Hjälp en vilsen skåning på besök - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp en vilsen skåning på besök

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp en vilsen skåning på besök

    Hej!
    Är uppe på besök hos sambons familj i Köpmanholmen och kommer att vara här någon vecka till. Har varit runt och rekat lite i området men har svårt att hitta sjöar och platser som är tillgängliga för landfiske. Så är det någon som vill tipsa om några ställen, mest fokus abborre och gädda men lite öring hade heller inte varit fel, så hade det verkligen varit uppskattat.
    Eller tips om någon sjö där man kan hyra nåt för att komma till lite bättre.

    Tack på förhand för all hjälp!

    Benjamin

  • #2
    Skulesjön?

    Kommentera


    • #3
      Kollat där tidigare men verkar svårt utan båt och hittar ingen som hyr ut heller. Men tack för tipset!

      Kommentera


      • #4
        Landfiske här i området är i princip begränsat till fisket i Nätraälven eller om du vill testa kustfisket efter havsöring. Finns båt att låna av fiskevårdsområdet vid Orrviksjön, en riktigt bra abborrsjö.

        Kommentera


        • #5
          Ja jag har misstänkt att det är så det ser ut. Men stort rack för tipset om Orrvikssjön, ska jag absolut kolla upp.
          Hur är havsöringfisket nu på sommaren längs kusten? Finns mycket spännande vikar med närhet till djupt vatten.
          Tänkte även på om någon testat abborrfisket kring hammarna och liknande? Finns ju bra med havsvandrande abborre i området och tänkte kanske att dem jagar och tar skydd kring bryggor, pålar osv.

          Kommentera


          • #6
            Tänker att jag bumpar upp den här tråden inför sommarens besök. Sen undrar jag även om någon har tips på någon sjö ca 1-2h från Övik där man skulle kunna hyra stuga, båt och fiska?
            Tacksam för alla tips

            Kommentera


            • #7
              ska upp i sommar oxå och är nyfiken! så hoppas på nåt svar här.

              Kommentera


              • #8
                Vad är ni ute efter ?
                Är det öring röding gäller väl en bit inåt landet även om det finns vissa som har inplanterat.
                Gädda abborre är det bara att välja o vraka
                Ah..just det hyra båt o stuga..det har man sämre koll på men ska finnas.

                Kommentera


                • #9
                  borre å gädda för min del!

                  Kommentera


                  • #10
                    Kan inget om ö-viks direkta närhet men flera sjöar alldeles nära finns på social maps så borde finnas fisk också.
                    Fast..ja förstår om man vill ha ett direkt tips.
                    Borde hänga nån här från ö-vik.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
                    14 svar
                    1 073 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Arbetar...
                    X