Isläget i västmanland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget i västmanland!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Isläget i västmanland!

    Tjena! Fyfan här är de ett bra jävla sug i fisketarmen! Tänkte nu här när våren är på g om vi i västmanland kunde uppdatera varandra om isläget. så vi så fort som möjligt kan få chansen att stilla abstinensen. sitter och pillar med mina fiskegrejer alldeles för mycket, smått rädd att jag ska slita ut dem

  • #2
    Arbogaån, mälaren samt delar av hedströmmen är öppet. småsjöarna frysta.

    Kommentera


    • #3
      Bumpar den här tråden med att skriva precis samma sak som trådstartaren skrev. (pilla med grejer woho)
      Imorgon och övermorgon ska det bli plusgrader och jag tänkte fasiken ge mig ut och fiska lite för att stilla begäret. Bor i Sala och undrar om någon har koll på vilka ställen som inte fryst igen än? Hur ser det ut vid Björnön i Västerås t.ex? Ska tilläggas att jag inte har någon båt.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #4
        Mälaren ligger kring Västerås,.

        Enda öppna vattnet nu hittar du kring kokpunkten i Västerås,
        Varmvattenutsläpp som aldrig fryser,
        Fisk finns garanterat, har skrivits om det i flera trådar här på FS.

        Kommentera


        • #5
          Mälaren ska man ta det försiktigt på nu, folk som var ut i helgen rapportera om varierande isar och inte mer än 5cm på sina ställen. Sjöarna norröver Västerås håller runt 20 cm, i era trakter runt Sala även upp mot 25.
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

          Kommentera


          • #6
            Japp, det var svårt att hitta något. Dammen i Sala har hållt sig länge från att frysa, åtminstone en del utav den. Begav mig dit för att fiska men fanns inte någon större yta som var öppen längre, tråkigt då det går fin regnbåge-gädda där.
            Tog mig bort mot Silvköparen och hittade ett utlopp under bron som var 2m bredd x 10m längd och kastade lite där. Ingen fisk var hemma dock!

            Blir det något mer framöver tar jag mig in till Västerås och kikar, värmeutsläppet har jag hört talas om som sagt.
            Tack!
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • #7
              Skitviken vid gamla ångkraftverket/kokpunkten är säkert öppet. Fantastiskt omysigt ställe dock. :-)
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
                Skitviken vid gamla ångkraftverket/kokpunkten är säkert öppet. Fantastiskt omysigt ställe dock. :-)
                Ja instämmer,
                Men vad göra i januari, finns ju gädda i bra storlek tidvis.
                Finna ju ofantliga mängder bytesfisk så inte undra på det.
                Vet att de tagits gäddor på ca 7-8kg, och gös på några kilo.
                Abborre tog kompisen på drygt 1kilo.
                Men räkna med diverse nyfiket folk o mycket sjöfåglar o andra urbana tillbehör!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kenbohman, 2023-08-13, 21:44
                2 svar
                325 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Kenbohman  
                Arbetar...
                X