 grader på c:a 1m djup vid fiskeplatsen och c:a 7 grader på 10-15cm djup längre in.

                Hä bar å kör såne ryk!
                All you need is Lubb.

                Kommentera


                • #28
                  Snyggt! Du kanske redan vet, men dom simmar ofta i stim, så kasta fort igen på samma ställe.

                  Kommentera


                  • #29
                    Hade ett riktigt kul kustöringsfiske ikväll. Nötte på i tre och en halv timme och fick två hugg med tio minuters mellanrum.

                    En på 43cm, 0,94kg;
                    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	474,5 KB
ID:	1784173

                    En på 46cm, 0,91kg;
                    Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	955,1 KB
ID:	1784174

                    Är det bara jag och ChristerUmeå bland fiskesnackare som fiskar kustöring i Umeåtrakten?
                    All you need is Lubb.

                    Kommentera


                    • #30
                      Motivation

                      1.22kg tagen efter Kusten idag.


                      Click image for larger version

Name:	öring 7.jpg
Views:	1
Size:	93,0 KB
ID:	1784177
                      PB

                      Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X