Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

    Var ute förförra helgen. Blev mellan 30-40 abborrar med 35 cm som störst. Gädda på ca 6 kg som bonusfisk på abborrgrejer, vilket var lite kul. Var/vilket djup och vilket bete funkade för dig?

    Jag körde mest kring stengrund med mera vilket gav bra mängd men klent med toppar. Shadow rap/ shadow rap deep ( hlw) ägde sönder allt annat.
    De va inte dåligt med så många borrar brukar tycka de är bra när jag får 10-15 i Ömmern, ja de är alltid roligt med bonus fiskar.

    Fick dom mesta i den grundare södra delen i sjön på runt 3-4 meter, prövade även några djupare ställen men där va de trögt. Fick den största på shadow rap och ett gäng på rapala rippin rap.

    På vilket djup hittade du fisken på ?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg

      De va inte dåligt med så många borrar brukar tycka de är bra när jag får 10-15 i Ömmern, ja de är alltid roligt med bonus fiskar.

      Fick dom mesta i den grundare södra delen i sjön på runt 3-4 meter, prövade även några djupare ställen men där va de trögt. Fick den största på shadow rap och ett gäng på rapala rippin rap.

      På vilket djup hittade du fisken på ?
      Det har varit lite så det sista, vart jag än varit. Blir det riktigt många brukar det inte bli någon bättre.

      Allt mellan 1m till kanske 4m. Satsade på de synliga stengrunden och kanterna däromkring.

      Intressant! Jag lade ett par kast jag inte trodde på, slentrianmässigt, i den södra delen för att helt fokusera på mellersta och norra. Jag var lite besviken måste jag säga för det var spinkiga och smala abborrar jag fick i norra delen. Kanhända att de jagar mer pelagiskt och att det är mer strandnära fetton i de södra delarna?!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

        Det har varit lite så det sista, vart jag än varit. Blir det riktigt många brukar det inte bli någon bättre.

        Allt mellan 1m till kanske 4m. Satsade på de synliga stengrunden och kanterna däromkring.

        Intressant! Jag lade ett par kast jag inte trodde på, slentrianmässigt, i den södra delen för att helt fokusera på mellersta och norra. Jag var lite besviken måste jag säga för det var spinkiga och smala abborrar jag fick i norra delen. Kanhända att de jagar mer pelagiskt och att det är mer strandnära fetton i de södra delarna?!
        Har faktiskt inte hunnit med att pröva norra delen än, men de ser ju intressant ut runt dom mindre öarna med grund, borde ju hålla betesfisk tycker jag.

        Så kan de ju absolut vara, har ju fått väldigt blanka abborrar på djupare vatten och dom borde ju va pelagiska, sen kan man ju köra under ledningen i södra delen, kanske är där dom riktigt stora går inte testat efter abborre där en, är ju som en helt annan sjö med vass och näckroser.

        Men nu blir det Anten i morgon, får försöka hinna med Ömmern nästa vecka eller helg.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg

          Har faktiskt inte hunnit med att pröva norra delen än, men de ser ju intressant ut runt dom mindre öarna med grund, borde ju hålla betesfisk tycker jag.

          Så kan de ju absolut vara, har ju fått väldigt blanka abborrar på djupare vatten och dom borde ju va pelagiska, sen kan man ju köra under ledningen i södra delen, kanske är där dom riktigt stora går inte testat efter abborre där en, är ju som en helt annan sjö med vass och näckroser.

          Men nu blir det Anten i morgon, får försöka hinna med Ömmern nästa vecka eller helg.
          Kör ni på borre i Anten eller är det gäddorna som lockar?

          Skulle testat lite röding på Vättern imorgon, men det ser ut att skita sig, satt just och lurade på om jag inte är lite sugen på Ömmern, om det nu inte blir av med Vättern...

          Eller så speedjiggar jag röding i östra nedsjön, lär ju bli succé

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

            Kör ni på borre i Anten eller är det gäddorna som lockar?

            Skulle testat lite röding på Vättern imorgon, men det ser ut att skita sig, satt just och lurade på om jag inte är lite sugen på Ömmern, om det nu inte blir av med Vättern...

            Eller så speedjiggar jag röding i östra nedsjön, lär ju bli succé
            De blir nog borre skulle jag tro, verkar finnas gott om dom, gäddorna har inte velat vara med när man riktar fisket efter dom men kör man borre med astrovibe så brukar de kliva på någon gädda.

            Ja röding fisket verkar vara het på Vättern, vem vet kanske går riktiga klunsar i östra nedsjön hehe

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

              Kör ni på borre i Anten eller är det gäddorna som lockar?

              Skulle testat lite röding på Vättern imorgon, men det ser ut att skita sig, satt just och lurade på om jag inte är lite sugen på Ömmern, om det nu inte blir av med Vättern...

              Eller så speedjiggar jag röding i östra nedsjön, lär ju bli succé
              Trevligt att ses Donald81
              Hittade du några mer huggvilliga randiga riddare?
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

                Trevligt att ses Donald81
                Hittade du några mer huggvilliga randiga riddare?
                Instämmer!

                Jajamen, ställe 2 du tipsade om var hett en stund! Det blev 7 stycken mellan 35cm som minst och 40cm som störst på en kort stund. Inga bjässar men lite halvtrevliga åtminstone. De var som jakthundar i konditionen enligt rutin, inte ett gram i onödan Jag gissar att den största vägde max 8hg.

                Jag hann även bränna ett par som jag tyckte verkade bättre, innan det dog av. Ett helt ok pass till slut - totalt nånstans mellan 15-20 st.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

                  Instämmer!

                  Jajamen, ställe 2 du tipsade om var hett en stund! Det blev 7 stycken mellan 35cm som minst och 40cm som störst på en kort stund. Inga bjässar men lite halvtrevliga åtminstone. De var som jakthundar i konditionen enligt rutin, inte ett gram i onödan Jag gissar att den största vägde max 8hg.

                  Jag hann även bränna ett par som jag tyckte verkade bättre, innan det dog av. Ett helt ok pass till slut - totalt nånstans mellan 15-20 st.
                  Härligt!
                  Håll dom ställena för dig själv
                  lyckades guida upp några till min lilla grabb med en topp på 48cm! Lyckan var stor för en 5åring
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

                    Härligt!
                    Håll dom ställena för dig själv
                    lyckades guida upp några till min lilla grabb med en topp på 48cm! Lyckan var stor för en 5åring
                    Jag lovar!

                    48cm är ju kanon, vad kul! Han är taggad på mer fiske nu då, kan jag tänka mig.

                    Kommentera


                    • Var ute på Ömmern förra veckan både onsdag och torsdag, hade bra borre fiske på onsdagen fick ett 20tal mellan 25cm och 39cm och några mindre gäddor, dock så var dom inte sugna på torsdagen, men de hade sin förklaring hade flyttat in gädda och inga dåliga sådana lyckades lura upp en 102 cm och en timme senare en 115 cm på samma ställe, vilket blev nytt pb på gädda .

                      Någon annan som har varit ute de senaste ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      167 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      441 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1
                       
                      Arbetar...
                      X