The one and only Mjörn-tråd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The one and only Mjörn-tråd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
    En sak slog mig idag. Har Ni som har Mjörn som hemmavatten någon kanal som Ni brukar snattra på?? Mina lurar står alltid på scanning men jag hör nästan aldrig något mellan båtar på radion,

    Hör bara lite väder och någon yrkestrafik (tror jag) någongång lite avlägset..
    Sen jag skaffade VHF för 10 år sedan har jag aldrig hört nån som använder den.
    Mobiltelefonerna dödade nog detta
    Nu är det dock länge sen jag plockade med den i båten, bortsett några vanskliga färder på Nordatlanten

    Tror du nån kör vhf på mjörn i den utsträckningen att man kan hoppa in på en hetalinjenkanal och bedriva konversationer?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
      Nu börjar jag faktiskt misstänka att det är bluff och båg med Gösar i Mjörn Var ute idag(i går) och körde av samtliga platser jag nosat fram som gett några firrar tidigare. Men då på dropshot eller spinn.

      Nu var det 100% trolling. Från ca 17 till 12.30 tror jag det blev. Inte ett endaste pet på grejorna Körde från 3m djup ned till ca 20m(då det funkade) med betena och olika färger på alla. Fem riggar ute.

      Den sjön är rotenonbehandlad i smyg

      Surast är att jag ser ju att de står och flinar åt en därnere utan att hugga på de ypperligt delikata nilsmastrarna..
      Om du nu verkligen fiskar för att få fisk och inte för att just fiskesättet är roligt, varför inte byta trollningen mot vertikal eller så.
      Då får man ju fisk i alla fall oftast
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • Ja, det får det bli framöver igen. Var ett test på det hele för att se om det funkade bättre för mig. Det gjorde det inte...

        Men jag snackade med en vakt i hamnen och han berättade att enligt honom var det ett väldigt annorlunda år vad gäller gösen. Alla andra år går det tydligen bra att fiska i ån omkring och ovanför rampen. De har tydligen gjort så på sina nattpass. Gösen går upp och leker normalt.

        I år har inte det funkat tydligen enligt honom. De brukar alltid få någon eller några firrar på ett pass. Så ej i år.

        Får väl inse att jag är mer hemma på kusten än i sötvattnet helt enkelt
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
          Ja, det får det bli framöver igen. Var ett test på det hele för att se om det funkade bättre för mig. Det gjorde det inte...

          Men jag snackade med en vakt i hamnen och han berättade att enligt honom var det ett väldigt annorlunda år vad gäller gösen. Alla andra år går det tydligen bra att fiska i ån omkring och ovanför rampen. De har tydligen gjort så på sina nattpass. Gösen går upp och leker normalt.

          I år har inte det funkat tydligen enligt honom. De brukar alltid få någon eller några firrar på ett pass. Så ej i år.

          Får väl inse att jag är mer hemma på kusten än i sötvattnet helt enkelt
          Jag har hört av säkra källor att något vart knas i år jag har dock inte fiskat alls i pölen i år, så jag har inga egna erfarenheter.
          Förr om åren kokade det ju av gös, ok storlek med.
          Man får hitta mindre utnyttjade sjöar, vart man nu gör det?
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • Bomtur för mig senast på trolling ilördas,ett hugg var allt trots paravaner och 5 timmars trolling under kvällen och natten...
            Det har blivit en hel del gös upp iår dock mkt smått som varit uppe ytligt pga värmen tidigare i sommar.
            Min fiskeblogg:
            www.marcusfiske.blogspot.se

            Kommentera


            • Goddagens!

              ​Vi är 3 arbetskollegor som tänkte testa Mjörn i helgen. Fiske från land som gäller efter lite gädda och borre men också mest för trevligt sällskap i få blöta grejerna lite =)

              Har ni ngt tips där man kan stå o kasta från land och där de eventuellt kan finnas lite fisk?

              Känner inte till varken vattnet eller området runtomkring men hoppas kunna hitta ngn fin plats o kunna fördriva tid med lite kaffe o fiske=)

              Kommentera


              • Försök på Piren. Det är där Säveån rinner ut i Mjörn. Inget fiskekort behövs där. Det brukar att gå att fånga både Gädda, Abborre och Gös därifrån

                Kommentera


                • Hejsan nån som hyr ut båtplats eller känner till vart man kan ställa en eka på 4.5-5 m helst runt gråbo eller norsesund västra bodarna...

                  Kommentera


                  • Hej på er, trevlig tråd detta. Vill någon ha med sällskap ibland ut i er båt på Mjörn så följer jag gärna med ut och fiskar. Haft en paus från fiske för båten blev stulen så tappade sugen helt då. Men nu är jag taggad igen! Är mest sugen på riktat catch and releasefiske och då att leta efter pelagiska grova gäddor och gösar, men även ta hem någon mindre matgös ibland till goda middagar. Bidrar självklart med en slant till båtbensin. Är en glad, envis göteborgare som fiskat mycket förut i många vatten och varierade arter, metoder.

                    Hör gärna av er.

                    Ha det gott allihop.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                    2 svar
                    168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg zakdima
                    av zakdima
                     
                    Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                    2 svar
                    250 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas
                     
                    Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                    7 svar
                    441 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1
                     
                    Arbetar...
                    X