Ursprungligen postat av Mijni
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
KanalGratis tjuvfiske – Vad hände med tråden?
Collapse
X
-
-
Jag läste igenom deras uttalande. Och vad gäller ifiske, fisheco, sportfiskare och andra som man vill svartmåla så uttalar jag mig inte för jag inte har någon kunskap i detta.
Men när det kommer till deras förståelse för vårt rättsväsende och hur polisen arbetar med en utredning så visar dom på sin okunskap.
En anmälan kan göras långt efter brott misstänks begåtts
Polisen hör alltid misstänka sist i utredningen
Om polisens lagda resurser, som man uttrycker sig, så vet man inte heller om att polis utreder ett ärende för att komma fram till om man ska gå vidare med ärendet eller ej.
Där är Så många fler dumheter i detta så att jag har har svårt att se deras kunskap som något bättre än tveksam gällande tidigare nämnda företag och organisationer.
Sen är det djärvt att komma med dessa påstående och "granskningar" när man redan kastat bäver i trähus med tidigare olovliga fisken om dessa uppgifter stämmer...........
Jag är heller inget fan av offerkoftan som verkar sitta och värma gott nu i vinterkylan....Senast ändrad av Mijni; 2025-01-10, 14:28.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Åtalet hade säkert lagts ner ändå, problemet som jag ser det är att dom Inte visar sina fiskekort när folk anklagar dom för tjuvfiske. Personligen tror inte jag på att dom hade fiskekort, dom hade till 100% inget fiskekort på Åland fast att dom säger det. Tror inte det säljs fiskekort till Fredat vatten.....
Jag kommer Alltid tycka att KG är ett Humbugföretag med en massa skojare anställda, företaget har ju expanderat på stulna ide'r. Varje fall till minst 50%
Men det är vad jag tycker, Och Ja, jag skulle inte skriva mer om Skojarna.......
Drar lite silvertejp över munnen...........
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inläggFast om de säger att de har bevisat att de har fiskekort när de blivit anklagade? Varför ljuga om en sådan sak? Hade de ej haft fiskekort så hade väl inte åtalet lagts ned?
Jag kommer Alltid tycka att KG är ett Humbugföretag med en massa skojare anställda, företaget har ju expanderat på stulna ide'r. Varje fall till minst 50%
Men det är vad jag tycker, Och Ja, jag skulle inte skriva mer om Skojarna.......
Drar lite silvertejp över munnen...........
Lämna en kommentar:
-
Fast om de säger att de har bevisat att de har fiskekort när de blivit anklagade? Varför ljuga om en sådan sak? Hade de ej haft fiskekort så hade väl inte åtalet lagts ned?
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
När det gäller fiskekort, fiskevett, fiskeregler så kastar jag glädligen första stenen och sen 10 till :-)
Lämna en kommentar:
-
Hur var det nu... den som är fri från synd ska kasta första stenen :-)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Fast rent juridiskt så har ju redan KG ”kommit undan”. Sen kan jag tycka att det hade varit bättre att presentera sina bevis/handlingar än att göra som man gjorde med inlägget. Alternativt, låta friandet tala för sig själv och gå vidare utan att lägga upp texten som man gjort.Senast ändrad av Jon Bull; 2025-01-07, 17:57.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Dom skulle stått upp för sig redan från början, detta är bara en massa dravel för att dom skall komma undan. Fiskekort fanns inte köpta på Åland när deras team var där för många år sen + att dom fiskade på fredat vatten. Jag förtår allt hat mot KG, jag är själv en av Hatarna av andra orsaker.
Bojkotta dom helt tycker jag, och på Mässan har dom inget att göra anser jag. Mr som äger dom kan ju börja göra rätt för sig här hemma tycker jag.
Var tvungen att skriva då dom gör mig riktigt förbannad.
Men skriver inte mer då jag inte vill spilla energi på dom.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
En fellesnevner for alle parter i denne merkelige saken er mangel på dokumentasjon. "Han sa at hun sa at de kanskje mente å...."
Jeg er enig med nephilim at det hadde vært naturlig om Kanalgratis la ut dokumentasjon på fiskekort, i steden bruker de mye tekst på å dokumentere en konspirasjonsteori. (Som kan være ekte nok, det er ikke første gang Jan O og FishEco roter seg bort.) Per nå ser hele saken ut som storm i et vannglass, og tre parter som alle er misunnelige på hverandre.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
94 svar
29 259 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()