Fisketips runt Frånö, Kramfors - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips runt Frånö, Kramfors

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fisketips runt Frånö, Kramfors

    Hej,
    Under semestern som stundar tänkte jag spendera några dagar i Härnösand och vill då passa på att fiska lite. Jag funderar på att hyra en liten ryds med en 4hk motor hos http://www.flowweb.net/files/batarna.html och göra en heldag av det. Båtarna finns i Frånö båthamn och jag undrar därför om det är någon som har erfarenhet från trakterna.
    Då min fiskekunskap är begränsad undrar jag givetvis också hur/vad jag ska fiska i trakterna.
    Jag har jerk och haspelutrustning.

    Tack på förhand

  • #2
    Hallå där Jag bor i Kramfors som ligger ca 5 kilometer från Frånö och jag har båt i Kyrkviken som ligger alldeles innanför Frånö båthamn.Kan tyvärr säga att det inte finns några speciellt bra ställen i närheten enligt min erfarenhet. Dåligt med gädda i Kyrkviken, går däremot att få hyfsat med abborre.Älven är stor och svårfskad där nere. Ska man lyckas få bra med gädda får man dra iväg en bra bit upp mot Nyland, där finns några smultronställen Strinnefjärden som ligger ca 5 kilometer från Frånö var förut ett bra ställe men är tyvärr sönderfiskat av giriga nätfiskare plus annat löst folk. Har inget bra tips att ge utan det är bara att pröva sig fram. Skitfiske på dig

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
    14 svar
    1 075 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Najad
    av Najad
     
    Arbetar...
    X