Sagsjön vid ikea i kållered... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sagsjön vid ikea i kållered...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sagsjön vid ikea i kållered...

    ska göra en satsning i just sagsjön denna säsong. vet ungefär sjöns olika arter, abborre, gädda, sutare, och en hoper vit fisk, någon som har någon erfarenhet av denna sjö? någon som fått något? den e ju licksom uppdelad utav järnvägen, ska man va i den delen av sjön som är mot vägen eller på andra sidan järnvägen? mycket tacksam för svar

  • #2
    välj den med mest fisk i ;-P
    säger bara ultralätt

    Kommentera


    • #3
      oj det har jag inte tänkt på

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Alsbäck_
        ska göra en satsning i just sagsjön denna säsong. vet ungefär sjöns olika arter, abborre, gädda, sutare, och en hoper vit fisk, någon som har någon erfarenhet av denna sjö? någon som fått något? den e ju licksom uppdelad utav järnvägen, ska man va i den delen av sjön som är mot vägen eller på andra sidan järnvägen? mycket tacksam för svar
        Grattis, du har valt att göra en satsning i vad som troligtvis är den tråkigast belägna sjön jag vet Du har järnväg och motorväg mycket nära hur du än gör. Och det kommer du att bli påmind om hela tiden...

        Det finns i stort sett bara ett enda ställe att fiska på från land, och det är alltid nedskräpat. Resten av sjön är mer eller mindre helt igenvuxen eller svår/omöjlig att nå.

        Den är väl runt halvmetern djup nästan överallt, vilket borde innebära att den är nästan bottenfryst nu.

        Det konstiga är att där är otroligt gott om fisk! Jag har inte fiskat där mer än ett par gånger pga den oerhört "naturfula" omgivningen, men där finns abborre, sutare, sarv, mört och gädda i stort antal. Vill du ha aktion så ismeta där nu (om inte det är bottenfryst), utan att överdriva så kommer du att ha fullt upp med ett spö - ta inte med fler än två. Ingen storlek på fisken numera tror jag, där var bättre förr har jag hört.

        Möjligt att du nu på vintern kan nå andra delen av sjön genom att gå på isen under järnvägen. Annars får du gå över den och riskera liv, lem och polisanmälan. Troligtvis finns det ngt annat sätt att nå andra sidan, men jag vet inte hur.

        Välj en annan sjö om du kan

        /Martin

        Kommentera


        • #5
          Instämmer

          Instämmer med tidigare inlägg förutom att det skulle vara sååå mycket fisk i sjön. Har varit där på 3 ispass denna vintern. Då har vi varit 2-4pers och alla med 3-4spön var. Dessutom har vi pimplat abborre under tiden vi väntar på fällning.

          Resultat = 2gäddor(slipsar), inte en enda abborre...!!

          Inte värt besväret att ta sig dit ens.
          Dessutom skall du se upp med speciellt en av de boende som har gjort en del polisanmälningar på folk som rört sig på hans tomt då det är privat väg om man skall ta sig till bortre delen av sjön(över järnvägen).
          "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

          Kommentera


          • #6
            Kan inte annat än att hålla med dom två tidigare skribenterna, fruktansvärt tråkig sjö att fiska i. Har precis som djsringup varit ute på ett antal fiskepass där i år och resultatet har varit grymt magert, enbart ett par små snipor och inte heller vi har fått en enda abborre! Den arga tomtägarn har även vi stött på, så tipset från mig är att lägga tiden på nån annan sjö.

            Kommentera


            • #7
              Jag kanske hade tur vid mitt ismetepass då. Isen var inte heller lika tjock som den måste vara nu.

              Pimpling var omöjligt pga all växtlighet som fastnade i pirken hela tiden.

              Kommentera


              • #8
                haha tack för tipsen killar men va faan man måste ju gå igenom varje sjö i sin hemtrakt ;P

                Kommentera


                • #9
                  Ingen regel utan undantag

                  Kommentera


                  • #10
                    trotsade era dåliga kommentarer och begav mig till sagsjön ändå va på andra sidan järnvägen, sjön va ca metern. drog tre abborrar på en timma, den största på 7 hg, hah där fick ni hade förövrigt sällskap av fyra männ som perforerat isen med angeldon, säkert 50 stycken :P

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                    2 svar
                    168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg zakdima
                    av zakdima
                     
                    Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                    2 svar
                    250 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas
                     
                    Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                    7 svar
                    441 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1
                     
                    Arbetar...
                    X