"fiske garanti för barn"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"fiske garanti för barn"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • "fiske garanti för barn"?

    tja bror sönerna tänkte titta förbi en sväng och undrar om någon vet om d e nån fart i typ delsjön eller dylikt för mete av abborre? annars någon som har koll vart man kan ta me små ungar me fruktansvärt dåligt tålamod? e inte ute efter någon större fisk utan mer ett säkert kort så dom kan uppleva den stora glädjen med att få napp. vore tacksam för hjälp. måste ju få fram fiske blodet i dom.

  • #2
    Fiska stromming vettja!

    Kommentera


    • #3
      Slæng ihop en deg och fiska mørt, de brukar ju inte vara något større problem att få om man hittar ett stimm vid nån brygga.

      Kommentera


      • #4
        jo strömming fiske vore grymt men va ja hört finns d inge sånt runt gbg tyvär, någon som har koll på delsjön? vore roligt o få abborre dom ser ju lite "ballare" ut än mört

        Kommentera


        • #5
          Meta i partihallarna/göta älv eller så. I princip omöjligt att bomma.

          Kommentera


          • #6
            Tudde, om du kontaktar Sportfiskarna Göteborg tel: 031- 40 17 40 så får du reda på allt inklusive var du köper fiskekortet.

            Kommentera


            • #7
              Man tar inte med barn till Partihallarna för att fiska.Var själv där för några dagar sen,det låg ett ton skalad kabel,det stank piss,massa langiga pundare som smög omkring i buskarna.Riktigt sunkigt.Och inget bra fiske var det heller,jag bommade.

              Skulle isåfall ta med dom till Härlanda Tjärn.Har fiskat en del efter Sutare där och märkt att det finns kolosala mängder med Mört där.Där kan ni dra 1 Mört i minuten om ni vill utan mäskning och har ni tur så kanske ni får en Sutare på Kroken.
              When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

              Kommentera


              • #8
                Jag skulle provfiska innan om jag vore dig så att man vet lite vart man ska gå när barnen är med.

                Det är ganska viktigt att det inte tar för lång tid innan första fisken är landad har jag märkt på mina två största flickor 3 och 4 år gammla.

                Jag rekomenderar att det bör vara en vuxen/barn om de inte är så stora att de kan hantera spö, lina och krok själva.

                Flickorna har ett varsitt spö på 3m med pennflöte så att det är lätt att se om det nappar, vi fiskar oftast från brygga eller där det är ganska branta bottnar nära land.

                Jag har alltid med något att äta tex frukt, russin eller godis till mina barnen så att de har något att göra när det inte nappar så intensivt.

                Igår hade jag med mig tjejen på 3 år och fiskade mört och abborre, vi fick ca 30st mört och några små abborrar + att hon krokade en gädda på 1,3kg som pappa hjälpte till att landa. (den tog en mört för henne)
                Senast ändrad av swamp dwarf; 2010-07-27, 10:13.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av addicted2napp Visa inlägg
                  Man tar inte med barn till Partihallarna för att fiska.Var själv där för några dagar sen,det låg ett ton skalad kabel,det stank piss,massa langiga pundare som smög omkring i buskarna.Riktigt sunkigt.Och inget bra fiske var det heller,jag bommade.

                  Skulle isåfall ta med dom till Härlanda Tjärn.Har fiskat en del efter Sutare där och märkt att det finns kolosala mängder med Mört där.Där kan ni dra 1 Mört i minuten om ni vill utan mäskning och har ni tur så kanske ni får en Sutare på Kroken.
                  Partihallarna spenderade jag många dagar vid som barn jag har inte slutat för det.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Partihallarna spenderade jag många dagar vid som barn jag har inte slutat för det.
                    När du var barn så låg nog inte Tne alldeles bredvid
                    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Placebos, 2023-03-29, 11:17
                    4 svar
                    396 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                    2 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg zakdima
                    av zakdima
                     
                    Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                    2 svar
                    234 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                    0 svar
                    140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas
                     
                    Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                    7 svar
                    429 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X