Fiskeplatser med gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeplatser med gös

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg

    800 är i överkant tycker jag!
    Jag betalar som högst 600kr om året för års och båtkort i ett av vattnen jag fiskar.
    Med tane på vad många lägger ut för att byta utrustning stup i kvarten så känns 800 spänn för att faktiskt få fiska som en rätt behändig summa på det stora hela. Men visst, ska man lägga ut 800 spänn för ett helt gäng sjöar kan man ju förstå att det blir en del.

    De årskort jag brukar köpa per år ligger väl totalt runt 1000-lappen plus sportfiskekortet.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg

      Med tane på vad många lägger ut för att byta utrustning stup i kvarten så känns 800 spänn för att faktiskt få fiska som en rätt behändig summa på det stora hela. Men visst, ska man lägga ut 800 spänn för ett helt gäng sjöar kan man ju förstå att det blir en del.

      De årskort jag brukar köpa per år ligger väl totalt runt 1000-lappen plus sportfiskekortet.
      jag lägger
      300 med traila båt
      300 med båtplats, 500 för att få traila
      400 för båtplats och 1 nät,l1ångrev, 1 bur
      500 för båtplats 900 för att få traila

      den sista 500 så gick de med på att jag fick traila då jag gnällde över säkerheten,, så 500 för traila prutat

      Men jag vet en sjö som tar 800kr för båtplats och max 1 fisk per dag,, abborre gädda gös.(antar man får ta 20 om man släpper tillbaks)

      Kommentera


      • #13
        För att återgå till frågan om gös i kronoberg...

        Det finns många bra sjöar i kronoberg, störst och mest känd är väl Bolmen. Sedan finns Vidöstern, Ralången, Nätaren...

        https://www.fiskesnack.com/forum/lok...-ral%C3%A5ngen
        https://www.fiskesnack.com/forum/lok...i-n%C3%A4taren

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Kenbohman, 2023-08-13, 21:44
        2 svar
        325 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Kenbohman  
        Arbetar...
        X