Kustöring i ö-vikstrakten, söker tips på platser. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kustöring i ö-vikstrakten, söker tips på platser.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kustöring i ö-vikstrakten, söker tips på platser.

    Ska besöka mor och far i Domsjö(civilisationens högborg) nu till helgen och om vädret vill sig väl kanske det blir att jaga kustöring. Är nybörjare på det(gjort fyra pass i umeåtrakten, fått två missade hugg)men har nån liten tanke om att Skagsudde möjligen skulle kunna vara ett vettigt ställe utifrån vad jag ser på flygfotot och sjökortet på eniro, men det säger såklart inte allt. Är det ett ovettigt ställe så tages platstips emot tacksamt. Vill folk inte avslöja sånt offentligt går det bra att skicka pm och jag lovar att inte skvallra för nån.

    Sen undrar jag vad som gäller angående minimimått, fredningstider, fredningszoner och om det finns bestämmelser att öring med fettfena alltid ska återutsättas(kommer mest troligt göra det ändå eftersom jag kan tycka att det är klokt att bevara det vilda beståndet, sen vet jag såklart inte om ö-vikstraktens utsatta havsöringar har fettfenorna klippta som i umeåtrakten).

    Tack på förhand.
    All you need is Lubb.

  • #2
    Usch, Domsjö... där luktar det oftast väldigt illa ifrån fabriken har en polare där men han är Gäddfanatiker så HÖ vet han inte så mycket om har för mig att det jobbar en HÖ fiskare på turisbyrån i Ö-vik men det va ju ett tag sen. Värt en tripp in och kolla
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Tackar för tipset. Sen vill jag uppmana dig att uppsöka en öron,näsa,hals läkare, med fokus på näsa. Doften från Domsjöfabriken är doften av civilisation. Blott barbarer saknar förmågan att uppskatta den ljuva aromen.

      För egen del hoppas jag att vinden ligger på rätt när jag kör längs Moälven.
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #4
        Hahaha luktar som om nån har haft rännskita en månad när väl lukten kommer
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          DU kan va månad! :P
          All you need is Lubb.

          Kommentera


          • #6
            En liten rapport:

            Fiskade den sydligaste delen av Skagsudde igår från c:a 16:45-19:45. Mulet(rejäl dimma från strax efter kl19), vindstilla men gammsjö från syd, så vattnet rörde sig nog lagom trots bristen på vind. Fick en felkrokad Strömming(Clupea harengus). Såg en öring på gissningsvis kilot(plus eller minus nåt hekto)hoppa upp helt över vattenytan vid kl19, mindre än tio meter från mig. Noll hugg. Slutsats; Det var minst en öring som av någon anledning rörde sig i området.
            All you need is Lubb.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
            14 svar
            1 075 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Najad
            av Najad
             
            Arbetar...
            X