Fiskekompis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekompis

    Hej,
    Tänkte kolla om det är finns någon i Västerås som är sugen på att fiska lite tillsammans..
    Jag har precis upptäckt mitt fiskeintresse igen, så man kan nog säga att jag är nybörjare. Har faktiskt inte fiskat mer än kanske 5 gånger sen jag flyttade hit 1994. Dessförinnan fiskade jag en hel del gädda och abborre hemma i Dalsland.

    Hur som helst så tänkte jag skaffa mig en båt i år för att komma ut lite på sjön. Något som verkar väldigt roligt och som jag tänkte lära mig i år är vertikalfiske.
    Så om någon är sugen på att hänga med, antingen någon som vertikalfiskat förut eller någon som vill lära sig så hör av er..

    Känner du dessutom till Mälaren så är det givetvis positivt.

    /Tomas

  • #2
    I år har det blivit lite av en nytändning i fisket för mig. Bott i västerås sedan 2005 men först i år har det blivit en bil så nu kan man ta sig runt som man vill.
    Jag har tänkt satsa årets fiske på gäddflugfiske men sneglat på vertikalfiske har man ju gjort ett tag så det är helt klart intressant.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

    Kommentera


    • #3
      Låter bra..
      Ska bara bestämma mig för vilken båt jag ska köpa.
      .. och att isen ska släppa
      Sen postar jag något här när jag ska ut på premiärfiske.

      Kommentera


      • #4
        Det blir ingen båt i år.
        Min sambo ska ta körkort.
        Handlar väl om prioriteringar antar jag..