Fiskekompis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekompis

    Hej,
    Tänkte kolla om det är finns någon i Västerås som är sugen på att fiska lite tillsammans..
    Jag har precis upptäckt mitt fiskeintresse igen, så man kan nog säga att jag är nybörjare. Har faktiskt inte fiskat mer än kanske 5 gånger sen jag flyttade hit 1994. Dessförinnan fiskade jag en hel del gädda och abborre hemma i Dalsland.

    Hur som helst så tänkte jag skaffa mig en båt i år för att komma ut lite på sjön. Något som verkar väldigt roligt och som jag tänkte lära mig i år är vertikalfiske.
    Så om någon är sugen på att hänga med, antingen någon som vertikalfiskat förut eller någon som vill lära sig så hör av er..

    Känner du dessutom till Mälaren så är det givetvis positivt.

    /Tomas

  • #2
    I år har det blivit lite av en nytändning i fisket för mig. Bott i västerås sedan 2005 men först i år har det blivit en bil så nu kan man ta sig runt som man vill.
    Jag har tänkt satsa årets fiske på gäddflugfiske men sneglat på vertikalfiske har man ju gjort ett tag så det är helt klart intressant.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

    Kommentera


    • #3
      Låter bra..
      Ska bara bestämma mig för vilken båt jag ska köpa.
      .. och att isen ska släppa
      Sen postar jag något här när jag ska ut på premiärfiske.

      Kommentera


      • #4
        Det blir ingen båt i år.
        Min sambo ska ta körkort.
        Handlar väl om prioriteringar antar jag..
        *fan*

        Kommentera


        • #5
          Stänger tråden tills vidare

          Kommentera


          • #6
            Då jag blivit påmind om att det kanske finns andra som skulle kunna ha nytta av denna tråd så öppnar jag den igen.

            Och är det någon som vill ha sällskap när ni ska ut och fiska får ni gärna höra av er..

            //Tomas

            Kommentera


            • #7
              Jag hänger gärna med ut och fiskar, leta platser och så.
              västerås är ju så jävla svårt att hitta bra ställen vid tyvärr, men jag har tålamod så platsletande är inget problem
              Bara skriva PM om det är så att nån ska ut.
              Myrslöcker Kastrullslockar

              Kommentera


              • #8
                Det skulle vara kul att åka ut och fiska, Skälv fiskar jag en del men bara från land och jag kan inte hitta några bra ställen att fiska från... endast Skitviken, provade lite på Björnön också men det är för mycket simmande där ute, I alla fall på de platser jag provade, skälv är jag nybörjare har inte fiskat mycket sedan jag var barn, bott utomlands i 13 år men nu är jag tillbaka och försöker få någonting annat en löja och mört på krokarna.

                Skicka gärna ett PM om det är någon som vill åka ut och fiska, har dock ingen båt

                Kommentera


                • #9
                  Boys!
                  Nu har jag skaffat båt.
                  Det blev en Buster RS med en 40 hk Yamaha 2 takt.
                  Det återstår dock att införskaffa ett bra ekolod och (kanske) en elmotor.

                  Så är det någon som har lust att hänga med någon gång så hör av er.
                  Har ni dessutom lite erfarenhet av gösfiske så vore det kanonbra.. Jag behöver lära mig allt ni har lust att dela med er av

                  Kommentera


                  • #10
                    Du har PM =)

                    /Ville

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kenbohman, 2023-08-13, 21:44
                    2 svar
                    325 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kenbohman  
                    Arbetar...
                    X