Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östra Nedsjön, Västra Nedsjön, Ömmern. ingen info finns nästan alls?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Haha..

    Var det så jävla illa?
    Testat Sävelången än?


    Edit: Detta har ni kanske redan hittat, men ändå.
    Lodkartor över sjöar i Gbg området..

    http://www.melica.se/lodkartor/kommun.htm

    Exmpel: http://www.melica.se/lodkartor/kartor/641461129543.pdf
    Senast ändrad av Harry Coma; 2010-09-12, 19:34.
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

    Kommentera


    • #22
      Japp, riktigt segt, och en massa sten och klippor i ytan, vill inte köra min båt där mer. Trots att jag har det köpta "sjökortet"

      Sen hittade vi inga schyssta ställen att söka fisken på bara trist steril botten osv. Nej ingen vidare sjö faktiskt.
      Fiskade en hel del i sävelången förr, fick ganska sparsamt med gäddor, men en fin i alla fall..
      Och inga borrar att tala om.. Lade faktisk förbaskat mycket tid i sjön...
      100cm + på jerk
      Click image for larger version

Name:	6169-1818089095-DSC00077.jpg
Views:	2
Size:	905,8 KB
ID:	1759980

      Jodå känner till melica, grymt bra.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #23
        Åfan..

        Trodde att det skulle vara gott om Abborre i Sävelången, upp mot Sundet till..
        Men man skall väl inte tro allt man läser, helt enkelt..

        Va en sväng med grabben och frugan till Långa Stamsjön idag.
        Enklast möjliga.
        En burk mask och 2 metspön, men alltid är det någon envis badare eller skrikig unge som skall paja en lugn liten tur.

        Fick köpt öl iaf...
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

        Kommentera


        • #24
          Jag tar upp en gammal tråd jag vet. Men jag är uppvuxen vid Östra Nedsjön och där är mycket bra fiske, särskilt i norra delen. Där finns mycket grund och stor variation på botten. Mycket gädda och aborre finns i det området. Jag bor nu i Floda och har fiskat flitigt i sävelången i ca 4 år. Jag har båt vid Mellan Nääs och har elmotor så jag går inte ut så långt. Men Håvlaviken (tror den heter så) och runt där finns det gott om fisk. Jag har fått en del gädda, ingen över 6 kg än tyvärr. Men jag har fått mycket aborrar och jag fick en på 1,9 kg förra sommaren på en vibrax mitt emot kommunala badplatsen på Nääs. Jag har även fått en brax på 1,8 kg i området. Vid bron över till Nääs slott vimlar det av fisk i många storlekar. Där är ett utmärkt ställe att få levande agn om man har ett kastnät. Även där har jag fått gäddor men de har bara vägt 2-3 kg. Båtramp finns vid Mellan Nääs. Resten av sjön har jag inte fiskat särskilt mycket och jag har inte lyckats särskilt bra där heller.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Bengis Visa inlägg
            Jag tar upp en gammal tråd jag vet. Men jag är uppvuxen vid Östra Nedsjön och där är mycket bra fiske, särskilt i norra delen. Där finns mycket grund och stor variation på botten. Mycket gädda och aborre finns i det området. Jag bor nu i Floda och har fiskat flitigt i sävelången i ca 4 år. Jag har båt vid Mellan Nääs och har elmotor så jag går inte ut så långt. Men Håvlaviken (tror den heter så) och runt där finns det gott om fisk. Jag har fått en del gädda, ingen över 6 kg än tyvärr. Men jag har fått mycket aborrar och jag fick en på 1,9 kg förra sommaren på en vibrax mitt emot kommunala badplatsen på Nääs. Jag har även fått en brax på 1,8 kg i området. Vid bron över till Nääs slott vimlar det av fisk i många storlekar. Där är ett utmärkt ställe att få levande agn om man har ett kastnät. Även där har jag fått gäddor men de har bara vägt 2-3 kg. Båtramp finns vid Mellan Nääs. Resten av sjön har jag inte fiskat särskilt mycket och jag har inte lyckats särskilt bra där heller.
            Det gör väl inget om den är gammal!
            Jag kollade i denna tråden senast igår!
            Kul att du säger att det finns ok med fisk i östra nedsjön. Jag bor ett stenkast ifrån den och får väl ge den ett försök till.
            Jag har vart ute ett par timmar i den, och bommat helt en så länge. Jag skall prova igen i sommar.

            Jag har fiskat en hel del i Sävelången med, men det är ett tag sen. Inte fått allt för mycket fisk. Men en del.
            Mjörn är nog en favorit för mig om man vill ha speciellt medelstora abborrar.


            Förövrigt så tror jag allvarlig talat att jag gör fisket svårare än man behöver.
            Tex.
            Jag har i princip aldrig satt på en spinnare på linan, känns som ett barn/leksaks-bete ej heller skeddrag eller motsv. (det lär ju vara ett bra beten om man vill ha fisk egentligen)
            vad gäller Havsöringsfisket, som jag lagt mesta tiden på dom senaste åren, så ratar jag dom bästa ställena i hamnar osv, för dom mer natursköna ställena. Mindre fisk visst, men trevligare.

            Så jag kanske inte skall klaga
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #26
              Östra nedssjön.

              Fiskade nån timme idag med, mest var jag ute för att testa min båt efter lite justeringar, men jag firrade lite med.
              Stendött som alla andra turer, jerkade lite först, och jiggade sen.
              Enda livet som mitt superseriösa ekolod såg var på mellan 18-22m Om det nu var nåt. Men det är inte lättast att jigga på dessas djup..

              Skitsjö..
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • #27
                Inte ett liv?Det är kanske bara Mjörn som gäller i insjö väg här nere....

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                  Östra nedssjön.

                  Fiskade nån timme idag med, mest var jag ute för att testa min båt efter lite justeringar, men jag firrade lite med.
                  Stendött som alla andra turer, jerkade lite först, och jiggade sen.
                  Enda livet som mitt superseriösa ekolod såg var på mellan 18-22m Om det nu var nåt. Men det är inte lättast att jigga på dessas djup..

                  Skitsjö..
                  Som jag skrev i ett tidigare inlägg så testa norra viken. Djupet där är 5-10 m och mycket grund så var försiktig när du kör med båten. Har fiskat där sen jag var en liten skit. Finns flera utlagda risvasar i viken. När du kommer förbi den lilla ön så gå ca 10 m utanför land mot det vita huset så kommer du hitta den första vasen och där brukar det vara rätt bra fiske. Den ligger ungefär mitt emellan ön och det vita huset ca 10-15 meter ut från land. Lycka till!

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Muikku Visa inlägg
                    Inte ett liv?Det är kanske bara Mjörn som gäller i insjö väg här nere....


                    Ja det är nog en av dom bättre i alla fall. Vi får testa inom kort!
                    upptagen imorgon?
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Bengis Visa inlägg
                      Som jag skrev i ett tidigare inlägg så testa norra viken. Djupet där är 5-10 m och mycket grund så var försiktig när du kör med båten. Har fiskat där sen jag var en liten skit. Finns flera utlagda risvasar i viken. När du kommer förbi den lilla ön så gå ca 10 m utanför land mot det vita huset så kommer du hitta den första vasen och där brukar det vara rätt bra fiske. Den ligger ungefär mitt emellan ön och det vita huset ca 10-15 meter ut från land. Lycka till!
                      Jag var faktisk i denna delen lite, men man måste nog känna till det lite bättre.
                      Dum som man är så kommer jag nog prova igen dock
                      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                      &

                      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                      -Okänd

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                      2 svar
                      168 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg zakdima
                      av zakdima
                       
                      Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                      2 svar
                      250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maackan
                      av Maackan
                       
                      Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                      0 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg elmnas
                      av elmnas
                       
                      Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                      7 svar
                      441 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1
                       
                      Arbetar...
                      X