Fiske i GBG. När börjar det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i GBG. När börjar det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i GBG. När börjar det?

Hej allesammans, nybliven medlem här på fiskesnack.

Frågan: När drar fisket igång? Just nu ligger det is över stora delar av kanalen (mölndalsån är väl den enda som inte är isbelagd), men när börjar man fiska? Vad fiskar man? Vart någonstans fiskar ni? Och vilken metod använder ni? Jag är så fruktansvärt sugen på att ge mig i kast med lite fiske nu.

Kort om mig:
    Student som flyttade till Gbg 2013, fiskade en del i insjöarna i västra Götaland och lite ute vid Varholmen i somras men vill nu fiska mer aktivt och oftare och närmare nu vinter/tidig vår. Jag har något gammalt billigt kastspö men det ska väl gå att få fisk på det med hoppas jag! I insjö har det inte svikit mig!

Väl mött! Happy fishing!

Mvh Mikael

Välkommen till Fiskesnack. Det är nu som fisket i Göteborg är som mest intensivast för mig . Vi har ju is!!!!!

Kommentera

Det blev snabbt en riktig göteborgare av dig!
      "ge mig i KAST med lite fiske".. He He..

Kommentera

Vet att många står vid Rödesten och fiskar.
        Annars lär det inte vara så värst mycket is kvar efter helgen så alla vatten är nog öppna nästa vecka.

Annars tar du pendeln upp till lerum och fiskar i aspen. Gädda abborre gös erbjuds där.

Kommentera

Hej

När det gäller att fiska inne i kanalen/vallgraven så verkar många fiska där året runt, ja förutom när det är is då. Det finns en facebook-grupp som handlar om fisket där som är ganska aktiv. Ett roligt fiske är att bottenmeta i älven, det finns en hel del arter man kan få där. Många fiskar centralt, på kajen uppströms om götaälvbron. Brukar sitta mycket folk från med rötterna i forna Jugoslavien där som mer än gärna delar med sig av tips.
          www.feskebloggen.se
          www.instagram.com/feskebloggen/

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
            Vet att många står vid Rödesten och fiskar.
            Annars lär det inte vara så värst mycket is kvar efter helgen så alla vatten är nog öppna nästa vecka.

Annars tar du pendeln upp till lerum och fiskar i aspen. Gädda abborre gös erbjuds där.
            Ursprungligen postat av Mattias Isaksson Visa inlägg
            Hej

När det gäller att fiska inne i kanalen/vallgraven så verkar många fiska där året runt, ja förutom när det är is då. Det finns en facebook-grupp som handlar om fisket där som är ganska aktiv. Ett roligt fiske är att bottenmeta i älven, det finns en hel del arter man kan få där. Många fiskar centralt, på kajen uppströms om götaälvbron. Brukar sitta mycket folk från med rötterna i forna Jugoslavien där som mer än gärna delar med sig av tips.
            Stort tack för tipsen! Vad bedrivs det för fiske vid Rödesten?

Åh, låter intressant, vet du möjligtvis vad den Facebook-gruppen heter?
            I älven har jag ännu inte testat lyckan, det får jag göra i veckan som kommer!

Massa tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemike Visa inlägg
              Stort tack för tipsen! Vad bedrivs det för fiske vid Rödesten?

Åh, låter intressant, vet du möjligtvis vad den Facebook-gruppen heter?
              I älven har jag ännu inte testat lyckan, det får jag göra i veckan som kommer!

Massa tack!
              Dom största exemplaren av abborre, sik, olika vitfiskar och gädda som jag tagit i Göteborg har jag fått på olika typer utaf mete i Säveåns mynning, vid drömmarnas kaj! Förr fanns där oxå regnbågar som rymt från någon odling och finns det några kvar lär dom va grova nu, och skulle du få en lax så va rädd om den för säveålaxen är väldigt känslig. Mvh och sketfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av iMikac, 2024-11-29, 14:58
              20 svar
              1 182 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg iMikac
              av iMikac