Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Ja idag körde jag i flera timmar igen, tänkte ju att denna delen på året borde väl åtminstone ge lite småborrar, men nej.
    Sjön är stendöd, det måste ju vara en av de sämre sjöarna i kommunen? Jag ser i vissa fall något som ser ut som större stim med fisk
    på runt 20m djup. Inget annat..

    Jag stannar på grundtoppar och jiggar runt dom med alla möjliga jiggar i alla möjliga farter och tekniker. Ingenting.
    Jag kastar längs vassar för att bara stilla mitt fiskebehov och få nån liten gäddpinne, men Nej, ingenting...

    Frågan är om det är nån idé med denna sjö.

    Bengis:
    Har du fiskat i modern tid i sjön?
    Man tror ju alltid det finn nån fisk, men sjöar kanske faktiskt får stryk i bland av föroreningar, och försurning osv.
    Sjön höll ju tydligen t.o.m röding förr..
    Jag fiskar där varje sommar men hann bara med 2 pass i sjön denna sommar. Men min första tur blev riktigt lyckad. Några abborrar, 4 gäddor och den finaste fisk jag fått, en öring på 7 kg. Så sjön är absolut inte död. Det finns fortfarande röding i sjön. Har en bekant som fick en för något år sen. Du kanske har fel färger på dragen? Skrikiga färger har inte fungerat för mig i alla fall. Mörka färger och silver har fungerat bäst.
    Senast ändrad av Bengis; 2011-09-04, 06:07.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Bengis Visa inlägg
      Jag fiskar där varje sommar men hann bara med 2 pass i sjön denna sommar. Men min första tur blev riktigt lyckad. Några abborrar, 4 gäddor och den finaste fisk jag fått, en öring på 7 kg. Så sjön är absolut inte död. Det finns fortfarande röding i sjön. Har en bekant som fick en för något år sen. Du kanske har fel färger på dragen? Skrikiga färger har inte fungerat för mig i alla fall. Mörka färger och silver har fungerat bäst.
      Oj sicken fin öring.

      Vad gäller "fel drag" eller "fel färger" är det nog inte problemet.
      För det första så bryr sig knappt gäddan eller abborren om detta, det är mest för han bakom "flötet" det spelar roll.
      Sen så har jag provat det mesta vad gäller beten och tekniker, (helt grön är jag väl inte heller).

      Jag är inte heller så förtjust i kratta sjöar med trolling. Känns lika spännande som att lägga nät.
      Jag tror säkert inte det är några problem att kratta upp "pelagiska" gäddor eller abborar, gillar inte fiskeformen tyvärr bara.
      Nej jag vill spinnfiska, genom att hålla spöt i handen.

      Man kanske skulle lägga mer tid så klart, men som det ser ut nå verkar det vara ganska dåligt med fisk alltså.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #43
        Grattis Bengis!

        Det var en grym öring. Fick du fajta länge med den? Jag har aldrig tagit en sådan öring i en sjö i stilla vatten...

        Den risvasen som du pratade om för ett tag ör den första ön på östra sidan som du menar då?

        /Kallin

        Kommentera


        • #44
          Tackar! Jo det var en grym fajt. Det tog sin lilla tid särskilt då vi klantigt nog glömt håven inne vid land. Ja ön jag pratar om är den som ligger först till nordöst. Lillö kallas den för.

          Kommentera


          • #45
            Konstigt att det alltid är så när man har något vackert på kroken.. Det har snackat enhel del om att det tagits en fin öring i sjön i sommar. Kul att det var sant. Trodde det var by skvaller bara som typ att sjön är 120 meter djup (Jag har bara mätt upp 69 meter ännu).

            Kommentera


            • #46
              Hittade risvasen men ingen fisk.
              Men fick en bonus fisk på köpet så visst finns dom här i sjön. Frågan är bara vart å hur man skall få upp dom.

              http://www.outdoor.se/sportfishnews/news/

              /Kallin

              Kommentera


              • #47
                Spenderade ett par timmar i östra nedsjön idag. Åkte direkt till norra delen. Fick en del abborrar idag faktiskt. Men inga mängder, två av dom hade varit filébara i alla fall

                Tog några på jigg och några på pimpel!
                Hittade även risvasen, tröttnade dock på att fiska där, hur f-n fiskar man vid en risvase utan att fastna

                Kanske finns det hopp för sjön i alla fall.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #48
                  Äch! Humbug! Ömmern nappar fint, tog mitt PB där.

                  Kommentera


                  • #49
                    Abborre drogs upp av pappa på 0.97 kg härom veckan på spinnare!

                    Kommentera


                    • #50
                      har fiskat ganska mycket i nedsjöarna ingen bra utdelning i östra men i västra är det mycket pikes mellan 2-5 kilo!tagit dom flesta på trolling! ömmern har jag provat några gånger men blankat finns ett bra ställe att sjösätta i norra änden precis intill vägen en naturramp hur bra som helst .mvh nicke

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      168 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      441 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1
                       
                      Arbetar...
                      X