Abborre i göteborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre i göteborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abborre i göteborg

    Hej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!

  • #2
    Ursprungligen postat av Sissi Visa inlägg
    Hej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!
    Hej Sissi;

    Gå in till min vän Sonny Stjärnås hos Stjärnås Sportfiske i Göteborg och fråga honom om bra vatten där man bekvämt kan fiska Abborre i och nära Göteborg...

    Du kan hälsa Sonny från Leif Engström i Bålsta. Jag känner honom sedan han arbetade hos EL-GE Sportfiske i Göteborg...

    Sonny byggde ett 10- fots spinnspö på en Sportex Carbon Kevlar-klinga åt mig som jag för många år sedan tävlade med i Leech Lake, Minnesota mot Babe Winkelman i Gädd- och Muskiefiske inför amerikansk TV... https://www.google.com/search?q=babe...w=1662&bih=788

    Memories....

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-12, 08:57.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Sissi Visa inlägg
      Hej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!
      Vallgraven och Delsjön/Härlanda tjärn kan vara bra om du tänker centrala Göteborg. Annars alla stora och små sjöar i omnejd av Göteborg. Kolla Google earth.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

        Hej Sissi;

        Gå in till min vän Sonny Stjärnås hos Stjärnås Sportfiske i Göteborg och fråga honom om bra vatten att fiska Abborre i Göteborg...
        Du kan hälsa Sonny från Leif Engström i Bålsta. Jag känner honom sedan han arbetade hos EL-GE Sportfiske i Göteborg...

        Sonny byggde ett 10- fots spinnspö på en Sportex Carbon Kevlar-klinga åt mig som jag för många år sedan tävlade med i Leech Lake, Minnesota mot Babe Winkelman i Gädd- och Muskiefiske inför amerikansk TV... https://www.google.com/search?q=babe...w=1662&bih=788

        Memories....

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Tyvärr så finns inte Stjärnås Sportfiske kvar längre, nerlagd för några år sedan.

        Kommentera


        • #5
          Men du kan alltid höra med EL-GE sportfiske eller Strömvalls sportfiske om tipps.

          Kommentera


          • #6
            Tack alla! Bra tips, har frågat runt på diverse affärer och får höra mycket om kanalerna. Har varit där en del gånger i höstas, då ag kört jigg och jerkbait med mindre vobblers (runt 10cm), tyvärr utan någon lycka. Har dessutom kört härlanda tjärn och Delsjön en hel del men bara fått några enstaka små vid bryggan/bron i Delsjön.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg
              Men du kan alltid höra med EL-GE sportfiske eller Strömvalls sportfiske om tipps.
              Tack för svaret Loore 85...

              Lars-Gunnar Hansson (in memoriam) innovatör och grundare av EL-GE Sportfiske AB var LEF Sport & Marinprodukter AB´s största kund och min personlige vän under många år...

              Nothing is forever!

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm


              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-12, 10:06.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sissi Visa inlägg
                Tack alla! Bra tips, har frågat runt på diverse affärer och får höra mycket om kanalerna. Har varit där en del gånger i höstas, då ag kört jigg och jerkbait med mindre vobblers (runt 10cm), tyvärr utan någon lycka. Har dessutom kört härlanda tjärn och Delsjön en hel del men bara fått några enstaka små vid bryggan/bron i Delsjön.
                Gällande Delsjön så åk upp till Sjölyckan och gå ut på "halvön" och fiska av grönmarkerad plats med dropshot/mete med mask eller klassisk jigghuvud och 7-9 cm jigg. Funkade bra på hösten när jag var yngre och inte hade någon båt. Fick min första "stora" Abborre där på 1,12 Kg men kunde även ha bra mängd fiske där rätt dagar. Är mycket kräftor i sjön så är du bekant med kräftimitationer och tunga skallar med kvällsfiske så testa det på sensommaren/hösten! Kan löna sig med tålamod i vallgraven för det går klossar där men kan vara mer tålamodskrävande fiske.

                Kommentera


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	Delsjön.png
Views:	1495
Size:	375,6 KB
ID:	2501290
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • #10
                    Tack! Har tagit några halvhjärtade kast där men får absolut testa igen, vet att det ligger ett nerfallet träd nånstans där ut i vattnet, värt att testa?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                    2 svar
                    168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg zakdima
                    av zakdima
                     
                    Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                    2 svar
                    250 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas
                     
                    Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                    7 svar
                    441 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1
                     
                    Arbetar...
                    X