Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
    Inte varit på Ömmern nångång faktiskt,känns lurigt där med alla stenar strax under ytan...
    Har polare som ismetat där i nån vik i vintras när isen låg dem fick lite gädda men inga bjässar.
    nån som varit ute på nån av nedsjöarna ännu?
    Så farlig är den inte, man får ha lite koll på var det är lurigt bara. I princip hela västra sidan går fint så länge man inte är för långt åt syd. Kolla Insight Genesis, det mesta är lodat.

    Två svängar på östra i år har det blivit. Allt som jag velat fiska har stått ganska djupt och surat. En hyfsad gädda på 90cm och ett par slipsar har det blivit.
    Senast ändrad av Donald81; 2019-03-18, 23:48.

    Kommentera


    • Det börjar luta jävel åt att det blir till att skippa jobb imorgon och lägga 8-10 timmar i Ömmern. Det lär bli mest abborre men åtminstone ett gäddspö får följa med. Beroende på hur det går, och om kulingbyarna i prognosen dämpar sig lite kan det lätt bli ett pass till under helgen. Ingen mer som skall ut?

      Har du lust att bjussa lite på vilka områden som funkat för dig när det gäller abborre, Loore ? Vilken av öarna är det de kallar scoutön? Jag har som sagt bara vart på sjön en gång och hittade en del bra ekon runt de sydligaste två öarna.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg
        Det börjar luta jävel åt att det blir till att skippa jobb imorgon och lägga 8-10 timmar i Ömmern. Det lär bli mest abborre men åtminstone ett gäddspö får följa med. Beroende på hur det går, och om kulingbyarna i prognosen dämpar sig lite kan det lätt bli ett pass till under helgen. Ingen mer som skall ut?

        Har du lust att bjussa lite på vilka områden som funkat för dig när det gäller abborre, Loore ? Vilken av öarna är det de kallar scoutön? Jag har som sagt bara vart på sjön en gång och hittade en del bra ekon runt de sydligaste två öarna.
        Ursäkta sent svar, om man lägger i båten i lövhult så är det ön som ligger nästan rakt ut lite till höger som är scoutön om jag har förstått de rätt.

        Kommentera


        • Är det någon som har hunnit med några pass i Ömmern i påsk?. Själv har jag varit ute två halvpass vilket har gett två gäddor runt 3 kilo samt haft några följare, dock så var den ena utlekt och den andra kändes inte som om den hade lekt än eller så hade den ätit upp sig väldigt väldigt bra, den togs på 10meter, har inte sett någon tecken på att dom leker i vikarna där jag kollat, kanske är leken över eller så skiljer det så mycket i sjön när dom leker?

          Tempen i vattnet har varit allt mellan 7 och 11 grader där jag har varit i sjön.

          Har även kollat efter abborren men har inte kunnat lokalisera någon varken på djupt eller grunt vatten.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg

            Ursäkta sent svar, om man lägger i båten i lövhult så är det ön som ligger nästan rakt ut lite till höger som är scoutön om jag har förstått de rätt.
            Det är lugna puckar. Det låter precis som där jag var och hittade fina ekon och drog en på ca 800g sent i höstas. Är det bra att lägga i i Lövhult? Brukar lägga i på andra sidan, det är lite obehagligt.

            Jag satsade på Anten i Påsk, men jag fick en halvhyfsad gädda i Ömmern i slutet på mars. 97cm och mellan 5-6 kg.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Donald81 Visa inlägg

              Det är lugna puckar. Det låter precis som där jag var och hittade fina ekon och drog en på ca 800g sent i höstas. Är det bra att lägga i i Lövhult? Brukar lägga i på andra sidan, det är lite obehagligt.

              Jag satsade på Anten i Påsk, men jag fick en halvhyfsad gädda i Ömmern i slutet på mars. 97cm och mellan 5-6 kg.
              Japp de går att lägga i vid Lövhult precis innan utloppet, är dock en grusramp så den kan nog va lite vanskligt om man inte har fyrhjulsdrift.

              Hur är fisket i Anten? Aldrig varit där, men man har ju hört att de ska va bra abborre fiske.

              De är ju ändå en hyfsad fisk mot va jag brukar få i den sjön men de känns ju som om man borde kunna hitta större i sjön.

              Kommentera


              • Anten är svår som fasen,inte värt att åka dit finns bättre vatten,hårt fisketryck
                Min fiskeblogg:
                www.marcusfiske.blogspot.se

                Kommentera


                • hur pass mkt betesfisk finns det i Ömmern? det är ju viktigt för att kunna skapa stora fina gäddor...
                  Min fiskeblogg:
                  www.marcusfiske.blogspot.se

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
                    hur pass mkt betesfisk finns det i Ömmern? det är ju viktigt för att kunna skapa stora fina gäddor...
                    Jo så är det ju men tycker man ser en del stim här och där, och det finns ju både siklöja mört och elritsa i sjön även gärs, så de finns ju lite olika betesfiskar för gäddan, så man får väl se om man lyckas lura någon större i år

                    Kommentera


                    • Jag skulle vilja påstå att man ser en hel del större stim av betesfisk i Ömmern, jag inbillar mig att det är mer än det brukar vara i de sjöar jag fiskar i. Känner att jag trissar upp sjöns gäddpotential lite inför mig själv här nu, kan nog bli en liten efterlekssatsning på gädda där nästa helg. Nån mer som har möjlighet och är sugen på fredag?

                      Har för mig att jag läst att det finns nors också.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Placebos, 2023-03-29, 11:17
                      4 svar
                      396 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      157 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      234 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      429 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X