Havsöringsfiske längs Västerbottenkusten, UMEÅ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsfiske längs Västerbottenkusten, UMEÅ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Nytt pb imorse!

    48cm, 1,12kg. Ut och ta dom bara!

    Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	919,7 KB
ID:	1784210Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	518,9 KB
ID:	1784211
    All you need is Lubb.

    Kommentera


    • #32
      För kännedom, dom går att ta i slutet av Juli också, gjorde ett pass 22/7, började 19:15, men det var från 22:30(c:a 20 minuter efter solnedgång)som de började visa sig.

      46cm, 1,01kg.

      Click image for larger version

Name:	nattoring46c1010g22jul2017kl2250.jpg
Views:	2
Size:	907,4 KB
ID:	1785083

      För ytterligare detaljer, se denna tråd; https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ing-vid-kusten
      Senast ändrad av Usling; 2017-07-24, 16:15.
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #33
        Isfria platser finns och där jag var en sväng i söndags var det 5 grader i vattnet. Nu är det bara att göra vad man kan för att förvandla tid till hugg. Äntligen!
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #34
          Nu är det igång! Har hunnit med sju pass hitills i år. Fyra hugg varav två följde med upp, en 35:a och en 44:a. Ikväll blev det ett missat hugg från vad som skulle kunna ha varit nytt pb, om än med odramatisk marginal. Vattnet där jag fiskar har dock värmts upp väldigt fort denna soliga helg. 9 grader i torsdags, 12 grader i fredags och igår och närmare 13 grader idag.
          All you need is Lubb.

          Kommentera


          • #35
            Nu börjar nedräkningen. Enligt smhi:s iskarta ska det vara under 10% isbeläggning vid mina havsöringslokaler, men verkligheten kan såklart vara en annan. Nåväl, c:a 1-2 graders vattentemperatur enligt klart.se , så en får väl ge sig till tåls ett tag och förhoppningsvis göra premiärturen kring påsk eller strax efter.

            Hej!
            All you need is Lubb.

            Kommentera


            • #36
              Här kommer lite statistik från vårsäsongen 2019.

              12 pass från slutet av april till 7/6.
              Totalt antal timmar: 26
              Antal avkrokade fiskar: 1(35cm)
              Antal missade hugg: 2 (en med svårgissad storlek, en som kändes som c:a 0,9-1,1kg)

              Fisket har varit koncentrerat till morgon och kväll. Timme per hugg ratiot(8 tim 40 min per hugg) är betydligt sämre än både 2017(c:a 4 tim 14 min per hugg) och 2018(c:a 5 tim 8 min per hugg). Dåligt gjort 2019, dåligt!

              Hur ser andras statistik för 2019 ut?
              All you need is Lubb.

              Kommentera


              • #37
                Tänker du på kollegor i dina fiskevatten eller över hela riket ( havsöring?
                Peter b

                Kommentera


                • #38
                  Tänker mig väl Västerbottens kust i allmänhet, men det är alltid kul att få en jämförelse med andra delar av landet.
                  All you need is Lubb.

                  Kommentera


                  • #39
                    Sedan isarna gick i Västernorrlands havsvikar (14/4) så har jag varit ute 7 gånger fram till 15/5.
                    Innan 14 april var det isfiske och efter 15 maj har jag fiskat mest i älv och sjö.
                    Jag har fått fisk tre av gångerna (1st+2st+20st) den gången med 20st fick jag på både på spinn och på fluga, storlek mellan 25cm till 57cm varav tre var över 50cm.
                    Fått havsöring både från isen och från älven i år.




                    FörVadDetÄrVärt/
                    PerN

                    Kommentera


                    • #40
                      Okej slänger in lite info från södra västkusten o norra skånekusten.
                      Kallvattenfisket från 1/1 till siste mars bedriver jag på en sträcka från Helsingborg i söder till Mölle i norr , sen öppnar det på hemmaplan 1/4. Det var ovanligt bra förhållanden i år med få kalla dagar och en hel del pålandsvind. Fram till 1/4 lyckades jag ta 11 över 50cm , blankfisk , med en topp på 65 cm o 3480g. Lyckades hitta en lokal som höll fisk flera dagar i sträck. På hemmaplan har det varit tyngre. Det har blivit 4 blanka över mått men oxå 2 stora tappade.
                      78 dagar so far. Polarns monsteröring årets behållning - 57 lång - 2,83 tung , vilken pjäs. Morronfiske numera på våra breddgrader.
                      Kör hårt - Peter b

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johaanpersson, 2023-04-13, 22:32
                      0 svar
                      78 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaanpersson  
                      Arbetar...
                      X