Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av SEA WOLF Visa inlägg
    Jag har fiskat i Nedsjön för ett par år sen då köpet vi fiske kort på macken.
    Jodå kort har gått att köpa nu med, men fiskeföreningen har varit nedlagd så ingen vet vart pengarna tagit vägen om man köp kort typ.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #92
      Hej!

      Jag var på uppstarts mötet för att nystarta föreningen och den kommer att starta igång igen. Fiske kort kommer i år att säljas vid macken och campingen.

      Jag gick med i styrelsen för att ha chans att föra fram ider för att förbättra fisket i sjön och upplevelsen att vistats här. Så har ni ider så skriv dom här så kan jag framföra dom.

      Kommentera


      • #93
        Hur är det med rödingarna , har dom synts till eller gömmer dom sig på 86,23m djup?

        Kommentera


        • #94
          Jag har själv inte fått eller sett någon så vet ej bara hört rykten.

          Under året så kommer en stor undersökning av vattenstatus/fisk/plankton göras av ett företag och där ingår prov fiskning men tyvärr om jag förstod det rätt så görs inte prov fiskning i hela sjön för det inte fanns någon aktiv förening så får se vad det ger.

          Så är det någon som får någon så rapportera gärna det här för det kan vara bra att veta.

          Kommentera


          • #95
            Hur och vart engagerar man sig i föreningen? Jag är intresserad av detta, en fantastisk fin sjö som borde gå få ett bra bestånd öring i? Svårfiskad med alla djup men vattenkvaliteten borde väl vara ganska bra sett till djup, tillflöden och bottenstruktur? Flugfiske efter abborre på tubbaredssidan gav mig öringarna.. Även små rapala har funkat fint. Finna det några vettiga grund fiska i och på? Mellan stora ön o tubbared är det ganska grunt vill jag minnas?

            Kommentera


            • #96
              Härligt engagemang kommer att behövas i alla dess former. Just nu i början kommer de vara mycket byrokrati för att komma igång för just nu finns inte så mycket utan det är på gång att startas upp.

              Skicka gärna ett mail till mig på bjorn.kallin@hp.com gärna med kontaktuppgifter så kan vi höras eller kom förbi på tubbaredsvägen 60 å tjöta över en kopp.

              Mvh
              Björn Kallin

              Kommentera


              • #97
                Grunt å grunt vet jag inte men har för mig att det toppar på 35-40 å det är väll relativt grunt mot sjöns södra delar som de stora djupen finns.

                Kommentera


                • #98
                  Nån som sett firrar på lodet på 70-100m?

                  Kommentera


                  • #99
                    tja det beror på vad du menar, men visst stim har man väl sett Dock inte så mkt som man hoppats på, ganska stor skillnad mot tex. Mjörn. Aja, mailar dig Björn, eventuellt blir det fiske till helgen med några vänner om vädret och allt tillåter, fisketävling helgen därpå så måste iallafall väta dragen

                    Kommentera


                    • Dags att skaka liv i denna tråden tycker jag! Jag har efter de värsta småbarnsåren kommit igång med fiskesuget igen, värre än någonsin. Numera bosatt i Bollebygd och undrar om det är någon som fortfarande fiskar i dessa sjöar, eller om ni lagt ner det? Jag blev med båt i höstas och har varit ute några gånger på både Östra Nedsjön och Ömmern, tycker båda verkar hyfsat svåra, men långt ifrån ”döda”. Bland annat blev det en skaplig gädda (5,5kg ca)härom veckan i östra. Ingen jätte men skojig på aborrgrejer. Abborrarna, eller det jag tolkade som abborrar, däremot stod såpass djupt så det var inte nån större idé
                      att fiska på.

                      Jag har mest varit ute för att lindra suget, under förhållanden som bara dårar fiskar i, men ändå aldrig nollat i dessa vare sig östra eller Ömmern. Jag är riktigt spänd på hur det blir om det skulle vara så att gynnsamma förhållanden skulle infinna sig samtidigt som man har tid och möjlighet att fiska

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      169 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      441 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      355 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1
                       
                      Arbetar...
                      X