Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hej på er!
    jag började fiskesäsongen i östra nedsjön den 2a maj och kört 1-2 ggr per vecka sedan dess, ca 6h per pass. Men jag får inga hugg alls :/. Jag har kört spinning och trolling i olika djup och med alla möjliga beten. Även mete har jag testat.
    Nån som vet var fiskarna gömmer sig? En del pratade om södra sidan men kan nån peka på en karta?
    Man tappar lusten när man lägger så mycket tid på det utan att få uppleva det roliga.
    är mest ute efter gädda men tackar inte nej till borre å andra fiskar stora som små
    Jag har bokstavligen kammat av hela sjön utan en enda hugg på en hel månad.

    ​​​​​​

    Kommentera


    • Jag har aldrig fiskat i nån av Nedsjöarna men har varit där och badat en del på somrarna och blivit sugen på att testa nån gång. Då det är ett nytt vatten för mig så hade jag ju börjat med att leta grynnor och djupkanter samt hård botten för att försöka hitta lite abborre till att börja med. Har du ekolod? Om inte så köp ett billigt och använd det för att leta upp det jag nämner ovan. Ser du stim med betesfisk är det ju bara att stanna och försöka beta av området. Jag kör nästan bara efter abborre med lättare utrustning. Har du inte ekolod så finns det ju lite kartor på Genesis social Maps du kan kolla. Bara skapa konto och kolla.

      Kommentera


      • Östra är en ganska näringsfattig och försurad sjö och om ni läser igenom trådens alla kommentarer så märker ni att många anser att det inte verkar finnas jättemycket fisk.

        Men, det finns fisk. Inte helt lätt att hitta dock.
        Det är ofta helt soprent på lodet, jämför man med tex Mjörn som helt smockfull med fisk i alla dess sorter. Stor skillnad.

        Jag har sett senaste två åren att sjön blivit klarare, men det vänder fort med och jag vet inte om det spelar nån roll på kort sikt.

        Jag har haft en del ok fiske efter gädda och då pelagiskt. Ok medelstorlek.
        Nån enstaka gång har jag hittat abborre som vart huggvillig.
        Men man får leta ordentligt.
        södra delen är mycket av ett badkar och djupast, så norr och nordväst har väl flest intressanta miljöer.
        Lycka till!
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Lazzie. Visa inlägg
          Och där sprack nollan i Ömmern...
          3st gäddor, inga monster men en helt ok på ca 6kg.
          De jag har märkt när ja fiskat gädda I Ömmern är att de brukar funka väldigt bra att köra mindre jiggar och studsa dom på botten på 5 till 10 meter, när inget annat har funkat, naturligafärger och mörkare orange funkar bra.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg

            De jag har märkt när ja fiskat gädda I Ömmern är att de brukar funka väldigt bra att köra mindre jiggar och studsa dom på botten på 5 till 10 meter, när inget annat har funkat, naturligafärger och mörkare orange funkar bra.
            Tackar för tipset.
            För snart blir det Ömmern igen.
            senast vi var där var i våras, så nu blir det några pass där på hösten.
            Nu har det varit en hel del borrefiske så gäddfisket är efterlängtat.
            Senast ändrad av Lazzie.; 2021-08-14, 15:02.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
            2 svar
            169 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg zakdima
            av zakdima
             
            Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
            2 svar
            251 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Maackan
            av Maackan
             
            Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
            0 svar
            154 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg elmnas
            av elmnas
             
            Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
            7 svar
            442 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
            7 svar
            355 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg stefan1
            av stefan1
             
            Arbetar...
            X