The one and only Mjörn-tråd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The one and only Mjörn-tråd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite OT, ursäkta för det.

    Någon som är medlem i asff. Hemsidan är ju inte av modernaste snitt och får inte tag på någon som svarar på frågor.
    Är det en aktiv klubb, värt ett medlemskap? Har de några roliga aktiviteter under året?

    Eller någon som har en annan klubb att rekommendera? Skulle behöva bredda min umgängeskrets med fiskeintresserade

    Kommentera


    • Körde lite vertikal igår på gös men dom ville bara simma upp å kolla på jiggen så det blev gäddspinn i stället med denna hangösen som bifångst tagen på ca 2meters djup, lyckades oxå trixa upp en liten borre på dropshot och tappa två mindre gäddor. Click image for larger version

Name:	3DE7D5FF-17F5-4F61-8999-75C1A9B5883E.jpeg
Views:	1
Size:	663,7 KB
ID:	1787055 Detta va årets premiär tur i denna legendariska gädd/gössjö och min första dropshotfisk(men pga konsentrationssvårigheter är dropshot ingenting för mig) så det kan vi ta en valborgsskål för och hoppas det blir ett jävla bra gösår i år skål och sketfiske
      Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2018-04-30, 17:56.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
        Jo visst skarv är såklart bidragande till sämre bestånd av fisk samt kanske närmast förödande i det långa loppet om dem lyckas etablera sig i sjön,det finns ju dock inte jättemånga områden dem kan hålla till på och jaga effektivt.
        Jag tror helt enkelt det ökade fisketrycket med köttfiskarna som åker till grynnorna och fyller frysen samt det faktum att fredningsperioden är borttagen så att oseriösa åker och fiskar på lekplatserna är bidragande orsaker med.
        Det är väl bra såklart att det gallras ur smågös men det får räcka nu.
        Hoppas att nästa år vid mötet som dem har i styrelsen för fiskevårdsområdet att dem tar tillbaka fredningstiden för gösen.
        Har legat på "grynnorna", har trollat och stått på hövvet... Inte faaan har det hjälpt.. Får fortfarande inga firrar.. Men gillar att vara på sjön likskam. En vacker sjö!!

        Har lagt otroliga mängder med tid i denna pöl.. Utan att förstå något överhuvudtaget.... Men jag hör Er som är rutinerade att det bevisligen finns firrar gömt någonstans därnere!! ;-)

        Har ett fiskekort att hämta hem efter att tecknat det utan att kolla upp om sjön var isbelagd.. Vart bara att vända ut till havet igen.
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • Fått något svar ang. Asff? Undrade samma sak nämligen

          Kommentera


          • Var ute i värmen och trollade lite, jiggade och körde till slut lite vanligt spinnfiske. Inte ett nafsande på hela dagen. Fick några småborrar bland stenarna nära land mot slutet.
            En härlig dag på sjön som vanligt men tunt på fiskfronten.

            Men varför den anstormningen framåt fyratiden?? Vad hände i sjön som jag inte känner till?? Var helt hysteriskt med båtar som skulle ut. Trots att det var egendomligt tomt under dagen därute.
            __________________________________________________ _____________________________

            Covfefe

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
              Var ute i värmen och trollade lite, jiggade och körde till slut lite vanligt spinnfiske. Inte ett nafsande på hela dagen. Fick några småborrar bland stenarna nära land mot slutet.
              En härlig dag på sjön som vanligt men tunt på fiskfronten.

              Men varför den anstormningen framåt fyratiden?? Vad hände i sjön som jag inte känner till?? Var helt hysteriskt med båtar som skulle ut. Trots att det var egendomligt tomt under dagen därute.
              Folk som glömt att det är morsdag, fått panik, flytt hemmet och ut med båten..

              Surt på fisketorkan, men skönt för mig som inte ens fick tummen ur att komma ut
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
                Var ute i värmen och trollade lite, jiggade och körde till slut lite vanligt spinnfiske. Inte ett nafsande på hela dagen. Fick några småborrar bland stenarna nära land mot slutet.
                En härlig dag på sjön som vanligt men tunt på fiskfronten.

                Men varför den anstormningen framåt fyratiden?? Vad hände i sjön som jag inte känner till?? Var helt hysteriskt med båtar som skulle ut. Trots att det var egendomligt tomt under dagen därute.
                Som du märkte är det ju ingen större idé att fiska på dagen när det är så j-la varmt och stekande sol. Bättre att köra ut på eftermiddagen och hoppas på kvällsnappet

                Kommentera


                • Blir det några storfångster för er andra?
                  Ganska trögt för min del,visst en gös på dryga 6 kilo upp i början av juni annars har det mest blivit många mindre upp till 4 kilo.
                  Kanske har många av de stora gösarna bonkats nu med avsaknaden av maxmått och fredningstid.
                  Väldigt mkt smågös är uppe iaf,samt vattennivån är låg i sjön.
                  Hört med att det är folk som fångar gös och säljer för att tjäna pengar,inte riktigt ok!!
                  Sedan ser jag att det är flera båtar som fiskar utan lanterna eller någon form av belysning på natten.
                  Höll på att drämma in i en båt nära rampen i Gråbo för dryga 2 v sen,ca 10 m ifrån så tänder dem en ficklampa så kan jag väja undan!!
                  Så alla ni som fiskar natt,se till att ha någon sorts belysning,räcker med en pannlampa eller ficklampa.
                  Vore inte nån superhit att drämma in i nån påväg in till rampen på natten!
                  Senast ändrad av Maackan; 2018-07-18, 09:02. Anledning: glömde
                  Min fiskeblogg:
                  www.marcusfiske.blogspot.se

                  Kommentera


                  • Nu börjar jag faktiskt misstänka att det är bluff och båg med Gösar i Mjörn Var ute idag(i går) och körde av samtliga platser jag nosat fram som gett några firrar tidigare. Men då på dropshot eller spinn.

                    Nu var det 100% trolling. Från ca 17 till 12.30 tror jag det blev. Inte ett endaste pet på grejorna Körde från 3m djup ned till ca 20m(då det funkade) med betena och olika färger på alla. Fem riggar ute.

                    Den sjön är rotenonbehandlad i smyg

                    Surast är att jag ser ju att de står och flinar åt en därnere utan att hugga på de ypperligt delikata nilsmastrarna..
                    __________________________________________________ _____________________________

                    Covfefe

                    Kommentera


                    • En sak slog mig idag. Har Ni som har Mjörn som hemmavatten någon kanal som Ni brukar snattra på?? Mina lurar står alltid på scanning men jag hör nästan aldrig något mellan båtar på radion,

                      Hör bara lite väder och någon yrkestrafik (tror jag) någongång lite avlägset..
                      __________________________________________________ _____________________________

                      Covfefe

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      169 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      441 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1
                       
                      Arbetar...
                      X