Regler på Fiskesnack.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regler på Fiskesnack.com

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Följande regler är för allas trevnad och inte för att vi vill "leka polis".

    Använd beskrivande rubriker
    - Ex. "Kul" är ingen bra rubrik ... en mer passande kunde vara "Riktigt kul Gäddfiske idag". Det blir mycket enklare att hitta intressant information om rubriksättningen fungerar bra.

    Lägg trådarna i rätt forumskategori
    - Detta bidrar också till ett mer lättanvänt forum.

    Håll dig till ursprungsämnet
    - Vill man prata om nåt annat så ger det bättre gensvar under en ny rubrik

    Försök formulera dig väl i inläggen
    - Bidrar till ett mer informationsrikt forum samt en trevligare stämning.

    Använd smileys med måtta
    - Inlägg med bara smileys är bara jobbigt.

    Använd välvårdat språk
    - En vänlig attityd bidrar till mycket bättre stämning i forumet. Om du retar dig på något så diskutera vänligt och sakligt istället för att brusa upp.

    Annonser ska placeras i de avsedda forumskategorierna
    - Alla typer av köpes/säljes/bytes/uthyres-annonser ska placeras i de avsedda forumskategorierna. Annonser i fotoalbumet är EJ tillåtet.

    Smygreklam för hemsidor/butiker är EJ tillåtet
    - Fiskesnack vill inte ha smygreklam för kommersiella/konkurrerande hemsidor/företag utspridd i forumet eller fotoalbumet. Företag som inte är betalande annonsörer får ha max en (1) tråd under "Handlare" alt. "Länkar". Är du osäker om det du tänker posta räknas som smygreklam så kan du alltid kontakta en moderator och fråga. Har du ett företag som du vill göra reklam för så finns det annonsplatser att hyra på Fiskesnack.com. Kontakta ansvarig på Fiskesnack.com för mer information och prisuppgifter

    Personangrepp, rasistiska, sexistiska eller andra kränkande/olagliga/uppviglande inlägg är EJ tillåtet
    - Överträdelse resulterar i varning eller temporär avstängning från sidan. Riktigt grova grejer resulterar i avstängning från hemsidan med omedelbar verkan.

    Kritik mot företag måste vara detaljerad
    - Det är lätt att sprida både positiv och negativ kritik om företag på internet. Negativ kritik mot företag måste vara detaljerad för att undvika oberättigad ryktesspridning. Tex "Företag x är skit!" är inte ok och "Företag X är skit pga att jag beställde X och fick Y och dom vägrade göra rätt för sig" är ok. Rapportera in kritik som bryter mot regeln är ni snälla.

    Inlägg/bilder som är osmakliga eller uppenbart är postade för att provocera
    - Dessa inlägg/bilder tas bort från forumet/fotoalbumet. Vid upprepningar från samma användare så kan det resultera i en varning eller avstängning från hemsidan om det går över gränsen.

    Inlägg om piratkopierat datamaterial
    - Är ej tillåtet och kommer att tas bort från forumet

    Endast en registrerad användare per person är tillåtet
    - Detta pga att inte "fejkade" användare ska användas för att rösta ner/upp bilder eller jävlas rent allmänt. Vid missbruk kan en varning delas ut eller i värsta fall permanent banning om det är riktigt allvarligt.

    Det är EJ tillåtet med så kallat "röstfiske" vid omröstningar och tävlingar
    - Det har hänt att användare bett kompisar att registrera sig enbart för att rösta på deras bidrag i omröstningar och tävlingar. Detta anser vi vara fusk och är ej tillåtet. Uppdagas denna eller annan typ av fusk diskas personen omedelbart från omröstningen/tävlingen alternativt annan lämplig åtgärd. Det är medlemmarnas bedömning som ska avgöra en omröstnings/tävlings utgång och inte hur väl man lyckas övertala kompisar att rösta på sitt bidrag.

    Använd sökfunktionen
    - Väldigt många ämnen har diskuterats tidigare här på Fiskesnack och det är oftast bättre att söka reda på en gammal tråd och fortsätta diskussionen där än att hela tiden starta nya trådar om samma ämne.

    Rapportera opassande inlägg och bilder till oss moderatorer
    - Detta gör du genom att trycka på den lilla varningstriangeln som finns i varje forumsinlägg. Iom detta så får vi moderatorer det lite lättare att rensa bort den typen av inlägg. Om du anser att en person missköter sig i forumet eller att du retar dig på dennes inlägg så skicka ett PM till den berörde eller till en moderator istället för att ta det öppet i forumet.

    Sköt dig på Fiskesnack.com
    - Det blir mycket roligare när det är bra stämning på hemsidan

    Övrigt
    - Fiskesnack.com kan radera inlägg, foton eller användare som bryter mot reglerna utan förvarning.

    Vilken mailadress ska man använda vid ev frågor?
    - Maila admin@fiskesnack.com vid ev frågor

    Mvh Bergman
    Hej Anders "Maestro" Bergman;

    Jag försöker leva som Jesus 13:e lärjunge och har ännu inte lärt mig gå på vattnet annat än vintertid...

    För att berika mina kunskaper och förbättra mitt vokabulär ber jag dig att förklara ordet "Bumpning" i din text här: " Bumpning av trådar får endast ske om det passerat mer än 48h (2 dygn) sedan senaste inlägget i tråden."

    Med vänlig fiskehälsning,
    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

    Kommentera


    • #12
      Bumping innebär att man "lyfter" en tråd genom att skriva ett totalt meningslöst inlägg oftast med ordet "bump". Tanken med detta är att folk skall uppmärksamma tråden igen. Detta gäller framför allt när man vill sälja eller köpa någonting. Hoppas detta gjorde det lite klarare.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
        Bumping innebär att man "lyfter" en tråd genom att skriva ett totalt meningslöst inlägg oftast med ordet "bump". Tanken med detta är att folk skall uppmärksamma tråden igen. Detta gäller framför allt när man vill sälja eller köpa någonting. Hoppas detta gjorde det lite klarare.
        Hej Martin B "Testis";

        Det var just ordet "Bumpning" i den stora "Gula Blaffan" om reglerna här på FiskeSnack som fick mig nyfiken. Jag hittade inte ordet i Svenska Akademiens Ordlista. Därför tog jag mig friheten att fråga Anders Bergman vad ordet betydde.

        Nu har jag sökt vidare och hittar administratör Mickes text under Jeepers, JeepSweden som lyder så här: "Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping)."

        Regeln är att varje inlägg skall tillföra något. Man får inte skriva "bump" eller annat meningslöst bara för att förnya tråden. I de fall då en gammal tråd fortfarande är aktuell, eller på nytt blir aktuell, så är det tillåtet att förklara det i ett nytt inlägg, och gärna tillföra mer fakta. Man behöver alltså inte skriva en ny tråd.
        "

        Kanske är jag själv vid närmare eftertanke en riktig "storbumpare" här på FiskeSnack, eftersom jag ofta svarar exakt lika tidigare när samma fråga ställs igen....

        Det dyker dagligen upp nya läsare här på FiskeSnack, läsare som är intresserade av att lära sig mer om sportfiske. Därför kommer de vanligaste frågorna att dyka upp igen gång på gång. Är det då någon "besserwisser" som ber den nytillkomne att försöka hitta svar i gamla "trådar" då ber han samtidigt den nytillkomne att fara.....

        One day spent fishing adds another day to your life!

        Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2011-09-01, 16:32.

        Kommentera


        • #14
          Men Firehand, du ska inte se det så! Du är bara envis och lite gammal, någon storbumpare är du då rakt inte!


          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Martin B "Testis";

          Det var just ordet "Bumpning" i den stora "Gula Blaffan" om reglerna här på FiskeSnack som fick mig nyfiken. Jag hittade inte ordet i Svenska Akademiens Ordlista. Därför tog jag mig friheten att fråga Anders Bergman vad ordet betydde.

          Nu har jag sökt vidare och hittar administratör Mickes text under Jeepers, JeepSweden som lyder så här: "Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping)."

          Regeln är att varje inlägg skall tillföra något. Man får inte skriva "bump" eller annat meningslöst bara för att förnya tråden. I de fall då en gammal tråd fortfarande är aktuell, eller på nytt blir aktuell, så är det tillåtet att förklara det i ett nytt inlägg, och gärna tillföra mer fakta. Man behöver alltså inte skriva en ny tråd.
          "

          Kanske är jag själv vid närmare eftertanke en riktig "storbumpare" här på FiskeSnack, eftersom jag ofta svarar exakt lika tidigare när samma fråga ställs igen....

          Det dyker dagligen upp nya läsare här på FiskeSnack, läsare som är intresserade av att lära sig mer om sportfiske. Därför kommer de vanligaste frågorna att dyka upp igen gång på gång. Är det då någon "besserwisser" som ber den nytillkomne att försöka hitta svar i gamla "trådar" då ber han samtidigt den nytillkomne att fara.....

          One day spent fishing adds another day to your life!

          Old Firehand
          www.trumman.com - http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm

          Kommentera


          • #15
            Kanske är jag själv vid närmare eftertanke en riktig "storbumpare" här på FiskeSnack, eftersom jag ofta svarar exakt lika tidigare när samma fråga ställs igen....
            Det tycker jag att du gör helt rätt i! Är det en fråga som en ny medlem skriver på i forumet (som kanske inte behöver en novell för att få sin fråga besvarad) är det jättetacksamt att förklara kort och gott istället för att skriva "Sök!" "Forumet har svaret" osv.

            Det ska du ha en eloge för!
            sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

            Kommentera


            • #16
              OF! Det du gör är absolut inte "bumpning" så du kan sova gott om nätterna

              Med "bumpning" menas att en användare skriver ett kort inlägg liknande "bump" bara för att lyfta upp sin egen tråd till bland de senaste. Gärna flera gånger tätt inpå varandra. Att svara på andras inlägg gillar vi skarpt
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • #17
                Då kör vi.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Det dyker dagligen upp nya läsare här på FiskeSnack, läsare som är intresserade av att lära sig mer om sportfiske. Därför kommer de vanligaste frågorna att dyka upp igen gång på gång. Är det då någon "besserwisser" som ber den nytillkomne att försöka hitta svar i gamla "trådar" då ber han samtidigt den nytillkomne att fara.....
                  Så uppfattar jag det också. Det borde kanske införas ett förbud mot att besvara frågor med "sök" och liknande? Mer artigt (och konstruktivt) vore om den som anser sig sitta inne med svaret på frågan men inte vill besvära sig med att skriva annat än en uppmaning att söka åtminstone tillhandahöll en relevant länk.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Så uppfattar jag det också. Det borde kanske införas ett förbud mot att besvara frågor med "sök" och liknande? Mer artigt (och konstruktivt) vore om den som anser sig sitta inne med svaret på frågan men inte vill besvära sig med att skriva annat än en uppmaning att söka åtminstone tillhandahöll en relevant länk.
                    Ja och nej, en ny eller ung medlem på sidan kanske inte riktigt fattat hur den fungerar, därför kan det vara bättre att man själv länkar till svaret och förklarar hur man söker på sidan. Å andra sidan är det någon som varit aktiv på sidan och inte använder sökfunktionen, då är det kanske mer läge att påpeka att sökfunktionen finns, och dessutom funkar jättebra genom att svara "sök".

                    Kommentera


                    • #20
                      Kan du fixa så att den gula rutan med regler kommer upp igen för jag råkade kryssa ner den förut och vill ha tillbaka den. Mvh Linus

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 144 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X